YaşamSimit Sarayı'nın başarı öyküsü

Simit Sarayı'nın başarı öyküsü

14.03.2013 - 15:31 | Son Güncellenme:

İlk şubemizi açtığımızda geceleri fırına odunları ben taşıyordum.

Simit Sarayının başarı öyküsü

Globalcv’nin İstanbul Teknik Üniversitesi’nde düzenlediği “2023 vizyonu” konulu panelde sektör liderleri ilginç anılarını öğrencilerle paylaştı.

Panele Simit Saraylarının sahibi Haluk Okutur damgasını vurdu. Okutur, Simit Sarayları’nın hangi süreçlerden geçerek büyüdüğünü ve kırılma anlarını açıkladı.

İlk şubelerini açtıklarında haftanın 3 günü simit fırınına geceleri odun taşıdığını belirten Okutur şunları söyledi:

"Rumeli Hisarüstü’ndeki ilk şubemizde benimle birlikte çalışan 4 arkadaşım vardı. Simit fırınına odunları taşımak ise bana düştü. Gece kamyonla gelen odunlar gün doğmadan fırına taşınmak zorundaydı; çünkü belediye ceza kesiyordu. O yüzden haftanın 3 günü geceleri odun taşıdım. İlk şubemizi açtığımızda işler iyi gitti. Biz sermayemiz olmadığı için insanların cebindeki küçük paralara talip olmuştuk. Çünkü yaptığımız araştırmalar bunu göstermişti. En çok satın alınan ucuz gıda araştırmamızda ikinci sırada simit çıkmıştı…”

Öğrencilerle anılarını paylaşan Okutur: “İşin başında simit üzerine birtakım hayaller kurup planlar yaptım. Kimse inanmadı. Simit ile bu hayallerin gerçek olamayacağı yönünde tepki aldım; ancak bu işe inandım. Kurumsallaşmamız da çok kolay olmadı. Bir gün karar aldık. Çalışanlarımız turuncu üniforma ve şapka giyecekti. Ertesi gün kimse giymedi. Bu konuda ısrarcı oldum, giymeyenler işten çıktı. Belki küçük bir şey gibi görünebilir ama kurumsallaşma dediğimiz şey, üzerinde istikrarlı bir şekilde durulması gereken bir konudur.” şeklinde konuştu. Doğru bir iş planı ve iş modeli hazırladıktan sonra inançlı bir şekilde çalışmak gerektiğini ifade eden Okutur, Türk insanındaki en önemli eksikliğinin özgüven olduğunu söyledi.

Panelde konuşan Doğtaş Pazarlama Müdürü Derya Ercan Türk şirketleri ile ilgili ilginç açıklamalarda bulundu. Türk şirketlerinin “markalaşma” konusunda önem göstermesi gerektiğini ifade eden Ercan, markası olmayan şirketlerin pazar payının halen çok yüksek olduğunu ve 2023 hedefleri için daha çok sayıda markanın oluşturularak global düzeyde bilinirliğinin artırılması gerektiğini söyledi.

2023 hedeflerine dikkat çeken Evyap İnsan Kaynakları Direktörü Bekir Arıcak ise şunları söyledi: “Tarihe baktığımızda insan potansiyelinin nitelikli iş gücüne dönüştürüldüğünü görebiliyoruz. Bizim de 2023 hedeflerimiz doğrultusunda en önemli stratejilerimizden biri insan potansiyelimizin doğru yere kanalize edilmesidir” dedi.

Yoğun ilgi gösterilen etkinliğe katılamayan öğrenciler panele ilişkin videoları wise.tv’den izleyebilecek.

Vücut Kitle İndeksi Hesaplama

Sağlığınızı kontrol altında tutmak için Vücut Kitle İndeksi (VKİ) hesaplama aracını deneyin!

VKİ HESAPLA
Yazarlar