Bursa’da kurulu Oyak Renault fabrikasının gelecek 10 yılına ilişkin stratejisinin belirleneceği görüşmeler sürdüğü, yeni plan ve kararların Şubat ayından itibaren açıklanabileceği belirtiliyor.
Türkiye’nin en büyük otomotiv üreticilerinden biri olan Oyak Renault’nun gelecek 10 yılda izleyeceği yola ilişkin görüşmelerin sürdüğü, alınan kararların, önümüzdeki Şubat ayından itibaren sırasıyla açıklanmaya başlanacağı bildirildi.
Renault Group Türkiye CEO’su ve Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğu, Türkiye’de üretilecek yeni modeller ve daha birçok konu üzerinde çalışmalarının sürdüğünü kaydederek, “Biliyorsunuz otomotiv üreticileri bugünden daha yarına karar veremez, çok büyük yatırımlar bunlar. Bütün seçenekleri masaya yatırdık, önümüzdeki yıllar için hepsini değerlendiriyoruz. ‘Hangisi şirketimiz ve Türkiye için iyidir’ diye... Onlar üzerine çalışmalarımızı tamamladığımız zaman seve seve paylaşacağız... Yavaş yavaş lanse etmeye başlayacağız” dedi.
‘Çok yerli şirketiz’
Elektrikli araç konusuna da eğildiklerini, Renault markasının 2030’dan sonra elektrikliye geçeceğini hatırlatan Doğu, “Türkiye’de Oyak Renault’nun da elektrikleşmesi, gelecek trendlere göre yapmamız gereken bir hamle. Biz sadece bunu ‘Ne zaman yapmamız gerekir?’ diye tartışıyoruz. Trend buysa, bunu yapacaksınız sonuçta. Türkiye’deki yatırımlarımız için hala vakit var” diye konuştu. Tüm seçeneklerin masada olduğunu kaydeden Doğu, şöyle devaml etti: “Şu anda Renault olarak yerel pazarda satmış olduğumuz ürünlerin çoğu yerli. Yüzde 80 dolayında. Yani çok yerli bir firmayız ve halk da bizim araçlarımızı tercih ediyor. Önümüzdeki yıllarda iç pazarın daha da büyüyeceğini düşünüyorum... Türkiye’de içten yanmalı talebi devam edecek. Biz şu anda hem ihracatçıyız hem de iç pazarı düşünüyoruz, işi dengeli götürüyoruz. Bu yüzden bu pozisyonumuz, Avrupa’da tamamen elektrikliye geçişten sonra da devam edecek... Elektrikli araçlar, içten yanmalılara göre daha az parçaya sahip. Dolayısıyla elektrikliye geçişte çok büyük yatırımlar gerekmiyor... Türkiye’de tesisi tamamen elektrikliye dönüştürmek en fazla iki yıl... Burada en önemli konu batarya yatırımı. En önemli olanı da o... İdeal olanı böyle bir yatırımın ürettiğiniz ülkede olması. Şayet ileride biz de bu ekosistemde yer alacaksak, akü yatırımını düşünmemiz lazım.”
‘Yatırımdan çekinmeyiz’
Doğu, Renault’nun Türkiye’deki yatırımlar için iştahlı olup olmadığına ilişkin bir soruya da “53 yıldır buradayız. 53 yılda burada birçok kriz gördük. Haliyle biz yerleşmiş vaziyetteyiz. Türkiye bizim evimiz... Bizim bakış açımız her zaman bir yerli firmanın bakış açısı gibidir. Biz Türkiye’ye yatırım yapmaktan önümüzdeki yıllarda çekinmeyiz, devam ederiz. Bununla ilgili bir sıkıntı yok” yanıtını verdi.
Renault Group Türkiye CEO’su ve Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğu, Türkiye’de ana ve tedarik sanayinin, hem altyapı hem de deneyim açısından son derece avantajlı bir durumda olduğunu ifade ederek, “Burada yapılması gereken en önemli hamle, önümüzdeki yıllarda iç piyasamızı büyütecek, 2 milyonlu rakamlara gelecek bir hamleyi başlatmak. 2 milyonlu rakamlara gidersek, Türkiye’de üretim daha da artar, fazlasıyla o ihtiyaçları karşılar” dedi.
Yollara ‘güneş’ gibi geldi!
Uzun zamandır konuşulan ve gecikmeler yaşayan “dünyanın seri üretilen ilk güneş enerjili otomobili”, üretim bandından inmeye başladı. Hollandalı bir startup şirketinin geliştirdiği bu ilk model yani “Lightyear 0”, 250 bin euro’luk fiyata sahip ve şimdiden 150 adetlik sipariş almış bile. Finlandiya’da bulunan ve başka üreticilere de fason üretim yapan Valmet’in tesisinde haftada bir Lightyear’ın banttan indirilmesi, yılda ortalama 1000 adetlik sayıya ulaşılması planlanıyor. Ancak sipariş durumuna göre üretimin gelecek yılın ikinci yarısında haftada 5 araca yükseltilmesinin düşünüldüğü kaydediliyor.
Otomobil, ön kaput, tavan ve arka bagaj kapağında bulunan güneş panelleri sayesinde günlük 70 km yol yapabilecek kadar şarj olabiliyor. Hollanda’nın Amsterdam kenti gibi güneşin çok bol olmadığı bir yerde iki ay, Portekiz’deyse 7 ay hiç dışarıdan sşarj etmeksizin aracı kullanmak mümkün olabilecek. Şayet güneş yeterli olmazsa, ev elektriğiyle geceden sabaha şarj edilen bataryası 300 km yol yapılabilmesini sağlıyor.
Şirketin Hollandalı yatırımcılardan 81 milyon euro yatırım aldığı belirtilirken, “Lightyear 2” adında daha küçük ve 30 euro civarında fiyata sahip olacak bir model üzerinde çalıştığını bildirdi.
‘Astragiller’ için elektrikli hamlesi
Opel’in performanslı elektrikli modelleri için oluşturduğu, “Grand Sport elektrik” anlamını taşıyan yeni alt markası GSe, kompakt sınıfta “Opel Astra GSe” ve “Astra Sports Tourer GSe” modelleriyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Şarj edilebilir hibrit Astra GSe ve Astra Sports Tourer GSe, performans dışında emisyonsuz ulaşım da sağlıyor. Sadece GSe’ye özel bir şasi barındıran ikili, sportif sürüş deneyimi, özel direksiyon ayarı ve benzersiz süspansiyonlarının yanında Manta GSe konseptinde sunulan 18 inç hafif alaşım jantlar ve özel ön koltuklarla da dikkat çekiyor.
Forester’a ‘özel siyah’
Subaru Forester, yeni bir versiyonla bu ay içinde Türkiye yollarına çıkıyor. Forester’ın “Xclusive Black” versiyonunda, daha önce gri olarak sunulan donanımlar bu kez siyah renkte sunuluyor. Yani dış görünümünde ön ızgara kapağından jantlara kadar birçok yerde siyah detaylar dikkat çekiyor. Xclusive Black’te ayrıca ön sis farı kapakları, ön ve arka tampon alt korumaları, marşpiye korumaları, kapı çerçeveleri, ayna kapakları, tavan rayları, köpekbalığı anten, bagaj üstü yazıları da siyah renge sahip. Forester Xclusive Black, sedefli inci beyazı, zümrüt yeşili, buz gri, manyetik gri ve kristal siyah renklerde satışa sunulacak.
Kasım ayında 2.9 milyar dolar
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre otomotiv endüstrisinin kasım ayı ihracatı yaklaşık yüzde 14 artışla 2 milyar 875 milyon dolar oldu. Ülke ihracatında ilk sırada yer alan endüstrinin Türkiye ihracatından aldığı pay yüzde 13,2 olurken, ocak-kasım ihracatı ise yüzde 5,6 artışla 27,8 milyar dolar olarak kaydedildi. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “En büyük pazarımız Avrupa başta olmak üzere küresel ekonomide yaşanan yavaşlama ve resesyon korkusuna rağmen otomotiv ihracatımızda artış sürüyor. Kasım’da bu yıl aylık bazdaki en yüksek ihracat rakamına ulaştık” dedi. Çelik, “Tedarik endüstrisi, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar, çekiciler ve otobüs minibüs midibüs ihracatımız çift haneli arttı. Aynı şekilde İtalya, ABD, Birleşik Krallık ve Rusya gibi başlıca büyük pazarlara da çift haneli artış kaydettik” değerlendirmesini yaptı.
Karsan’a ‘en yenilikçi marka’ ödülü
Son yıllarda model ve teknoloji konusunda ataklar yapan Karsan, dünya çapında otomotiv, teknoloji, finans gibi farklı sektörlerde üstün performansın takdir edildiği “Global Brand Awards 2022”de, “Avrupa’nın En Yenilikçi Ticari Araç Markası” ödülüne layık görüldü. Yenilikçi elektrikli ulaşın çözümleri geliştirerek önce Avrupa’da sonrasında Kuzey Amerika’da var olma yönünde adımlar attıklarının altını çizen Karsan CEO’su Okan Baş, “2022 bizim için emeklerimizin karşılığını aldığımız ve birçok global ödüle layık görüldüğümüz bir yıl oldu” dedi. Karsan’ın son 5 yılda yenilikçi teknolojilerle sunduğu mobilite çözümlerinde önemli aşamalar kaydettiğini söyleyen Baş, “Toplu taşımada küresel çapta elektrikli evrimin öncüsü olduk. Markamızın kazandığı bu son ödül aslında belirlediğimiz vizyonun hem ne kadar doğru olduğunu hem de bir ticari araç üreticisinden çok daha fazlasını pazara sunabildiğimizi gösteriyor” ifadelerini kullandı.