Japon lüks otomobil markası Lexus, Türkiye’de atak döneminin ikinci aşamasına girdi. Satışlarda 4 haneli rakamlara ilerlerken, bunu yeni modelleriyle ve artan bayileriyle yapacak.
Lüks otomobil markası Lexus’un tamamen yenilenen RX SUV modeli, 5. nesliyle Türkiye’de de satışa sunuldu. RX, Türkiye’de üç farklı hibrit seçeneğiyle ve 3 milyon 991 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satılacak.
Lexus Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Ali Haydar Bozkurt, RX’in, NX ile başlayan yeni ürün atağının bir adımı olduğunu vurgularken, “RX SUV’un yanı sıra ikisi elektrikli 3 yeni modelin daha lansmanını gerçekleştireceğiz. Haziran-Temmuz aylarında ‘UX EV’ ile ‘RZ’ tam elektrikli SUV, sonbaharda da ‘LM VIP’ minivan modeli için hazırlık yapıyoruz. Yeni gelecek modellerle birlikte daha önce yer almadığımız segmentlerdeki boşlukları doldurarak lüks sınıftaki bilinirliğimizi artıracağız” dedi.
Emin adımlarla...
İkinci 5 yıllık “atak dönemi”ne girdiklerini ifade eden Bozkurt, “Bunların bir bacağını ürünler, diğerini bayi genişlemesi oluşturuyor... Atak planı çerçevesinde bu yıl için 450, önümüzdeki yıl için de en az 1000 adetle hedeflerimize ulaşmayı planlıyoruz. Sonraki yıllardaysa daha güçlü ve geniş ürün gamıyla bu rakam adım adım daha da yukarılara çıkacak” ifadelerini kullandı.
Bu yıl Bursa ile İzmir, gelecek yıl da Adana ve Antalya sayesinde Türkiye çapında bayi sayılarını 6’ya çıkaracaklarını da kaydeden Bozkurt, “Geçen yıl lüks segment yüzde 13 büyürken, tedarik sorunlarına karşın Lexus olarak satışlarımızı yüzde 47 artırarak emin adımlarla büyümeyi sürdürdük... Tedarik sorunlarımız yine sürüyor. O yüzden bu yıl 450 adet satacağız. Bunun 335 adedi RX olacak. Gelecek yıl da 1500 - 2 bin adet talep olmasını beklerken, yaklaşık 1000 araçla yetinmek zorundayız” diye konuştu.
Şu anda 200’den fazla kişinin RX beklediğini ancak Mayıs ayına kadar 177 adet geleceğini anlatan Ali Haydar Bozkurt, “Markanın Türkiye’deki bilinirliği artıyor. Bunda TV dizileri ve kiralamalar da etkili oldu... Ayrışmak isteyen müşteriler bu markayı tercih ediyor” dedi.
Üç farklı hibrit seçeneği
1998’den bu yana üretilen ve dünyanın “ilk lüks SUV modeli” olarak tanıtılan RX, 5. neslinde tam hibrit (RX 350h), şarj edilebilir hibrit (RX 450h+) ve performanslı hibrit (RX 500h) şeklinde 3 farklı seçenek sunuyor.
Kendi kendini şarj eden hibrit sistemli “350h”de, 2.5 lt, 250 HP’lik hibrit motor bulunuyor. Aracın ortalama tüketimi 6.3-6.6 lt/100 km olarak veriliyor. Dışarıdan şarj edilebilen bir bataryaya ve 2.5 lt motora sahip “e450h+” de, “E-Four” dört tekerlekten çekiş sistemi ve 309 HP’lik güç sunmakta. Tam elektrikli sürüşte 130 km/s hıza kadar çıkabiliyor. “RX 500h” ise performans arayanlara özel. Yeni bir hibrit mimarisi kullanan araç, turbo beslemeli 2.4 lt benzinli motoru, ön elektrik motoru, hibrit batarya ve 76 kW’lık arka e-aks ile birleştiriyor. Toplamda 371 HP güç ve 550 Nm tork üreten RX 500h, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 6.2 saniyede tamamlıyor.
‘Elektrikli araçta agresif olacağız!’
Peugeot, geçtiğimiz günlerde fastback tasarımlı C-SUV modeli 408’i Türkiye’de satışa sundu. 1.2 lt benzinli motor ve iki donanım paketiyle satışa çıkan 408, gelecek yıl da elektrikli versiyonuyla satılmaya başlanacak. Bu da, markanın Türkiye’de hedeflediği elektrikli araç seferberliğinin bir parçası olacak.
Elektrikli araçlarla ilgili markanın tüm dünyada “E-Lion” adıyla duyurduğu bir elektrifikasyon stratejisi bulunduğunu hatırlatan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, Türkiye’de bu stratejiyi daha hızlı bir şekilde uygulayacaklarını kaydetti. Reyhanoğlu, şöyle devam etti:
“2023 itibariyle tüm modellerimizin elektrik destekli bir versiyonu satışa sunulmuş olacak dedik. 2025’te de tüm modellerimizin yüzde 100 elektrikli olacağını, önümüzdeki dönemde de 5 yeni elektrikli modelimizi satışa sunacağımızı söyledik. Global olarak modeller tanıtıldıktan sonra biz de Peugeot Türkiye olarak elektrikli araçlara geçişte biraz daha agresif davranmaya başlayacağız. Biz bunun için 2024 yılını belirledik. Hem globalin kademe kademe bu stratejiyi ülkelere yaymasına biraz daha zaman vermek için hem de kendi pazarımızda altyapının gelişmesine zaman vermek için... Tabii elektrikli 2008’in satışına devam edeceğiz. Bu yıl sonunda elektrikli 308’i de satışa sunuyor olacağız. Bu anlamda da her 2 modelimizle de kendi yetkili satıcılarımızın da hem satış hem satış sonrası süreçlerini de test ediyor olacağız. 2024’te de agresif bir şekilde elektrifikasyona geçiyor oluruz.”
SUV’da liderlik
Yeni 408 ile birlikte SUV sınıfında güçlerinin artacağını kaydeden Reyhanoğlu, “Markamızın SUV’deki gücünden de faydalanarak 408’i C-SUV olarak konumlandıracağız. İlk yılında toplam satışlarımızın yaklaşık yüzde 10’unu yeni 408’in oluşturmasını bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
SUV denildiğinde akla gelen ilk gelen markalardan biri olduklarını kaydeden Reyhanoğlu, “Bunu hem 3008 hem de 2008 ve 5008’le perçinledik. Yıllarca SUV pazarını da lider olarak domine etmiştik. Şimdi -SUV 408’in gelmesiyle bu alanda gücümüz daha da artacak. Bu yıl tekrar Türkiye’de SUV pazarının lider markası olmayı hedefliyoruz” dedi.