Büyükşehir Belediyesi, yapımı yılan hikayesine dönen iki müteahhidi batıran Üçyol-Üçkuyular metro hattı yapımıyla ilgili yine yanlış bir karar aldı.
‘Ben söylemiştim’ demek istemiyorum..
Çünkü bu bir, ‘Benim dediğim doğru, seninki yanlış’ kavgası ya da iddiası değil.
Büyükşehir’in harcadığı para benim, sizin, bizlerin parası.
Bitmediği için sıkıntıyı çeken yine ben, siz, bizleriz...
O zaman doğru kararlar alacaksın efendi!...
Almazsan, kusura bakma, ben, ‘doğru kararı’ aldırana kadar gerekirse her gün yazıp-çizeceğim.
Alınan karar şu:
Büyükşehir Belediyesi Üçyol-Üçkuyular ve Ege Üniversitesi-Bornova Merkez metro hatları ile itirazlar nedeniyle ihalesi iki kez iptal edilen Aliağa Menderes Raylı Sistem Projesi sinyalizasyon sistemi için ekim ayında ihaleye çıkacak.
Güzel...
Yapılması gereken de buydu...
Ancak:
Büyükşehir, 13 Ağustos’ta sözleşmesi fesh edilen Üçyol-Üçkuyular metro hattında yarım kalan işlerin tamamlanması amacıyla ilk ikmal ihalesine 5 Ekim’de çıkacak.
Bu ihaleyle, 2. aşama tünel işleriyle İzmirspor ve Hatay İstasyonları, 5.5 kilometrelik hattın tamamının yarım kalan tünel kaplama betonları tamamlanacak. Rayları döşenecek, 2 bin 160 metrelik bölümün sinyalizasyon işleri yapılacak.
Büyükşehir, Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının yapımı ve bu bölüme ait sinyalizasyon işlerinin gerçekleştirilmesi için de aralık ayında ikinci bir ihale yapacak.
* * *
Yanlış olan bu...
Yarım kalan metroyu, parçalara bölerek ihale etmek, sonu yine ‘hüsranla’ bitecek bir sonun başlangıcı olacaktır.
Bunu ben değil, bu konunun uzmanları ve teknik adamları söylüyor.
Haklı gerekçeleri var.
Diyorlar ki; asla işi parçalara ayırıp ihale etmemek gerekir. Çünkü parçaladıkça ihaleye giren firmaların kalitesi düşer. Sonra onların yaptıkları işleri birleştirmek de çok güç olur.
Örnek de veriyorlar:
“Bu durum Ankara’da yaşandı. Ankara Metrosu’nda elektromekanik işleri ile inşaatı iki ayrı firma yaptı. Sonunda metro vagonlarının motorları yandı. Firmalar birbirini suçladı...”
Üstelik mantıklı da değil.
Büyükşehir metro inşaatında bugüne kadar bir tek firmayla baş edemedi, denetleyip, kontrol altında tutamadı.
İki-üç yüklenici firmayla nasıl baş edecek?
Tekrar ediyorum.
Büyükşehir Belediyesi, aldığı bu kararlarla Üçyol-Üçkuyular metro inşaatını bitiremez...
Bir de işin maliyet yönü var.
Yarın da o konuyu paylaşmak istiyorum...