TeknolojiUzmanlar ilkokul öğrencilerinin tercih ettiği dijital oyunları inceledi

Uzmanlar ilkokul öğrencilerinin tercih ettiği dijital oyunları inceledi

16.12.2020 - 14:56 | Son Güncellenme:

Anadolu Üniversitesi (AÜ) Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi (SODİGEM) uzmanları, gün geçtikçe yaygınlaşan ve genellikle ilkokul çağındaki çocukların tercih ettiği dijital oyunları inceledi.

Uzmanlar ilkokul öğrencilerinin tercih ettiği dijital oyunları inceledi

Üniversitenin Haber Merkezi Koordinatörlüğünden yapılan yazılı  açıklamada görüşlerine yer verilen AÜ SODİGEM Müdürü Doç. Dr. Yusuf Levent Şahin,  yeni tip koronavirüs (Kovid-19) süreciyle dijital oyunların daha fazla tercih  edilir hale geldiğini belirtti.

Haberin Devamı

Şahin, özellikle ebeveynlerin, çocukların hangi oyunları oynadıklarını  takip etmeleri gerektiğini vurguladı.

Okul öncesi düzeyine kadar inen dijital oyun oynama alışkanlığının  ilkokul seviyesinde ciddi artış gösterdiğini aktaran Şahin, "Özellikle ailelerin  ve öğretmenlerin çocukların hangi oyunları oynadıklarını bilmeleri, takip  etmeleri ve oyun tercihlerini doğru bir şekilde yönlendirmeleri dijital oyunların  doğru bir şekilde oynanması açısından önemlidir. Ailelere ve öğretmenlere öneri  olarak dijital oyunları tamamen yasaklamak yerine doğru miktarda ve uygun düzeyde  oynatılmasını tavsiye etmekteyiz." ifadelerini kullandı.

Merkezde eğitsel dijital oyunlar geliştiren ve bu konuda çalışmalar  yürüten SODİGEM uzmanı Fatih Özer öncülüğünde gerçekleştirilen bilimsel araştırma  ile ilkokul öğrencilerinin en çok oynadıkları dijital oyunlarının belirlendiğini  anlatan Şahin, bu oyunların eğitsel olup olmadıklarını incelendiklerini bildirdi.

Haberin Devamı

Araştırmaya farklı illerden 2, 3 ve 4'üncü sınıflarda öğrenim gören  563 öğrencinin katıldığını belirten Şahin, şu bilgileri verdi:

"Öğrencilerin en çok oynadığı oyun ve oyun türleri ise sırasıyla araba  yarışı, kıyafet giydirme, Minecraft, savaş ve silah oyunları, Tom oyunları,  futbol ve Subway Surfers olarak bulunmuştur. İlkokul öğrencilerinin en çok  oynadıkları oyun ve oyun türlerine bakıldığında, eğitsel bir dijital oyuna  rastlanmamaktadır. Aksine PEGI gibi oyun derecelendirme kuruluşları tarafından  belirli bir yaş altında oynanması uygun görülmeyen oyunlar oynadıkları  görülmektedir. Hatta bazı öğrencilerin tehlikeli kategorisine girebilecek dijital  oyunlar oynadıkları da araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer önemli nokta."

Yazarlar