Editörün SeçtikleriKadınlar artık bedenlerine güvenmiyor!

Kadınlar artık bedenlerine güvenmiyor!

22.08.2016 - 15:36 | Son Güncellenme:

Kadınların %52’si bedenine geçmiş kuşaktan daha az güveniyor

Kadınlar artık bedenlerine güvenmiyor

Nestlé Nesfit’in dünya çapında yürüttüğü araştırmaya göre kadınların yarıdan fazlası, annelerine göre bedenleri hakkında daha az güvenli hissediyor. %70’i daha olumsuz bakış açısına sahip olduğuna inanıyor. %73’ü ise annelerinin daha sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olmasının çok daha kolay olacağını düşünüyor. Nesfit, bu güven krizini aşmak ve kadınları bedenleri hakkında daha pozitif düşünmeye teşvik etmek amacıyla “Hedef: Pozitif Bir Hayat” kampanyasını başlattı.

Haberin Devamı

Kadınların güçlenmesine ve kendileriyle daha barışık hissetmesine yönelik uzun yıllardır sürdürülen çalışmalara karşın kadınlar hala bedenleri konusunda daha az güvenli ve daha az pozitif hissediyor. Aynı zamanda sağlıklı bir yaşama geçişin geçmiş kuşaklara göre daha zor olduğuna inanıyor.

Nestlé Nesfit’in dünya çapında yürüttüğü araştırmaya göre, kadınların %52’si, bedenleri konusunda annelerinin kendi yaşlarındaki haline göre daha az güvenli hissediyor. Her dört kadından biri, bugün medyada eskisine göre “bedenleri konusunda daha pozitif” mesajlar yer aldığını düşünse de, %70’i annelerinin kendilerine oranla daha pozitif bir düşünce yapısı olduğuna inanıyor.
Araştırmaya katılan kadınların %73’ü annelerinin daha sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olmasının bugüne göre çok daha kolay olduğunu belirtiyor. Kadınların kendi gençliklerine verecekleri tavsiye sorulduğunda ise ilk üç sırada “pozitif bir düşünce yapısına sahip olmak”, “daha aktif olmak” ve ‘dengeli bir beslenme düzenine sahip olmak” yer alıyor.

Haberin Devamı

Güzel hareket et, güzel düşün, güzel ye
Kadınların yaşadığı bu güven krizini aşmak isteyen Nestlé Nesfit, küresel düzeyde yeni bir konumlanmaya giderek kadınları daha pozitif bir yaşama davet eden “Hedef: Pozitif Bir Hayat” kampanyasını hayata geçirdi. Kadınlara, bedenleri hakkında daha pozitif düşünme ve daha güvenli olma konusunda destek vermeyi hedefleyen uzun vadeli kampanyanın üç ayağı bulunuyor: Güzel hareket etmek, güzel düşünmek ve güzel yemek.

Güzel hareket etmek, örneğin daha güvenli bir beden dili kullanmak kadınların hem zihinlerinde hem de bedenlerinde çok hızlı bir şekilde pozitif etki bırakıyor. Güzel düşünmek, olumsuz şeyler söyleyerek kadınları harekete geçmekten ve pozitif hissetmekten alıkoyan iç sesi bastırmayı sağlıyor. Güzel yemek, ise dengeli bir beslenme düzenine geçmeyi ve yemekle pozitif bir ilişki geliştirmeyi içeriyor.

Pozitif yaşama geçiş için küçük ipuçları
“Hedef: Pozitif Bir Hayat” kampanyası ile kadınlara basit değişikliklerle daha pozitif bir yaşam sürmeye başlamak için gerekli olan ve diyetisyenler, beden dili koçları ve blogger’ların yer aldığı bir dizi uzman tarafından hazırlanan içerikler sunuluyor. Bu şekilde kadınların yoğun yaşamları arasında pozitif bir bedene sahip olmak için ihtiyaç duydukları araçların ve ipuçlarının sağlanması hedefleniyor.

Haberin Devamı

Nesfit Kahvaltılık Gevrekler Ülke Müdür Ayça Erkol: “Kadınların daha güvenli hissetmelerine yönelik yolculukta destekleyici bir ortağız”
Kampanyayı ve araştırma sonuçlarını değerlendiren Ayça Erkol, günümüzde kadınların yaşamlarının her alanında geçmiş kuşakların sahip olmadığı kadar çok fırsata ve ilham kaynağına erişme imkanına sahip olduğunu ancak pozitif bir yaşam ve kişinin kendi bedenine güven duyması konusunda istenilen noktaya ulaşılamadığını belirtti.

Erkol, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Şurası açık ki pozitif beden algısı hareketi bugüne kadar farkındalık yaratma ve kadınları güçlendirme konusunda çok şey yapmış olsa da kadınlar hala iş bedenlerine geldiğinde gerçek anlamda güvenli hissetmekte zorluk yaşıyor. Araştırmalarımız, bu konuda sihirli bir çözüm olmadığını ancak birkaç basit adımın belirleyici olabileceğini gösteriyor. Bedenlerimiz ve genel olarak yaşamlarımız hakkında daha pozitif hissetmek için nasıl hareket ettiğimiz ve ne yediğimiz de en az düşünce yapımız kadar önemli. Bu yüzden ‘Hedef: Pozitif Bir Hayat’ kampanyasını bedenleri ve yaşamın tüm alanlarında daha güvenli hissetmelerine yönelik yolculukta kadınların değerli ve destekleyici bir ortağı olarak görüyoruz.”

Vücut Kitle İndeksi Hesaplama

Sağlığınızı kontrol altında tutmak için Vücut Kitle İndeksi (VKİ) hesaplama aracını deneyin!

VKİ HESAPLA
Yazarlar