14.06.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
EBRU SUNGUR - Tarzını, hayata bakışını, duruşunu yansıtacak kadar işini ciddiye almak... Yeni nesil girişimcilerin ortak özelliği bu... Z kuşağının, hedef kitle içindeki payı da hızla artınca bu girişimcilerin başarı grafiği ivmelenerek yükseliyor.
Senso Kozmetik’in kurucusu Nadir Yorgun’un çocukları Gözde ve Görkem Yorgun da işlerini, kendi inandıkları tarzda yapmayı seçen girişimcilerden. İki kardeş, Marmara Barber markasıyla berberlere kozmetik ürünleri satıyor. Ancak bu ürünleri sıradan ambalajlarda değil, grafiti sanatçılarının tasarladığı şişelerde, kutularda sunuyorlar. Görkem Yorgun anlatıyor:
“Sanatla kozmetiği birleştirerek kendimize bir çizgi çektik. Yeni müşteriler kazandık. Ambalajın ilgi çekmesi her zaman bizim için önemli oldu. Biz de bu tarafa yöneldik. İtalya’da katıldığımız fuarda insanlar standımıza sadece grafiti tasarımları için gelip, video ve fotoğraf çekti. Şu anda 5 grafiti sanatçısıyla çalışıyoruz. Bu sayıyı artırmayı hedefliyoruz. Amacımız daha çok farkındalık yaratmak ve sanatçılara destek olmak.”
2017’de piyasaya giren Marmara Barber’in özellikle tıraş sonrası ürünüyle pazarda güçlü bir yeri olduğunu vurgulayan Görkem Yorgun, “Ürünlerimizi tıraş sonrası serisi, cam şişe klasik, grafiti ve deluxe serisi olarak kategorileştiriyoruz. 56 ülkeye ihracat yapıyoruz. 7 ülkede satış depomuz bulunuyor” diyor.
Yeni marka geliyor
İhracatlarının yüzde 70’ini ABD’ye, yüzde 20’sini Avrupa’ya, yüzde 10’unu da diğer ülkelere yaptıklarını belirten Yorgun, “Günlük üretim kapasitemiz 500 bin. İhracatta sektörün pazar lideriyiz” bilgisini veriyor. Yeni marka çalışması yürüttüklerini de belirten Görkem Yorgun şunları söylüyor:
“Yeni kadın markamızın patentini aldık, sabırsızlıkla piyasaya sürmeyi bekliyoruz. Marmara Barber markamızdaki erkek sektöründeki farklılığımızı kadınlar için çıkaracağımız ürünlerde de göstermek, önceliğimiz olacak.”
Kolonyada parfüm kokusu
Pandemi döneminde limon kolonyasına talep varken şimdi tüketicilerin parfümlü kolonyaya yöneldiğini belirten Görkem Yorgun şöyle diyor: “Çünkü daha farklılık aranıyor. İnsanlar pandemi gereği 2-3 yıldır limondan sıkıldı. Daha değişik parfüm kokuları çıktı. İncir, mandalina vs kokuları da değil, bildiğiniz parfüm kokuları kolonyalarını çıkartmaya başladı. Limon hariç farklı koku türlerine yönelme oldu. Biz de bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
Vanilyalı sakallar
Erkeklerde yeni trendin uzun sakal olduğunu kaydeden Görkem Yorgun şunları söylüyor:
“Biz de Marmara Barber markımızda sakal setleri yaptık. Sakal yağında en çok tercih edilen kokular sandal ağacı ve vanilya. Yeni grafitti serimizde ise çeşitliği artırmayı planlıyoruz.”