26.11.2008 - 00:41 | Son Güncellenme:
ANKARA Milliyet
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 30 Kasım 2007’de Isparta’da meydana gelen ve 57 kişinin yaşamını yitirdiği uçak kazasının, uçuş ekibinin alçalma usullerini doğru uygulamaması sebebiyle meydana geldiğini açıkladı.
Yıldırım, düzenlediği basın toplantısında, İstanbul-Isparta seferini yapan, “Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı” envanterinde bulunan MD83 tipi Atlasjet uçağının, Isparta Süleyman Demirel Havaalanı 0523 pisti için “VOR-DME” alçalması esnasında saat 01.35 sıralarında Keçiborlu ilçesinin Türbe Tepe mevkiinde dağlık alana çarparak düştüğünü hatırlattı.
Kazayla ilgili soruşturma raporunun tamamlandığını bildiren Yıldırım, raporun 184 sayfası ana rapor ve 177 sayfası ek olmak üzere toplam 361 sayfadan oluştuğunu, Türkçe ve İngilizce olarak bakanlığa sunulduğunu söyledi.
‘Detaylı açıklama yapamam’
Raporun savcılığa iletildiğini, yasa gereği içeriği ile ilgili detaylı açıklama yapamayacağını belirten ve rapordan bazı bölümler okuyan Yıldırım, kaza nedeni olarak “uçuş ekibinin alçalma usullerini doğru uygulamaması ve hava şartları ile arazi koşullarını doğru değerlendirememesi”nin gösterildiğini söyledi.
Yıldırım, uçakta teknik bir arıza olup olmadığı sorulunca, uçağın motorlarının parçalarının incelendiğini belirtti ve net bir açıklama yapmadı. Yıldırım, raporun geç hazırlandığına yönelik iddialar için de, bu tip raporların normalde 2-2.5 yıllık bir süreçte hazırlandığını kaydetti. Kazanın, pilotun “elle yönetimi” sırasında meydana geldiğini belirten Yıldırım, şunları söyledi:
‘Kontrollü uçuşta yere çarpma’
“Rapor tamamlandıktan sonra bakanlığın görevi, Resmi Gazete’de tamamlandığını duyurmak ve ilgili Cumhuriyet Savcılığı’na intikal ettirmektir. Bizim de yaptığımız budur. Bugün (dün) itibariyle Cumhuriyet Savcılığı’na rapor teslim edildi. Kazayla ilgili doğrudan ilişkisi olanlar, hukuki süreçte bu raporu Cumhuriyet Savcılığı’ndan temin edebilecekler. Herhangi bir şekilde rapora erişmek isteyenlerin gidebileceği tek kaynak Cumhuriyet Savcılığı’dır. Yasaya göre, bu konuda bir açıklama yapmaya yetkili değilim. Tek bir cümle söyleyebilirim. Kaza nedeninin ‘kontrollü uçuşta yere çarpma kazası’ olduğu yönünde tespit yapılmıştır. Uçuş ekibinin, yayınlanmış alçalma planındaki usulleri doğru uygulamaması ve hava aracının bulunduğu coğrafi konumu ve arazi yapısını doğru değerlendirememesi sonucu meydana gelmiş, tipik bir kontrollü uçuşta yere çarpma kazası olduğu kanaatine, kaza soruşturma ekibi karar vermiştir.”