08.05.2013 - 13:49 | Son Güncellenme:
TÜRKKEP, Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcı (KEPHS) yetkisini alarak şirketlere, kurumlara ve bireylere tescilli e-posta adresleri, yasal geçerli (senet hükmünde delil) ve güvenli belge gönderim hizmetleri vermeye başladı. BTK’nın verdiği yetkiyle e-posta güvenliğinde yeni bir dönem açılmış oldu.
Elektronik ortamda yasal geçerliliği olan, güvenilir, inkâr edilemez bir e-belge ve yasal bildirim aracı olarak kullanılan KEP sistemi, ABD’de 10 yıldır, Fransa ve İtalya’da 6 yıldır, Almanya, Belçika, İspanya, gibi ülkelerde de son birkaç yıldır yoğun olarak kullanılıyor. Yeni Türk Ticaret Kanunu çerçevesinde Türkiye’de de devreye alınan uygulama TÜRKKEP ile öncelikli olarak kamu ve özel kurumlara, ardından bireylere ulaşıyor.
10 Milyon TL sermayesi, kendisinin geliştirdiği yazılım teknolojisi, İstanbul ve Ankara’da iki ayrı veri merkezinde bulunan TÜRKKEP ile bireysel ya da kurumsal kullanıcılar her türlü yazışmayı yasal geçerli olarak yapabiliyor, kurumsal ya da bireysel kullanıcı olarak bildirim, tebligat, ihtar, ihbar, teklif, sipariş, fatura, sözleşme, dilekçe, başvuru ve benzeri e-belge paylaşımlarını gerçekleştirebiliyor.
TÜRKKEP Genel Müdürü Yüksel Samast, konu hakkında şunları söyledi: “Yeni Türk Ticaret Kanunu çerçevesinde hayata geçen bu uygulama ile kamu kurumları ve özel kuruluşlara (A.Ş. ve LTD.) birer KEP hesabı açmak zorunluluğu getirildi. Bireysel kullanıcılar için henüz bir zorunluluk yok. Ancak benzer ekonomilerde gözlemlediğimiz, bu hizmetin bireysel anlamda yoğun olarak kullanıldığı. Çünkü KEP hesabınızla bildirim, tebligat, ihtar, ihbar, teklif, sipariş, fatura, sözleşme, dilekçe, başvuru ve benzeri e-belge gibi tüm gönderimlerini yaparak bu gönderimlerini yasal açıdan geçerli hale getirebilirsiniz. TÜRKKEP’in 7/24 müşteri hizmetleri ile paydaşlarımızın her türlü soru ve talebine anında yanıt verebiliyoruz. TÜRKKEP bu uygulama ile kullanıcılara zaman kazandırırken kağıt israfının da önüne geçerek çevreci bir yaklaşım sergiliyor.”