29.03.2010 - 16:00 | Son Güncellenme:
Facebook, ilk başta göründüğünden çok daha akıllı ve uzun vadede planlar yapma kabiliyeti olan bir rakip olduğunu Google'a tekrar tekrar kanıtlıyor.
Sosyal ağ devinin gelip geçici bir trend olduğu yönündeki eleştiriler bitmiş değil ancak Facebook, gözünü Google'ın tahtına dikti. Google farklı alanlarda yatırımlar yaparken, Facebook internet üzerinde gittikçe daha fazla yoğunlaşıyor.
Facebook'un son sırrı da üçüncü parti şirketlerle paylaşılır paylaşılmaz sızdı. Bütün internet sitelerinin Facebook standartlarıyla uyumlu hale gelmek istemesi için, Facebook dışında interneti kapsayan bir "Like" ya da "Beğen" tuşu geliyor.
Bütün interneti içine mi alacak?
Bu tuş, url'si Facebook'a yollanan sitelerin 400 milyon kullanıcısı olan Facebook'tan ek hit alması demek.
Google milyarlarca doları içerik aramak için harcıyor, Facebook ise içeriğin tek bir özellikle kendisine akmasını sağlamayı planlıyor. Siteler Facebook üzerinden hit almak için standartlarını Facebook nasıl isterse öyle ayarlamaya hazırlanıyor.
Sonuçta iki hizmet de başkalarının oluşturduğu içeriğe erişim sağlayarak reklam gösterip para kazanıyor. İçerik oluşturuculara da bundan küçük bir pay veriyor. İçerik sağlayıcı arttıkça içeriğin değeri düşüyor ve Google da Facebook da daha çok kar ediyor.
Ücretsiz, sınırsız içerik ve sonrasında dev reklam gelirleri, Facebook'un Google ile eşit çapta bir dev haline gelmesi demek. Site içi arama, e-posta, alışveriş, hediye yollama, video, fotoğraf paylaşımı derken, Facebook kendi içerisinde kapalı ve kitlelerin gerçek kişisel detaylarına sahip bir internet halini alıyor.
Daha fazlası için www.chip.com.tr sitesini ziyaret edebilirsiniz.