ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım açıkladı.
Aliağa-Menderes Hızlandırılmış Tren’in resmi açılışı, 6 Mart Pazar günü törenle yapılacakmış.
Sistemin düğmesine, Başbakan Erdoğan ile CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, birlikte basacaklarmış.
Harika...
Fevkalade...
Muhteşem ve yerinde bir karar...
Çünkü bu proje, Devlet Demir Yolları ile Büyükşehir Belediyesi’nin ortak kurdukları İZBAN şirketi tarafından hayata geçirildi.
İki ortaktan biri devlet, diğeri yerel yönetim...
Hükümeti Başbakan, Büyükşehir’i de CHP lideri temsil edecek.
Buraya kadar bir sorun yok...
* * *
Amaaaaaaaaaaaaaa;
İzmir halkı projenin devreye girmesinden hem memnun hem de çok şikayetçi...
Ulaşım alışkanlıkları değiştirilirken, günlük yaşamının kolaylaştırılmasını beklerken, inanılmaz bir sıkıntı içine düşürülmenin öfkesini yaşıyor.
Açılış yapmak, sorun değil.
Kesersiniz kurdeleyi, hatta oturursunuz vagonun direksiyonuna, flaşlar patlar, kare kare fotoğraflar çekilir, iki cafcaflı kelam da edersiniz, olur biter.
Ama, o treni kullanmak zorunda bırakılıp da, “besleme hat”a mahkum edilenlerle, caddesi, sokağı kapatılan, karşıya geçmek için yaya geçidi yapılmadığından gerçekten yaya kalan (!), binlerce, onbinlerce insana bir sorun bakalım; ne yapıyorlar, nasıl yaşıyorlar?
Başbakanın yerinde ve CHP liderinin yerinde ben olsam; bu açılışı yapmak için İzmir’e gelmem...
Eksikliklerin tamamlanmasını beklerim.
Yarım, kör-topal çalışan bir sistemin açılışını yapmak ne Başbakan’a ne de CHP liderine yakışır.
blog
YAŞAR USLUER: Okurunuz Sencer Tümer’in yazdıklarına ilave yazmak istiyorum. İZKENT ve EVKA-1’den Şirinyer İstasyonu’na 874 ve 875 nolu aktarma otobüs koydular. ESHOT’un bu otobüsleri boş gelip gidiyor. Zira aynı yerden 274 ve 275 nolu otobüsler geçiyor. 8 ile başlayan hatların kaldırılması gerek. Yarın “zarar ediyoruz” diye zam yaparsanız, bizim de dava hakkımız doğar diye yazdım. Cevap bile vermediler. 15 gün geçmedi zam yaptılar. Çınarlı İstasyonu’nu kaldırdılar. Burada Çınarlı Meslek Lisesi, Bornova Diş Sağlığı Merkezi ve birçok işyerinin olduğunu unuttular. Bornova-İzmir (Çınarlı Karakolu’nun önü) yolunu da tren kesiyor diye yaya ve araç trafiğine kapattılar. Üst veya alt geçit olmadığı için yayalar cambazlık yapıp demir parmaklıkların arasından geçiyor. Araçlar eski garajın oradan dolaşıyor.
Anadolu Caddesi Şemikler Kavşağı’nda, Şemikler’e giriş var ama Şemikler’den çıkışta Çiğli ve Cumhuriyet Mahallesi’ne geçiş yok. Yayalar için üst geçit de yok.
Yine Soğukkuyu Kavşağı’nda Karşıyaka yönüne, Karşıyaka’dan çıkışta da Çiğli ve Soğukkuyu yönüne dönüş yok. Yayalar için üst geçit de yok. Karayolları’nın yaptığı Girne Kavşağı da uzak kalıyor. Burayı bilmeyen biri nereden dönecek?
Yaya üst geçitleri yapılması için Çiğli’de olduğu gibi illa ki 5-6 kişinin ölmesi mi gerek? Malum eski bir Milli Eğitim Bakanı “Okullar olmasa, Milli Eğitim’i ne güzel idare ederdim” dediği gibi, Sayın Kocaoğlu da “Kavşaklar ve yaya üst geçitleri olmasa İzmir’i ne güzel idare ederdim” diye düşünmüş olmalı ki, ana caddelerdeki kavşakları yaya ve araç trafiğine kapatabiliyor.
Özay Şendir
Öğretmenlik ve sosyal statü
24 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’dan ABD’ye YPG mesajı: Sineye çekmeyeceğiz
24 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Öğretmenler neden mutsuz?
24 Kasım 2024
Zeynep Aktaş
Her şey faizlere kilitlendi
24 Kasım 2024
Ali Eyüboğlu
Aşkın Nur Yengi: ‘‘Rekabet derdimiz yoktu’’
24 Kasım 2024