18.04.2018 - 14:21 | Son Güncellenme:
Duygu Bay / PembeNar Özel Röportajı
Öncelikle sizi yakından tanıyabilir miyiz? Seyhan Okur kimdir?
1992 yılında Mimar Sinan Üniversitesi’nde eğitimim devam ederken yabancı markaların Türkiye seçkilerini yaparak giriş yaptığım perakende sektöründe, sırasıyla Koton Marka Müdürü, Fabrika – Beymen Business Merchandising Direktörü olarak rol aldıktan sonra şimdi de Boyner’in 6 kadın markasının (Fabrika, House of Camellia, North of Navy, Black Pepper, Limon Company, T-Box) Marka Müdürü olarak kariyerime devam ediyorum.
2018 ilkbahar ve yaz aylarında öne çıkacak trendlerden bahseder misiniz? 2018'de gardırobumuzda hangi parçalar mutlaka olmalı?
2018 yazda koleksiyonlarda renk yoğunluğu dikkat çekiyor. Pembe, kırmızı gibi canlı renklerin yanında, pastel mavi, sarı tonları, metalik renkler, doğadan ilham alan bej, haki gibi nötr renkler de oldukça revaçta. Renkli takımlar, beyaz jean, şifon elbiseler, “cool” trençkotlar, keten bluzlar gardırobunuzda olması gereken parçalar arasında. Romantik fırfırlar ve danteller, puantiye, pötikare ve çiçek desenler, asimetrik detaylar, payetler, keten görünümler koleksiyonlarda romantik, aynı zamanda konforlu bir yazı müjdeliyor. Beyaz modasının ise hiç kaybolmadan devam ettiğini görüyoruz.
Bu yıl İlkbahar/Yaz aylarında hangi renkler ve desenler ağırlıklı olarak karşımıza çıkacak?
Bu yıl kırmızı, krem, mavi, turuncu sıcak renkler ve çiçek desenleri ağırlıkta göreceğiz.
Boyner'in İlkbahar/Yaz koleksiyonunda bizi neler bekliyor? Hangi parçalar öne çıkıyor?
Boyner İlkbahar-Yaz sezonunda, elbiseler farklı kalıpları ve sofistike çiçek baskılarıyla tüm kadınların gardırobunda şıklığın adresi olacak. Kombinlerde kırmızı en göz alıcı tonuyla farklı bir havaya bürünecek. Krem ve toprak tonlarındaki tişörtler, şortlar ve dikkat çekici renklerde uçuş uçuş elbiseler ön plana çıkıyor. Maskülen kumaşlar, feminen kuplarla şehirli kadına yön veriyor. İrili ufaklı farklı uçlardaki geometrik biçimlerin birbirleri ile ilişkilendirilmesiyle oluşan zamansız desenler öne çıkıyor.
Boyner yeni sezonda nasıl kadınlara ve hangi yaş aralığına hitap ediyor? Boyner kadın koleksiyonunun belirgin bir karakteri var mı?
Markalarımızı oluştururken bir yaş skalası tabii ki belirliyoruz. Genel olarak hedef kitlemiz 18 yaş ve üzeri kadınlar. Ancak günümüz moda algısına baktığımızda çok formal bir kıyafeti, sweatshirt’le kombinlemek de mümkün. Bu nedenle markalarımız aslında her yaş grubuna hitap ediyor sadece tavırlar arası fark yaratıyor diyebiliriz.
Boyner özel markaları olarak tüm kadınların gardırobunda yer alabilmeyi çok önemsiyoruz, marka DNA’larını ve koleksiyonlarımızı buna göre oluşturuyoruz. Artık sadece Boyner’de müşterileri ile buluşan Fabrika markası net ve modern çizgisiyle çalışan kadının hafta içi ve hafta sonu kombinlerini oluştururken; Limon Company “casual” koleksiyon seçkisi ile mağazalarda yerini alıyor. House of Camellia kadını günlük hayatın içinde zarif bir şıklık arayanların adresi olurken, T-box markası genç, dinamik silüetleri ile dikkat çekiyor. Tarzıyla farklılaşan, sokak modasını en canlı şekilde yansıtan Black Pepper markası, günlük hayatta farklılaşmak isteyenlerin adresi oluyor. North of Navy kadın koleksiyonu, şehirli ve modern kadınlar için teknede ve şehir yaşamında giyilebilecek feminen parçaları sunuyor. Koleksiyonlarımızı oluştururken bahsettiğimiz farklı kadın tipleri için kendi tarzlarında hem sezonun trend öğelerini barındıran hem de her daim gardıroplarında bulundurmak isteyecekleri modeller olmasına dikkat ediyoruz.
Tatil planları da yavaş yavaş yapılmaya başlandı. 2018'de plajlarda hangi trendler revaçta olacak?
Bu yaz bizi oldukça renkli plaj trendleri bekliyor. 50’lerin romantik fırfırları cesur renklerle birleşiyor. Mayo ve bikinilerde floral desenler ön plana çıkıyor. Birkaç sezondur yükselişe geçen mayolar, rengarenk ve sloganlı modellerle mutlaka gardıroplarınızda yerini almalı. Straplez modeller, çizgi, puantiye gibi nostaljik desenler yine koleksiyonlarda yerini almaya devam edecek.
Biz kadınlar alışveriş yaparken kontrolden çıkmaya meyilliyiz. Özellikle de indirim dönemlerinde. Gardırobumuzdaki pek çok parçanın sırası gelmiyor ya da aldıktan sonra nasıl kombinleyeceğimizi bilmiyoruz. Bu noktada akıllı bir alışverişi nasıl tanımlarsınız?
Alışveriş kadınlar için vazgeçilmez bir tutkudur. Bu yüzden kontrolden çıkılması çok normal :) Öncelikli tavsiyem alışverişe çıkmadan önce mutlaka gardırobunuzu gözden geçirmeniz ve ihtiyaçlarınızı belirlemeniz olacaktır. Böylece bütçenizi de kontrol altında tutabilirsiniz. Kullanışlı, dolabınızdaki parçalarla kolay kombinlenebilecek kilit modellere yatırım yapmak işinizi kolaylaştırır. Örneğin, hem iş toplantılarında hem de davetlerde kullanabileceğiniz mini “black dress”, güzel kesimli bir blazer, ekru renkli ipek bir gömlek her zaman ihtiyacınız olacak parçalar arasındadır. Kalan bütçenizle sezon modasında ön plana çıkan parçalara da yatırım yapabilirsiniz.