04.05.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:
Türkiye’de Milliyet gazetesi tarafından 2002’den beri temsil edilen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nin 55’incisi bu yıl 15-21 Haziran tarihleri arasında gerçekleşecek. Festivale katılan delegeler reklam sektörünün gittiği yönü işaret eden 50’den fazla seminer ve 25 atölyeye katılma imkanını yakalayacak.
Festivale delege olarak katılmanın önemini bir kez daha vurgulayan Milliyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı ve Doğan Gazetecilik İcra Kurulu Üyesi Viki Habif “Cannes Lions bir hafta boyunca reklam endüstrisinin kalp atışlarını yakından izliyor. Procter & Gamble’ın hızla büyüyen Çin’deki tecrübelerini ve BRIC ülkelerindeki bağımsız ajansların başarısını içeren seminerler ilgi ile izlenecek. Festivalde bu sene Rupert Murdoch ve Sir Martin Sorrell de seminerler verecek. Cannes sektör hakkındaki bilgi dağarcığınızı genişletebileceğiniz kaçırılmaz bir ortam.
Ayrıca basın, açık hava, film, medya, internet, doğrudan pazarlama, radyo, satış promosyonu, titanyum ve entegre aslan dallarına ek olarak bu sene ilk kez tasarım kategorisinde de dünyanın en yaratıcı çalışmaları Cannes’da incelenebilecek” diyor.
2008’de Genç Aslanlara özel bölüm
Bu yıl festivalde Genç Aslanlar için çok özel bir bölüm hazırlandığını anlatan Habif şöyle devam ediyor: “1994’te festivale özel bir statü ile katılmaya başlayan 28 yaş altı Genç Aslanlar için bu yıl ‘Young Lions Zone’ adı altında özel bir bölüm yaratılıyor. ‘Festival içinde festival’ tadında olacak bu bölümde gençler için David Droga, Bob Isherwood, Jim Stengel ve Nick Law gibi tanınmış reklamcılar 10 ayrı özel ders verecek. Gençler tabii ki seminerlere ve workshop’lara da katılabilecek.”
Milliyet Basın İlanları Yarışması’nda kazanan sekiz ilanın Cannes’a Milliyet tarafından gönderildiğini belirten Habif, “İlanları hazırlayan ekiplerden ikişer kişi de festivalde Milliyet tarafından ağırlanacak. Ayrıca, Genç Aslanlar Türkiye Elemeleri’ni kazanan altı genç de Cannes’da gazetemizin davetlisi olacak ve festivalde yarışarak ülkemizi temsil edecek. Her sene İstanbul’a getirdiğimiz Cannes Lions sergisi, Genç Aslanlar Yarışması ve Milliyet Basın İlanları Yarışması ile sektörün gelişimine katkımızı ilerideki yıllarda da sürdüreceğiz” diye konuşuyor.
Bu yılın Türk jüri üyeleri
Milliyet’in 2002’de aldığı Cannes Lions temsilciliğiyle birlikte Türk reklam sektörü her yıl basın ve medya kategorileri jürilerinde birer üye ile temsil ediliyor. Bu yıl basın jürisinde Haluk Mesci, medya jürisinde ise Kerim Milar görev alacak. Haluk Mesci ve Kerim Milar ile Cannes Lions hakkında görüştük
“Katılımın artması için önce ödül alan Türk işlerinin çoğalması gerekir”
Haluk Mesci (2008 Cannes Lions Basın Kategorisi Jüri Üyesi)
Dünyada reklamcılık uzun yıllardır prestijli birkaç yarışmayı dikkatle izliyor. Sonuçlardan, reklam kurumunun yaratıcı işleyişine dair mesleki dersler çıkarıyor. Cannes da bu yarışmaların en tepedekilerinden. Sosyal yanını kenara bırakırsak, sırf bir önceki yılın yaratıcılık ve yapım sonuçlarını süzen, etiketleyen, yenilik ve farklılıkları bir kez daha tescil edip vitrine koyan bir mesleki faaliyet olarak dahi önemli. Reklam konusunda karar vericilerin ve mesleki yayınların jürinin saptamalarını -buna satır aralarındakiler dahil- dikkatle değerlendirmesi, özellikle bu sektörde çalışanların yönelimlerini ve arayışlarını etkiliyor.
Temsilciliğin Milliyet gibi her zaman ciddi olmuş bir kurumca üstlenilmiş olması Türk reklamcılığı için bir şans bence. Ticari kaygı taşımayan bu ilişkinin herkesin yararına daha etkin hale gelmesini dilerim. Özellikle de o yılın Cannes sonuçlarının sergilemenin ötesinde iyi ve derinlemesine değerlendirildiği, tartışıldığı yaygın workshop’lar genç reklamcılar için iyi olur diye düşünüyorum.
Cannes’da ödül kazanmak için neler yapılabilir sorusu yüreğimi ikiye bölüyor: Reklamcı ödül kazanmak için herhangi bir şey yapmamalıdır diyor yüreğimin bir yarısı. Diğeri, örneğin Goldenberg, Mazursky ve Solomon’un “Creative Templates” diye bir incelemeleri var, bunu inceleyip uygulayarak pekala hem Kristal Elma’da hem Cannes ve diğer yarışmalarda basın ödülü almak mümkün diyorlar...
Katılımın artması için, önce ödül alan Türk işlerinin çoğalması gerekir. Sonrası çorap söküğü gibi gelir. Çoğalması ise biraz mekanik planlama, biraz mesleki dayanışma ve dernek eğitimi vs. ile sağlanabilir.
“Cannes’da uluslararası katılımcılar ve farklı bakış açıları bir arada”
Kerim Han Milar (2008 Cannes Lions Medya Kategorisi Jüri Üyesi)
Cannes Lions dünyanın en önemli reklamcılık festivali. Bence festivali özel yapan, uluslararası kabul görüşü, dünyanın çok çeşitli yerlerinden katılımcıları ve farklı bakış açılarını bir araya getirmesi. Türkiye, Cannes Lions Medya jürisine üç senedir üye gönderiyor. Bu sene ben, katılacak dördüncü jüri üyesi olacağım.
Benim medya jürisi için Cannes Lions’a önerilmem ve Cannes Lions tarafından Türkiye’den önerilen adaylar içinden seçilmem önemli bir gelişme. Çünkü biz sadece medya hizmeti veren bir şirket değiliz. Yaratıcı çalışmalar ve medya bizim için önemli bir bütünün parçaları. Bu durum ise son dönemde dünyada da zaman zaman tartışılan bir konu: Medya ve yaratıcı ajans ilişkisi tekrar bir arada mı olmalı?
2008 Milliyet Basın İlanları Yarışması Jüri Üyeleri
Haluk Mesci-Mahi Mahi (Jüri Başkanı) Ali Göral-Alice BBDO l Ayça Çavaş-Beyin Istanbul
Deniz Mukan-Lowe Istanbul Doğan Yarıcı-Kendi Ajansı Emrah Yörük-RPM Radar
Gökhan Erol-Medina Turgul DDB İçim Er-Pınar İlkay Gürpınar-TBWA \ Istanbul Mahir Uraz Mert Kunç-Alametifarika l Murat Şahin-Arçelik Murat Yılmaz-Ali Taran Creative Workshop Mustafa Baripoğlu-Frög Nilay Tuncay-Grey İstanbul l Şule Şamlı-Eti Pazarlama Uygur Yılmaz-Ajans Ultra Viki Habif-Milliyet Yaşar Akbaş-Markom Leo Burnett
Milliyet Basın İlanları Yarışması Jürisi’nden Cannes’a sekiz ilan
Nisan 2003’ten beri her yıl düzenlenen Milliyet Basın İlanları Yarışması’nda bu yıl sekiz ilan Haluk Mesci başkanlığındaki 19 kişilik büyük jüri tarafından Cannes Lions’a Milliyet tarafından gönderilmek üzere seçildi.
2008 Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemeleri Jürileri
Basın&Film: Ateş Çavdar / Art Grup (Jüri Başkanı), Bahadır Karataş / Filmpark, Boran Erem / Alice BBDO, Emre Kaplan / TBWA\ Istanbul, Erdinç Mutlu / Leo Burnett, Tayga Soysaltürk / Rafineri Ajans, Utku Gürtunca / Y&R Reklamevi.
İnternet: Ateş Çavdar / Art Grup (Jüri Başkanı), Cabbar Cem Özdemir / Project House, Enis Orkun / C Section, Hakan Birgül / Mana Digital, Murat Kalahora / Magic Click.
Genç Aslanlar Cannes’da kükremeye hazır
2008 Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemeleri basın kategorisinde 41, internet kategorisinde yedi ve film kategorisinde sekiz ekibin katılımıyla gerçekleşti. Kazanan ekipler Cannes’da Milliyet’in davetlisi olarak Türkiye’yi temsil edecek
Cannes Lions’un en dinamik bölümü Genç Aslanlar Yarışması’nın Türkiye elemeleri festivalin Türkiye temsilcisi Milliyet gazetesi, Reklamcılık Vakfı ve Marketing Türkiye organizasyonuyla geçen hafta gerçekleşti.
Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin ev sahipliğindeki yarışmada briefleri Art Grup Yaratıcı Yönetmeni ve Jüri Başkanı Ateş Çavdar verdi.
Film brief’i “Kansere Karşı Umut” başlığı altında, Roche ve T.C. Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Daire Başkanlığı adına verildi. Yarışmacılar, Nokia N93 cep telefonları ile çekilen 30 saniyelik reklam filmleri hazırladı. Bu dalda yarışmayı Art Grup’dan Odissea Sevsevme ve Ahmet Berat Pekmezci kazandı.
Basın ve internet dallarında “Çevrenizdeki hayvanları yılda en az bir kere veterinere götürün” mesajını vermeyi amaçlayan brief Veteriner Hekimler Derneği adına verildi. Yarışmacılar, Getty Images master delegesi Serimaj’ın sağladığı görselleri kullanarak çalışmalarını hazırladı. Basın dalında yarışmayı Lowe İstanbul’dan Bahadırhan Pekşen ve Selim Ünlüsoy kazanırken, internet dalında Rabarba’dan Serdar Saban ve Bekir Eren Dursun birinci oldu.
Milliyet altı genci Cannes’a götürüyor
Türkiye elemelerini kazanan ekiplerdeki altı genç reklamcı 15-21 Haziran tarihlerindeki 55. Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nin Genç Aslanlar Yarışması’nda Türkiye’yi temsil edecek. Ekipler, Cannes’da Milliyet tarafından ağırlanacak ve yarışmanın yanında dünyanın en yaratıcı çalışmalarını inceleyip, vizyonlarını geliştirecek birçok seminer ve atölyelere katılabilecek.
“Yarışma süreci bizim için konsantrasyonu yüksek bir 24 saatti”
Bahadırhan Pekşen-Selim Ünlüsoy
Basın dalını kazanan Lowe İstanbul’dan Bahadır Pekşen ve Selim Ünlüsoy brief’ten hemen sonra işe koyulmuşlar. Düşündükleri işin eskizini evin duvarına asıp iki saat sadece işi seyretmişler.
Ekibin metin yazarı Pekşen, son yıllardaki “fikir ortada, logo sol altta” algısının dışına çıkarak ezberi bozmak istediklerini söylüyor.
Sanat yönetmeni Ünlüsoy ekliyor: “Bizim için işi jüriye teslim edip sonuçları beklemek daha sancılı ve daha yorucuydu.”
“Dünyanın tüm iyi işleri, hayranlıkla takip ettiğimiz reklamcılar orada olacak”
Serdar Saban-Bekir Eren Dursun
İnternet dalı birincileri Rabarba’dan Serdar Saban ve Bekir Eren Dursun, Cannes’da işlerinin kolay olmayacağını ancak dünya ölçeğinde katılımın bulunduğu festivalde yarışacak olmanın heyecan verici olduğunu düşünüyor.
Metin yazarı Saban, internette reklamlarının çizgi üstü işlerden farklı olmadığını ve reklamı iyi kılan usurların bu mecra için de geçerli olduğunu savunuyor. Tasarımcı Dursun “İnternet reklamcılığı diğer ülkelerde çok daha farklı, büyük kampanyalara, kampanya bilgilerine ulaşabilsek de Cannes bizim için çok eğitici olacak” diyor.
“Uluslararası reklam yarışmalarına Türkiye damgasını vuracağız”
Özgür Sağlam
(Reklamcılık Vakfı Başkanı&Art Grup Eşbaşkanı)
Milliyet ile Reklamcılık Vakfı’nın, Marketing Türkiye işbirliğiyle, 2002 yılından beri üstlendiği Cannes Genç Aslanlar yarışması 26 Nisan’da Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleşti. Geçtiğimiz yıllara oranla katılım oldukça yüksekti. İşlerin kalitesi de bir o kadar artmıştı. Bu tablo önümüzdeki yıllar için oldukça sevindirici. Cannes’da ülkemizi temsil edecek tüm gençlerimize başarılar dileriz.
Reklamcılık Vakfı olarak şunu da özellikle belirtmek isteriz ki çok yakın bir gelecekte uluslararası reklam yarışmalarına Türkiye damgasını vuracağız. Buna yürekten inanıyoruz.
“Festivalde Türkiye’yi temsil edecek olmak gurur verici”
Odissea Sevsevme-Ahmet Berat Pekmezci
Film dalı birincileri Odissea Sevsevme ve Berat Pekmezci altı aydır Art Grup’ta ekip olarak çalışıyor. Yarışmaya neler yapabileceklerini görmek ve uluslararası arenada yarışabilme imkanını yakalamak için katıldılar.
Reklam yazarı Sevsevme, Türkiye elemelerinde birinci olarak Cannes’da yarışma fırsatını yakaladıkları için çok mutlu olduklarını söylüyor ve ekliyor: “Genç Aslanlar Yarışması Türkiye’de reklamcılık sektörünün ne kadar geliştiğini ve ülkemizde dünya ölçeğinde genç reklamcılar yetiştiğini göstermek için iyi bir fırsat.”
Sanat yönetmeni Pekmezci ise reklam kariyerlerinin daha başında bu başarıyı yakalamalarını sevindirici olarak nitelendirirken, elemelerde standart didaktik bir sosyal kampanya yapmak yerine daha dikkat çekici bir iş çıkarmaya çalıştıklarının altını çiziyor.