21.11.2008 - 02:31 | Son Güncellenme:
ANKARA Milliyet
Birgün gazetesi, 14 Eylül’de Bandırma’da batan “Hayat N” adlı Ro Ro gemisiyle ilgili haberde, gemi sahibi Mehmet Koç ile Yıldırım’ın eski arkadaş ve iş ortağı olduğunu, Koç’un Yıldırım’ın oğlu Erkan Yıldırım’a gemi alması için 200 bin euro verdiğini haber yaptı. Haberde ayrıca Yıldırım’ın 2000- 2001 yıllarında Gayret Denizcilik’te görev yaptığı iddia edildi.
Bu iddiaları reddeden Bakan Yıldırım’ın avukatı, 19 Eylül’de gazeteye gönderdiği tekzipte şu ifadelere yer verdi:
“Müvekkillerimiz iddia edildiği gibi Bandırma’da batan feribotun sahibi Mehmet Koç ile ne eski iş arkadaşı, ne de iş ortağıdır. Adı geçen şahsın müvekkilim Erkan Yıldırım’a gemi alması için 200 bin euro verdiği iddiası gerçek dışıdır. Ayrıca müvekkilim Binali Yıldırım’ın 2000-2001 yıllarında Çeşme-Brindisi hattında çalışan Gayret Denizcilik’e ait gemilere ortak olduğu, yine Salih Zeki Çakır isimli şahsın şirketinde genel müdürlük yaptığı iddiaları da gerçek dışıdır.”
Aynı anda iki işyerinde
CHP İstanbul Milletvekili Çetin Soysal ise bu tartışmaya dün düzenlediği basın toplantısıyla katıldı. “Yıldırım’ın doğruyu söylemediğini” savunan Soysal, şöyle konuştu:
“Bakan, 2000-2001’de Salih Zeki Çakır’ın şimdi tasfiye halinde olan şirketi Gayret Denizcilik’te çalıştı. Belge elimizde. Primlerin yatırıldığı işyeri numaraları 480779 ve 71065726. Bu numaralar İGDAŞ ve Gayret Denizcilik’e ait. Sayın bakan aynı anda iki şirkette çalıştı. Gayret Denizcilik’te odacılık yapmayacağına göre orada bir yöneticilik vasfıyla engin tecrübesinden ötürü çalışmış olsa gerek.”
Soysal, Yıldırım’a “Sayın Bakanın, hem Gayret Denizcilik, hem de İGDAŞ’ta sigortalı olduğunu saklamasının nedeni nedir? Mehmet Koç (batan Hayat N isimli geminin sahibi Marmara N Denizcilik’in ortağı) ve Salih Zeki Çakır ile yaptığınız başka ortak işler var mı?” diye sordu.
Soysal, “Bu olayda bir saadet zincirinin halkaları olduğunu, Deniz Feneri’ne kadar uzandığını görmek mümkün” iddiasında bulundu.