10.02.2017 - 10:58 | Son Güncellenme:
Şirket geliri yüzde 1 artarak 717,2 milyon dolara yükselen Twitter için beklentiler 740 milyon dolardı (Yüzde 4 büyüme). Bir önceki yılın aynı döneminde ise yüzde 48 büyümüştü.
ABD piyasalarının açılışı öncesi şirket hisselerindeki düşüş yüzde 10'a ulaştı. Twitter'dan yapılan açıklamada aktif kullanıcı sayısının yüzde 4 artarak aylık ortalama 319 milyon kişiye ulaştığı ifade edildi.
Son çeyrekte Amerika'dan gelen reklam gelirleri yüzde 7 düşerken dünya çapındaki reklamlar yüzde 11 büyüdü. Mobil reklamcılık toplam reklam gelirlerinde yüzde 89'a ulaştı.
Aylık aktif kullanıcı sayısı 319 milyon kişiye ulaşan şirket geçen yılın son çeyreğine oranla kullanıcı sayısını yüzde 4 artırdı. Yıl bazında bakıldığındaysa kullanıcı sayısında yüzde 11'lik bir büyüme var.
Satılamadı, işten çıkardı
Yavaşlamada, Snapchat ve Facebook'un sahibi olduğu Instagram ile girdiği rekabet de etkili oldu. Şirketin söz konusu rekabette geride kalmasının ise iki temel nedeni var: Reklam gelirleri ve işten çıkarmalar.
Sosyal medya devinin satılıp satılmayacağı belirsizliğinin son çeyrekte kuvvetlenmesiyle, kâr hedeflerine ulaşmaya engel oldu. Toplam çalışanlarının yüzde 9'unu işten çıkaran Twitter, sahibi olduğu uygulama geliştirme platformu Fabric'i Google'a sattı. Şirket ayrıca, bir dönemin en çok kullanılan kısa video uygulaması Vine'a da son verdi. Twitter'ın iki üst düzey yöneticisi de görevi bıraktı.