25.05.2017 - 11:13 | Son Güncellenme:
Yeni Zelanda Teknoloji Haftası Etkinlikleri Techweek NZ'de Air New Zeland tarafından yayınlanan videoda kabin personeli genel müdürü Leeanne Langridge artırılmış gerçeklik teknolojisi sayesinde kabin görevlilerinin yolcuların neler hissettiğini hemen anlayabileceğini ve bu sayede her bir yolcuya kusursuz hizmet sağlama imkanına sahip olacabileceğini söylüyor.
Hava yolu şirketinin artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanmadaki amacı yolcular herhangi bir şey istemeden çok daha önce duygularını anlayarak isteğini yerine getirmek.
Yayınlanan tanıtım videosunda artırılmış gerçeklik gözlüğü takan kabin personeli, yolcunun gittiği yer bilgisini, sağlık sorunlarını ve aldığı son yemek ve içeceğini aldığı zaman bilgilerini görebiliyor.
Videoda ayrıca yolcunun gergin olan ruh halinin sakine dönüşmesinin de algılandığı göze çarpıyor.
Artırılmış gerçeklik projesi şu an için test aşamasında bulunuyor.
Denemeler Microsoft HoloLens teknolojisi ile gerçekleştiriliyor.
Hava yolu şirketinin üzerinde çalıştığı bu yeni teknoloji bilim kurgu filmlerin fırlamış ilk örnek değil.
Geçtiğimiz yıl British Airways yolcuların mide asit seviyesini görüntüleyebilecek ve bu sayede uçakta servis edilecek yemeklerin değişmesine imkan verebilecek yenilebilir bir dijital hap üretme patenti almıştı.
Yenilebilir dijial hapın ayrıca ısı, uyku ve kalp ritmi bilgilerini de toplayabileceği ve bu sayede hangi yolcunun uyuyup uyumadığı, aç, gergin, rahatsız olduğu, üşüyüp üşümediğini görebilmeye yarayacağı da belirtilmişti.
Hazırlayan: Mehmet Can Kömürcü