Çoğumuzun televizyonda takip ettiği en az bir ya da birkaç tane dizi vardır.
Elbette bu dizi yağmuru ve reyting canavarları karşısında dizi izlemek ya da var olan dizinin devamını yakalamak güçleşiyor.
Son zamanlarda hiç izlemiyorum diyorsanız bile, bir zamanlar bir diziye gönlünüzü kaptırmışsınızdır.
İsim vererek kimseye ya da yapılan işlere haksızlık etmek istemem ama nedense benim aklıma hemen, sıcak ilişkileri kaybetmemiş sıradan bir mahallenin anlatıldığı Yeditepe İstanbul dizisi gelir.
Senaryosunu Ali Ulvi Hünkar’ın yazdığını hatırladığım dizi, oyuncu kadrosu ve hikayesi hatta bazı replikleri ile hala aklımdadır.
Bir şarkının nakaratını hatırlayıp tamamını söylemeye başlamak gibi…
İstanbul’da sıradan bir mahalle…
Kaderi kuyruklu bir piyanonun mahalleye girmesiyle değişiyor.
Daha doğrusu piyano çalan bir genç kızın annesi ve piyanosuyla birlikte mahalleye taşınmasıyla…
Farklı hayatlar, renkli karakterler, sıcak ilişkiler, naif bir hikaye…
Elbette başarılı her dizi böyle küçücük yaratıcı bir fikrin, bir hikayeye dönüşmesinden meydana gelir.
Ama bu dönüşüm o denli kolay olmuyor sanırım.
Fikirleri hayata geçirmek için iyi bir ekip, tecrübe, teknik bilgi, okumak, yazmak, fazlaca pratik yapmak gerekir.
Tam bu noktada elimde tüm bu deneyimleri profesyonel dille anlatan bir kitap var: Agora Kitaplığı Yayınları’ndan Profesyonel Dizi Yazarlığı
Küçük fikirlerin kocaman bir hikayeye, hatta senaryoya ve sonra çekilmiş bir dizi filme dönüşümünün yolculuğunu aktaran Gülden Çakır, özellikle dizi senaryosu yazmaya heveslilere, sektöre yeni girenlere kılavuzluk ediyor.
Yazarının yakın arkadaşım olmasının ayrıcalığıyla, imzalı edindiğim bu kitabı sizinle paylaşmak istedim.
Çakır, dizi yazarlığı konusunda epey deneyimli.
Alacakaranlık (2003), Hırsız Polis (2005), Bıçak Sırtı (2007), Aşk Yakar (2008), Yol Arkadaşım (2008), Kapalıçarşı (2009), Koyu Kırmızı (2011), Cinayet (2014), Aşkın Kanunu (2015) gibi başarılı dizilerin senaryo yazarlarından.
Kitap yazarın sadece deneyimlerinden oluşmuyor, yerli ve yabancı dizilerden güncel örneklerle teorik ve pratik olarak bu işin mutfağını da anlatıyor.
“Bir senaryo yazarının en önemli motivasyonlarından biri yazdığı işin çekilmesini sağlamak olmalı. Kağıt üzerinde duran senaryo hüzünlüdür. Sanki karakterler doğmamış çocuklarmış gibi, nefes alamıyorlarmış gibi gelir. “
Kitap, özellikle yazdıklarınızı teknik olarak düzenlemek, dramatik yapı oluşturmak, sunulur hale getirmek, dizi yazarlığına bir yerlerden başlamak isteyenler için iyi bir kaynak.
Ya da izlediğiniz, sevdiğiniz bir dizinin karakterleri nasıl oluşmuş, hikayenin arkasında yatan o tek cümle ne öğrenmek isterseniz, bu konulara biraz merakınız varsa işte size keyifli bir başucu kitabı.
Şimdiden hikayeleriniz için bol şans, kitabı alanlara da keyifli okumalar dilerim.