Hamdi Türkmen

Hamdi Türkmen

hamdi-turkmen@hotmail.com

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

BİTİŞ tarihi Temmuz 2008 idi...
Bitmedi...
Başkan Kocaoğlu, yerel seçimler öncesi 2009 Mayıs’ta bitecek, dedi...
Bitirilemedi...
Seçim geçti, Aziz Bey farklı kazandı, tarih yine değişti...
Bu kez Başkan “2009 sonunda” sözü verdi.
Yine bitmiyor!...
Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, tarihi yeniden “revize (!)” etti:
Aliağa-Menderes arasında çalışacak olan, kimine göre “hızlandırılmış tren”, kimine göre “hafif raylı sistem”in 2010 Mayıs ayında tamamlanarak devreye alınacağını açıkladı...
Merak ediyorum Aziz Bey; Mayıs 2010 son kararınız mı?
Gerçekten, Devlet Demir Yolları ile ortaklaşa yürüttüğünüz 80 kilometrelik bu projeyi, dediğiniz gibi yedi aylık sürede tamamlayabilecek misiniz?
Ve tekrar soruyorum; SON KARARINIZ MI?
* * *
Bir tehlike var.
Aliağa-Menderes projesinde TCDD arasında yapılan protokola göre, işin Mayıs 2008’de bitmesi gerekiyordu.
Başkan Kocaoğlu, sürekli “bugün, olmadı yarın, bitmedi seneye” diye “süre” alarak yüremeye çalışıyor.
Kesin son tarih, 2009 sonuydu.
Birbuçuk ay sonra TCDD, “Yeter artık kardeşim, bu kaçıncı uzatma böyle” der de, Başkan’ın 2010 Mayıs’ını kabul etmezse ne olacak?
Yasal olarak Büyükşehir Belediyesi’nin “kem-küm” etme şansı yok. İşten çekilmek zorunda.
Bu durumda AK Parti’nin ekmeğine yağ sürülecek.
Aliağa Menderes’i, tıpkı 2004 yazındaki Universiade Oyunları’nda olduğu gibi hükümet tamamlayacak.
İyi mi olur, kötü mü orasını bilemem...
Ama böyle bir süreç başlarsa da kimsenin hükümete kızmaya hakkı yok. Olamaz da...
Nasıl ki, Aziz Bey, süresinde metro inşaatını bitiremedikleri için Bayındır ve Bozoğlu ile anlaşmaları “fesh” etti, hepimiz de “aman iyi olduk” dedik.
Uluştırma Bakanlığı’nın da böyle bir yaptırımı var.
Büyükşehir’e projeyi bitirebilmesi için 5 aylık uzatma süresini vermeyebilir.
* * *
Üçyol-Üçkuyular arasındaki metroya gelince.
Şimdiden 17 ay daha attı. 2011’e sarktı. O da herşey yolunda giderse.
Emin değilim. Neden mi?
Üçyol-Üçkuyular arasındaki 5.5 kilometrelik metro projesini parçalayarak ihale etmek, çok yanlış.
Büyükşehir’de bu kararı kim aldıysa, kim verdiyse bu işi hiç bilmiyor.
Diyelim ki, birinci kısım inşaat ihalesini kazanan yüklenici firma Öztaş, sorumlu olduğu güzergahta Üçyol’dan, İlahiyat Fakültesi’ne kadar olan bölümü bitirdi.
Ama, Üçkuyular’a kadar metro raylarının döşenmesi işi de bu firmaya verildi.
Büyükşehir bir ay sonra İlahiyat Fakültesi ile Üçkuyular arasındaki istasyonların yapımını, sinyalizasyon sistemi ve daha pek teknik ayrıntılı işler tekrar ihaleye çıkacak.
Ya başka firma kazanırsa?
Ya o firma Bayındır ve Bozoğlu gibi tıkanırsa?
O zaman ne olacak?
Hiç günahı olmayan Öztaş da yanacak. Çünkü;
İstasyonlar, ikinci kısımdaki işler bitiremediği için Üçkuyular’a kadar raylar döşenemeyecek.
Ve metro yine bitmeyecek!..
2011 derken, 2012-13-14’e sarkacak...
Öffffffff; bu metrodan vallahi artık ben bile sıkıldım!..