10.05.2021 - 11:16 | Son Güncellenme:
milliyet.com.tr
Apple’ın iOS 14.5 ile sunduğu veri gizliliği politikası başta Facebook olmak üzere pek çok uygulamanın 'izinsiz veri toplamasının' önüne geçiyor. Haliyle uygulama şirketlerinin bu durum hiç hoşuna gitmiyor. Gelirlerinin büyük bir kısmını reklam ile sağlayan Facebook ise kullanıcılara kişiselleştirilmiş reklamlar sunmak için 'kişisel verileri' kullanıyor.
FACEBOOK VE APPLE ARASINDA SULAR DURULMUYOR
iOS 14.5 güncellemesi kullanıcılara sunulmadan önce Apple ve Facebook arasında şikayetler ve yaptırımlar yaşanmıştı. Güncelleme sunuldu sunulalı durum pek de değişmedi. Ortaya çıktığı kadarıyla Facebook, geçen haftalardan beri veri takibini kabul etmeyen iPhone ve iPad kullanıcılarına uygulamanın ücretli olabileceğine yönelik 'tehditler' göndermeye başladı.
Ekran görüntülerini farklı sosyal medya platformlarında paylaşan kullanıcıların bazıları bu dayatmayı uygulamayı kullanmak adına kabul ettiğini söylüyor. Hatta Verizon tarafından yapılan bir araştırmaya göre ABD'de yar alan iPhone ve iPad kullanıcılarının yalnızca yüzde 4'ü 'verilinin kullanılması' için Facebook'a onay verdi. Bu onay rakamı ise küresel olarak bakıldığında yüzde 12'ye kadar çıkıyor olsa da oldukça düşük.
Facebook'u onaylamayan kullanıcıların karşısına, ''Help keep Facebook free of charge'' yani ''Facebook'un ücretsiz kalmasına yardımcı olun'' yazısı çıkıyor. Konu hakkında Mark Zuckerberg bir açıklama yapmıştı. Apple'ın bu politikasının iyi niyetli gibi dursa da hiç iyi niyetli olmadığını söyleyen Zuckerberg, verilen kararın rekabetçi olmadığına vurgu yapıyor.