15.03.2016 - 14:23 | Son Güncellenme:
Apple News içeriklerine reklam verenler kendi içeriklerini insanların ana sayfasında gördüğü editöryal içeriklerin yanına yerleştirebilecekler ve kendi reklamlarını yapabilecekler. Sponsorlu içerikler tıpkı diğer içerikler gibi gözükecek ancak tek farkı içeriğin altında bulunacak olan Sponsored yazısı olacak.
Yeni reklam ünitesinin bu ay içerisinde kullanıma sunulması bekleniyor. Apple bazı büyük yayıncılara içeriklerinin içerisinde reklam yerleştirmesi yapması için izin veriyor, ancak mobil uygulamanın partneri olurlarsa. Bu içerikler eskisi gibi çıkmaya devam edecek. Büyük yayıncılara verilen reklam yerleştirmesi bulunan içerikler diğerlerine göre daha çabuk kayboluyordu. Bu yeni reklam uygulaması ise sponsorlu içeriklerin büyük bir ihtimalle kullanıcının ana sayfasında daha uzun süre görülmesini sağlayacak. Apple ayrıca yayıncıların Apple News üzerinden para kazanmasının yolunu arıyor. Reuters‘ın haberine göre Temmuz ayında yayıncılar yayınladıkları içerikleri ücretli olarak sunabilecek. Ücretli içerikleri okumak isteyen kullanıcılar belli bir ücret ödeyerek o yayına abone olacaklar.
Bu yol yayıncılara para kazandırdığı kadar Apple’a da para kazandıracak. Apple bundan böyle News uygulamasında kullanılacak olan sponsorlu içerikler için belirli bir oranda para kazanacak. Aynı sistemin News’e gelecek olan üyelik sisteminde de kullanılması bekleniyor. Henüz Apple’ın üyelik sistemindeki payı belli değil ama bunun %30 olması bekleniyor. Ancak Apple tarafından bununla ilgili henüz bir açıklama yapılmadı.