YaşamHızlı markalaşmak isteyen şirketler medyayı yanlış kullanıyor.

Hızlı markalaşmak isteyen şirketler medyayı yanlış kullanıyor.

14.03.2013 - 14:48 | Son Güncellenme:

Markaların medya ile ilişkileri konusunda Globalcv’nin düzenlediği panelde Medya İlişkiler Uzmanı Güneş Özkan markalaşmak için sabırsız davranan şirketlerin medya ilişkileri konusunda çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Hızlı markalaşmak isteyen şirketler medyayı yanlış kullanıyor.

Markaların medya ile ilişkileri konusunda Globalcv’nin düzenlediği panelde Medya İlişkiler Uzmanı Güneş Özkan markalaşmak için sabırsız davranan şirketlerin medya ilişkileri konusunda çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Firmaların veya ürünlerin tanıtımı noktasında yöneticilerin aceleci davrandığını belirten Özkan, markalaşma sürecinin uzun soluklu bir süreç olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi:
“Biz çalıştığımız şirketlerin toplum ile medya üzerinde nasıl ilişkiler kurmaları gerektiğini anlatıyoruz. Eğer bir şirket marka olmak istiyorsa bu, kısa süreli bir medyada görünme çalışmasıyla elde edilemez. Markalaşma uzun soluklu bir süreçtir. Şirketlerin hedef kitlelerine ulaşma konusunda medyayı doğru ve etkili bir şekilde kullanmaları ve sabırlı olmaları gerekiyor.”

Özkan, Türkiye’de özellikle PR’ın medya ilişkileri olarak görüldüğüne dikkat çekti:
“Türkiye’de PR deyince belli kesimler bunu medya ilişkileri olarak algılıyor. Aksine PR’ın birçok ayağı vardır, bunlardan sadece bir tanesi medyadır, yani sadece medyada odaklanmak doğru değil. PR’da kurumsal itibar ve kurumsal imaj yönetim gibi önemli konular da var. Bunları da kurumlar titizlikle yürütebildiği ölçüde ancak saygın bir marka olabilirler.”

Panelde medyada çok fazla markanın göründüğüne değinerek günümüzde markalaşmanın zorlaştığına dikkat çeken Turkish Time Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Volkan Akı ise ilginç tespitlerde bulundu:
“Öyle bir kaos ortamındayız ki iletişim kanallarının bu denli yaygınlaştığı ve enformasyon bombardımanın yaşandığını bu dönemde yeni bir marka yaratmak zorlaştı. Ancak buna karşılık yine de markalaşma anlamında yeterli gayretin ortaya konduğunu düşünmüyorum. Markalarımızın farklılaşması, medyayı etkili kullanması ve bununla birlikte uluslararası düzeyde yarışır hale gelmesini bekliyoruz.”

Panel konuşmacılarından Klinik Ajans Başkanı Volkan İnanç şirketlerin, interneti doğru kullandıklarında ve yeni medya ile ilişkilerini başarılı bir şekilde yürüttüklerinde internet sayesinde markalaşmanın daha hızlı gerçekleşebileceğini söyledi.

Soru-cevap kısmında öğrencilerin sorularını yanıtlayan panelistler sektörde yaşadıkları ilginç anıları öğrencilerle paylaştı. Yoğun ilgi gösterilen etkinliğe katılamayan öğrenciler panele ilişkin videoları wise.tv’den izleyebilecek.

Vücut Kitle İndeksi Hesaplama

Sağlığınızı kontrol altında tutmak için Vücut Kitle İndeksi (VKİ) hesaplama aracını deneyin!

VKİ HESAPLA
Yazarlar