“Bisiklet Dostu Şehir” unvanına sahip Türkiye’deki ilk ve tek şehir Sakarya, bir kez daha dünya şampiyonlarını ağırladı.
Geçtiğimiz hafta Sakarya’da düzenlenen uluslararası turnuvaları, bisiklet festivalini ve EXPO’yu takip etmek için Sakarya’ya gittim. Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce ile birlikte dolu dolu iki gün geçirdim. Dünyanın dört bir yanından bisikletçiler kıyasıya yarıştı. Kent içindeki 116 km uzunluğa sahip bisiklet ağını kesintisiz 500 km’ye ulaştıracaklarını söyleyen başkan Yüce, “Türkiye’nin ilk ve tek, dünyanınsa 13’üncü ‘Bisiklet Dostu Şehir’ unvanına layık bulunan şehri Sakarya, bir kez daha bisiklet coşkusunu doyasıya yaşadı. Sakarya Büyükşehir Belediyesi tarafından 12-28 Ağustos günlerinde düzenlenen uluslararası turnuvalar, bisiklet festivali, EXPO ve konserlere sporseverler akın etti. 30 ülkeden 80’i aşkın bisikletçinin pedal çevirdiği yarışlar, kıyasıya mücadelelere sahne oldu. Yarışları takip eden bisiklet tutkunları çeşitli etkinliklerle 16 gün boyunca hem spor yapma hem de eğlenme fırsatı yakaladı.
Hem yarış hem festival
Sakarya’daki bisiklet heyecanı 12 Ağustos’taki Sakarya MTB Cup ile başladı. Ardından, 14 Ağustos’ta başlayan uluslararası UCI MTB Marathon Series, bisiklet severlere heyecan dolu anlar yaşattı. 17 Ağustos gecesi koşulan Sakarya MTB Cup ise kıran kırana bir yarışa ev sahipliği yaptı. 21 Ağustos’taki UCI MTB Eliminator Dünya Kupası yarışında ise bisikletçiler dünya şampiyonluğu için dağ parkuruna çıktılar. Yarışlar 25-28 Ağustos arasındaki Tour of Sakarya ile sona ererken, aynı günlerde düzenlenen EXPO Sakarya ile dünyanın bir tarafından gelen sporseverlere Sakarya’nın tanıtımı yapıldı. Festival alanındaki keyifli etkinliklere katılan seyirciler konserlerle de eşsiz bir müzik ziyafeti yaşadı” dedi.
‘Şehir bisikletle gezilecek’
16 gün boyunca yarışları yerinden takip eden Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce, sporun Sakarya’nın marka şehir vizyonundaki önemine değindi.
Yüce, Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde hayata geçirilen yatırımlarla kentte bisiklete olan ilginin sürekli arttığını dile getirerek, “Sakarya’mıza ekonomik ve sosyo-kültürel fayda sağlama hedefiyle hayata geçirdiğimiz projeler sayesinde Türkiye’de bir ilk olarak ‘Bisiklet Dostu Şehir’ unvanını kazanmaktan gururluyuz. Spor şehri olan Sakarya’da bisiklete yönelik öteden beri var olan ilgiyi tutkuya dönüştürdük. Son yıllarda bisiklette adeta bir atılıma imza atarak 116 km’lik bisiklet yolu inşa ettik. Şimdiki hedefimiz ise bu ağı, kesintisiz 500 km uzunluğa ulaştırıp bir baştan bir başa bisikletle rahatça seyahat edebilen bir şehir yaratmak” dedi.
Dünya markası olma yolunda
Sakarya’ya bisiklet yollarının yanı sıra üst düzey olanaklara sahip tesisler kazandırdıklarını anlatan Yüce, sözlerinin devamında şu ifadelere yer verdi:
“Çok sayıda uluslararası şampiyonalara ev sahipliği yapan, 180 dönümlük Ayçiçeği Bisiklet Vadisi bu alandaki en değerli projelerimizden. Olimpiyat yarışlarının bile düzenlenebileceği BMX parkuru, Türkiye’de yine bir ilk olan Cyclocross parkuru, olimpik Cross-Country ve 4 km’lik Cross-Country ile Ayçiçeği Bisiklet Vadisi ülkemiz sporunda çok önemli bir yere sahip. Ayrıca Sakaryalılar, Adapazarı’ndaki Aziz Duran Parkı’nda inşa ettiğimiz parkurlarda her gün diledikleri gibi bisiklet sürerek sağlıklı ve spor dolu bir kent hayatı yaşıyorlar. Dünya markası bir spor şehri olma vizyonumuzla bisiklet başta olmak üzere her alanda Sakarya’ya ve Türkiye’ye değer yaratacak çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce, yazarımız Eren Aka’ya konuştu.
Vatandaş mağdur edilmedi!
Yarışları takip ederken belediyenin bir bürokratıyla birlikteydim. Bürokratın bir telefon konuşmasına şahit oldum. Yarışların startı Sakarya kent meydanından verildiği için merkezde start verilene kadar kısa bir süre yollar kapatıldı. Trene yetişecek bir vatandaş yolun kısa süre kapatılmasından doğan trafikten trenini kaçırmış. Bu şikâyetini de belediyeye bildirmiş. Belediye yetkilileri bu durumu bürokrata söyler söylemez duruma üzülen bürokrat, vatandaş mağdur olmasın diye hemen trenini kaçıran kişilerle irtibata geçerek kendilerine ilk trene yeni bilet aldı. Kendisini tebrik ettikten sonra bana dönüp, “Eren Bey, o trene binecek kişiler benim ailem, annem babam olabilirdi. Ben bu topraklarda büyüdüm. Hiç kimsenin bir mağduriyet yaşamasını istemem. Kim olsa aynısını yaparım” dedi.
123 bin kg sebze ve meyve desteği!
“Küçükçekmece’de yaşayanları güldürmeye talibim” diyerek yola çıkan Küçükçekmece Belediye Başkanı Kemal Çebi, gıda bankasıyla yüzleri güldürmeye devam ediyor. 805 bin nüfusuyla İstanbul’un ikinci, Türkiye’nin sekizinci en kalabalık ilçesi olan Küçükçekmece, Anadolu’nun çok kültürlü, çok renkli yapısına ev sahipliği yaparken ilçede bulunan 21 mahalle Türkiye’nin aynası konumunda. Göreve geldiği günden itibaren neler yaptığı, nasıl çalıştığı ifade eden Kemal Çebi sözlerini şöyle toparlıyor: “Göreve geldiğimiz günden bu yana kentte adalet, eşitlik ve kente saygı kavramlarının hâkim olduğu bir Küçükçekmece hayalimiz var. Küçükçekmece’de büyük bir aileyiz ve bu ailenin tüm fertlerine ulaşma çabasındayız” dedi. Gıda Bankası, tüketilmesinde sağlık açısından bir sakınca olmayan, ekonomik olarak değer taşımayan, son kullanma tarihi yaklaşmış, paketleme hatası, üretim, ihracat veya ihtiyaç fazlası gibi nedenlerle değerini kaybetmiş ürünleri Küçükçekmece Belediyesi Gıda Bankası’na bağışlanıyor. Gıda Bankası’na bağışlanan ürünler arasında yaş sebze, meyve, balık, et, baklagiller, çocuklar için cips ve çikolata da buluyor. Bağışlanan bu ürünler hızlıca paketlenip ihtiyacı olan Küçükçekmecelilere bağışlanıyor.
Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’ne bağlı Gıda Bankası 2021-2022 yılları arasında, 528 ailenin temizlik ihtiyacını karşılarken, 6 bin 206 ailenin yaş sebze ve meyve ihtiyacını karşıladı. Ayrıca Gıda Bankası bu yıllar arasında 20 bin kg et, 123 bin kg sebze ve meyve, 65 bin kg süt ve süt ürünleri, 175 bin kg kuru gıdanın yanı sıra 2 bine yakın aileye de sıvı yağ desteğinde bulundu.
Esenyurt Belediyesi’nden büyük ihmal!
Esenyurt’ta yaşamakta olan bir okurumuz, “Doğan Araslı Bulvarı’ndan 1131. Sokak’a girerken, belediyenin güvenlik önlemi almadığı yol çalışmasından dolayı aracım zarar gördü. Durumu hemen belediyeye bildirdim ve yaklaşık iki saat bir yetkili gelsin diye bekledim ancak kimse gelmedi. Benim gibi birçok vatandaşın aracı zarar gördü. Köylerde bile böyle bir görüntüyle karşılaşmazsınız. Yolun bu durumu ve rögar kapağının bu şekilde açık olması büyük ihmal. Belki ilçe belediyesi büyükşehir çalışma yapıyor diyecek ancak ilçe belediyesi de CHP’li, büyükşehir de. Belediye ekipleri istese hemen müdahale edebilir. Esenyurt Belediyesi’ne sadece beş dakika uzaklıkta. Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt ve belediyenin bürokratlarının belediyeye girip çıkarken kullandığı yol burası. Bu sokaktan çıkınca ilerisi belediye binası, bu görüntüden başkan ve ekibi rahatsız değilse diyecek bir şey bulamıyorum” dedi. Okurumuzun şikâyeti tarafımıza ulaştıktan sonra Esenyurt Belediye Başkanı’nın basın müdürüne ulaşmaya çalıştık ancak ulaşamadık. Umarız Esenyurt’tan böyle görüntüler gelmez, hiçbir vatandaşın canı yanmaz.
‘Kaza olmadan önlem alınsın’
İstanbul’da yaşamakta olan okurlarımız, son zamanlara sıkça tercih edilen scooter’ların trafikte tehlike saçmasından şikâyet ederek, son zamanlarda sıkça tercih edilen elektrikli scooter’lar getirilen yeni düzenlemelere rağmen şehir trafiğinde büyük tehlikelere yol açıyor. Scooter’lara çözüm bulunmalı. Size yolladığım fotoğraf 30 Ağustos tarihinde Bağdat Caddesi’nde çekildi. Hem sürücüleri hem de hayatlarını hiçe sayıyorlar” dedi. Okurlarımızın bu şikâyetlerini İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’ne iletmiş olalım.
Trabzon’da vatandaş ulaşımdan dertli!
Trabzon Akçaabat ilçesinde yaşamakta olan okurlarımızdan Ahmet Değirmenci, “Aktif olarak 2009 yılında oturulmaya başlanan 390 konutlu bir sitede oturuyorum. Hemen 500-600 metre karşımızda, sayısını hatırlamadığım, üç bloklu TOKİ’nin sitelerinde de 2015 yılı itibarıyla aktif olarak oturuluyor. Burası Akçaabat ilçe merkezine 1.5-2 km mesafede. 2009 yılında site ilk kez aktif olduğunda, SS Akçaabat-Trabzon 1 No.lu Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi tarafından taşıma hizmeti verilmekteydi. Bu hizmet aynı kuruluşla halen devam ediyor. Ancak açıklanan dolmuş saatlerine uyulmuyor. Bazı saatler ve seferler yolcular inerken veya çıkarken 1-2 saat bekleyebiliyor. Bu arada Akçaabat-Trabzon arası mesafe yaklaşık 30 km. Bu mesafede uygulanan yolcu ücreti 8 TL iken, 2 km’lik Akçaabat-Sarıtaş TOKİ dolmuşları da 8 TL ücret alıyor. ” dedi. Okurlarımızın bu şikâyetini Trabzon Büyükşehir Belediyesi yetkililerine iletmiş olalım.
Sen Sor Başkan Yanıtlasın
Sevgili okurlar! Yaşadığınız şehirde, sokağınızda, cadde ve kaldırımlarda gördüğünüz aksaklıkları ve belediye hizmetlerinde karşılaştığınız sorunları, sorumlulara duyurmak, şikâyetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulunmasını istiyorsanız, bize iletin. 0530 954 59 59 numaralı telefonumu günün her saatinde arayabilir, whatsapp’tan veya eren.aka@milliyet.com.tr elektronik posta adresine şikayetinizi fotoğraflarıyla birlikte iletebilirsiniz...