Ali Tibuk'un Hilton Oteli'nde öldürülmesine bir İtalyan tarafından geliştirilen ve Türkiye'ye de getirilen 'sulu otomobil' projesinin neden olduğu belirtiliyor
Ankara Hilton Oteli'nde Ali Tibuk'un öldüğü, Çetin Aydın ve Nihat Özbir'in de yaralandığı haraç olayının arkasında, İtalyan Antonio de Marco'nun 25 yıl çalışarak geliştirdiği su katkılı otomobil yakıtı projesi çıktı.
Projenin Türkiye ve 12 ülke temsilciliğini alan şirketin ortaklarından olan Çetin Aydın'ın saldırıya uğramasına neden olan sistemin, araçlarda
yüzde 50'ye varan yakıt tasarrufu sağladığı ve bir araca maliyetinin 400 - 800 milyon lira arasında olduğu belirtildi.
Cinayete kadar uzanan olaylar zinciri şöyle başladı:
Brezilya asıllı makina mühendisi İtalyan Antonio de Marco, "Ekolojik ve Ekonomik Yakıt Tasarruf Sistemi"ni (SEC) geliştirdi. 1997'de İtalya'da patent alan Marco, daha sonra Yunanlı işadamı Vassilios Kyritsis kanalıyla RCD firması sahibi Cahit Doğan'la tanıştı. Ardından RCD firması sistemin Türkiye ve 12 ülke distrübütörlüğünü aldı. Şirkete Marco, Doğan, Kyritsis ve Ankara Hilton Oteli'nde saldırıya uğrayan Çetin Aydın yüzde 25'er hisseyle ortak oldu. Saldırıda hayatını kaybeden Ali Tibuk'ta Ankara bayiliği aldı.
Ardından firma önce SEC'i ithal etti; ardından da Türkiye'de çeşitli yerlerde üretim çalışmalarına başladı. Şirket ortağı Aydın da üretim çalışmalarını yürütmek için Ankara'ya gitti.
Bu arada Lokman Çetin, iddiaya göre daha önceden tanıdığı Aydın'dan suyla çalışan otomobilin projesini aldığı ve büyük rant elde edeceği gerekçesiyle haraç istedi. Çağrısına yanıt alamayan Lokman Çetin, Hilton Oteli'nde kendisiyle buluşmayı bekleyen Çetin Aydın ve arkadaşlarını adamlarına vurdurttu.
Şirketin ortaklarından Cahit Doğan, cinayeti azmettiren Çetin'i tanımadığını ve olayların şirket ve projeyle hiçbir ilgisi olmadığını söyledi. Marco'nun patenti 17 Şubat 2000'de şirkete devrettiğini ve aralarında bir protokol yaptıklarını belirten Doğan, "Bu olay, şirketimizin ortağı olan Çetin Aydın'a gelen haraç isteme işi. Proje nedeniyle Aydın'ın büyük paralar sahibi olacağını düşünmüş ve haraç istemişlerdir. Ama bu istemi yaparken, 'bu sistemi kurdun bize de pay ver' diye birşey yok" dedi.
İşte olay proje
Proje mucidi Marco Türkiye'ye geldiğinde sistemi Milliyet'e anlatmıştı. Marco'nun verdiği bilgiye göre, her şekli alabilen beş litrelik su deposu otomobilin kaputunda uygun bir yere monte ediliyor. Burdan gelen su elektronik beyin vasıtasıyla motorun emme manifoltuna veriliyor. Orada 800 derecelik bir ortama giren su parçaları, zerreler halinde parçalanıyor ve yakıtın tam yanmasını sağlayarak yüzde 50'ye yakın tasarruf sağlıyor.
Marco, sistemin çevreyi kirletmediğini, motorun ömrünü uzattığını, çekiş gücünü, hızını artırdığını, yağ değişimi ve buji kirlenmesi gibi sorunları ortadan kaldırdığını söyledi.
10 bin araç üzerinde deneme yapıldığını belirten Marco "Roma'da hükümet tarafından kurulan bir komisyondan geçtik. Türkiye'ye gelmeden RAI televizyonu için dört araçla denemeler yaptık" dedi.
Cahit Doğan ise, SEC'in helikopter, balıkçı teknesi de dahil her türlü motorlu araçta kullanılabileceğini belirterek "Biz denemek için 30 araca taktık ve mükemmel sonuç aldık. Taktığımız kamyonlardan biri İstanbul'dan Artvin'e gitti. Daha önce 700 litre mazot yakan kamyon SEC'le yakıtı 470 litreye indirdi. SEC'in montajı ve kullanımı çok kolay" diye konuştu.