Değerli trafik dostları, beş yıllık İlkokul mezunlarının ehliyet (sürücü belgesi) almasına yeniden imkan sağlayan yasa teklifi hazırlandı. Şanlıurfa Milletvekili tarafından hazırlanan teklif, geçtiğimiz günlerde TBMM’ye sunuldu. Böylece 2918 sayılı trafik yasasında bir değişiklik daha yapılacak.
Son yasa ile sürücü belgesi alacak olanlarda aranan (sekiz yıllık temel eğitimi bitirme şartı) bu kez aranmayacak. Ancak bu uygulamadan sadece; 18-Ağustos-1997 yılından önce ve beş yıllık temel eğitim yani ilkokulu bitirenler faydalanabilecek.
İşte yıllardır süren ve çözüme ulaşamayan uygulamalar ve uzatmalar ise yeni çıkacak bu yasa ile yeniden değişikliğe uğrayacak.
Ülkemizde her saat başı bir vatandaşımızı trafik kazalarında kaybederken, hiçbir tedbir alınmayıp herkese bir ehliyet çığırtkanlığından vazgeçmeliyiz. Çünkü, sürücü belgesi sayısının çok olması Türkiye’yi medeni bir ülke yapmaz. Böyle olacağını düşünenler hayal görüyor.
Tamam; Avrupa Birliği standartları seviyesinde yaşam sürmek istiyoruz. Bunun için her köye elektrik, yol, su ve okul kampanyalarını başarı ile tamamlamış olmalıyız. Oysa geriye dönük televizyon programlarını hatırlarsak;
* Yolu olmayan köyün kış aylarında ilköğretim öğrencisi çocukların; çamur içersinde zorlukla yürüyebildiklerini seyrettik.
* Karadeniz’de akarsu üzerine yapılan uydurma teleferik ile okula giden öğrencileri korku ve heyecanla izledik.
Bunun gibi nicelerini saymak mümkün. Bunlar güzel ülkemizin acı gerçeklerini yansıtıyor.
Biz buralarda sekiz yıllık eğitimin nasıl bitirebileceğini merak ederken, şimdi ise; (4+4+4) yeni eğitim sistemi başlayacak. Biz ne kadar Avrupalıyız, nasıl Avrupalı olacağız? Ülkemizin her vatandaşı sürücü belgesi aldığı zaman mı?
Bakınız, böylesine trafikte hayatlarını kaybeden nice insanımız bulunurken, sürücü belgesi alımında ciddi ve kalıcı şu tedbirler almak zorundayız.
* Sürücü belgesi imtihanları yetkisi Milli eğitim Bakanlığı’ndan alınarak eski uygulamaya dönülmelidir.
* İmtihanlarda trafik polisi, karayolları ve şoförler odası gibi mesleki kurum temsilcileri görev almalıdır.
* Sürücü kursları evrak üzerinde olmayıp, pratikte denetlenmelidir.
* Trafik para cezalarında peşin ödemelerde yapılan indirim kaldırılmalıdır.
* Gerçek yani eğitici ve caydırıcı nitelikte trafik denetimleri yapılmalıdır. Oysa sivil gözcü ekip tespitiyle adrese gönderilen; telefon ve emniyet kemeri ihlali cezaların eğitici olmadığı, sürücüler tarafından, kışkırtıcı ve suça teşvik edici algılandığı bilinmelidir.
* Hiçbir trafik ekibi çok ceza yazdığı için ödüllendirilmemelidir.
Ülkesini, polisini çok seven ve benim gibi düşünenlerin dilekleri ise; ülkede en çok trafik cezasının yazıldığı ve trafik polisi-vatandaş sevgisi ile işbirliğinin gittikçe azaldığı ülke olmaktan bir an önce kurtulmaktır.