Merhaba sevgili milliyet okuyucuları
Sizlere Ataşehirde açılan yeni bir marka' dan ,yeni bir konsept 'ten bahsetmek istiyorum.
Biftek 33 tantuni restaurantı yeni yüzü ile Ataşehirde hizmete girdi. Marka değerini belirlerken oluşturmuş olduğum konsept ve tarzın nitelikleri nelerdir ,gıda sektöründe iç mimari hizmeti verirken , neleri göze alırız gelin bunlara bir göz atalım.
Öncelikli tarz ve stil olarak konsept oluşturulurken ,standart cafe restaurant çizgilerinden uzak durmak gerekiyordu. Bu müşteri kalitesini, hizmet kalitesini marka değeri açısından önemli kılacağı için önemliydi. Restaurant' ın metrajı göz önünde bulundurularak maksimum oturum alanı ve çalışma alanı yaratmaya çalışılmak bir diğer önemli noktaydı.
Mekanın metrakaresi küçük olduğu için iyi çözümlemelere ve bu algıyı yok etmeye yönelik adımlara ihtiyaç vardı. Bunu kullanmış olduğumuz renk ,doku ve mobilya üçgeni çerçevesinde belirleyerek , odak noktası dediğimiz dikkat noktasını , merkeze oturtarak işe koyulduk. Mekanın merkezinde tavanda ,siyah metal separatörler giydirilmiş alçıpan göbek çalışması yaparak ,merkeze konumlanan uzun masif bir yemek masası ile mekanın hangi nokta etrafında dönmesi gerektiğini belirledik .Diğer oturma alanlarını standart ve yüksek oturum olmak üzere ikiye ayırdık.
Mekanda dikkat çekici bir algı yaratmak için mobilya tercihlerini masif ahşap ve parlak lake ile harmanlarken ,renk olarak siyah ,sarı ,antrasit birlikteliğini , ölçülü bir şekilde alana yaydık .Yüksek oturum alanının iki yanına kara tahtalar konumlandırıp , aristokrat kedi görselleri ile klasik çizgilerden bu şekilde uzaklaştık.
Restauarant sahipleri ; Fatih Güngör ve Cem şavklı oluşturulmuş olan konsept ve tarzı müşteri memnuniyetiyle değerlendirirken '' Müşterilerimizin mekanı severek yemek sürelerini uzatmaları , bizi en mutlu eden şey '' tanımlamaları ile mekanlarda uygulanan konsept ve tarzların önemli olduğu gerçeğini mimari anlamda bir kez daha vurgulamıştır.
Sevgilerimle İç Mimar Meral Akçay
http://www.fengshuiakademisi.com