11.12.2013 - 13:50 | Son Güncellenme:
‘The Epic Split’, 14 Kasım’da Youtube sitesine yüklenmesinden bu yana 59 milyonun üzerinde kişi tarafından izlendi. Hem sosyal medya hem de diğer medya organları üzerinden yayılan reklam filmi, dijital ve dijital olmayan mecralarda binlerce sohbete konu olarak fenomen haline geldi ve her kesimden izleyicinin çeşitli günlük rutinlerine konu oldu.
Alınan tepkilerin inanılmaz olduğunu belirten Volvo Trucks Global Halkla İlişkiler Direktörü Per Nilsson, “Elbette, bir başarı bekliyorduk. Ancak başarının bu denli büyük ya da bu kadar hızlı geleceğini tahmin etmiyorduk. En nihayetinde ‘The Epic Split’ bir kamyon reklamı,” dedi.
Rakamlarla başarı
‘The Epic Split’, Youtube üzerinde bugüne kadar en çok izlenen otomotiv reklamı oldu. Reklamın yayınlanmaya başladığı günden itibaren ilk dört hafta içerisinde topladığı ilgiye ilişkin rakamlar ise şöyle*:
· Sosyal ağlarda 6 milyonun üzerinde paylaşım gerçekleşti
· Dünyanın en büyük arama motorlarından Google.com’da 10 milyonun üzerinde görüntüleme elde etti
· Tüm dünyada olağanüstü bir medya görünümü elde etti: Şu ana kadar bu reklam filmi hakkında yaklaşık 20.000 adet haber yayımlandı
· Reklamın yaklaşık 70 milyon Euro’luk medya değeri elde ettiği tahmin ediliyor
Daha pahalı değil ama daha akıllı
Volvo Kamyon, Ekim 2012’den bu yana, aynı dönem içerisinde piyasaya sunduğu beş yeni kamyon modelinde yer alan inovasyonları tanıtmak amacıyla 6 eğlenceli film yayınladı. Bunların sonuncusu olan Volvo dinamik direksiyonun hassaslığı ile kararlılığına vurgu yapan ‘The Epic Split’ filmi, Volvo Kamyon filmleri içerisinde en başarılısı oldu.
Per Nilsson, “Kazandığımız bu başarı, ağırlıklı olarak halkla kurulan etkileşimden kaynaklanıyor. Bu tip akılcı projeler sayesinde rakiplerimizden daha yüksek meblağlar harcama gereksinimi duymayacağımız iletişim stratejileri geliştrebiliyoruz” dedi.
B2B ürünün B2C pazarlaması
İzlenen iletişim stratejisinin, Volvo Trucks ürünlerinin daha geniş bir kitleye ulaştırılmasındaki büyük değişimin bir parçası olduğunu belirten Per Nilsson, bu reklam ile B2B ürünlerin de B2C olarak pazarlanabileceğinin altını çiziyor. Nilsson, “B2B alanında stratejimizi marka algısı üzerine kurguluyoruz. Bugün artık kamyonlar ileri teknolojiye sahip, sürücünün çalışmasını kolaylaştıracak şekilde tasarlanan, sürücüyü, taşıdığı yükü ve çevresini koruyan ve azami kârlılığı hedefleyen makineler. Ancak hem sürücüler hem de nakliyecilerin tercihlerini yalnızca bu tarz etkenler değil, aynı zamanda kullandıkları kamyonun algısı da etkiliyor,” dedi.
“Yeni medya maliyet verimliliğini getiriyor”
Volvo Kamyon, böylesine çok yönlü pazarlama araçlarının daha fazla sayıda kamyon sürücüsü ve nakliyecisine ulaşacağına inanıyor. Per Nilsson, “Bizim kendi müşterilerimiz de bu filmlerden bahsediyor. Ancak bunun ötesinde, bizim kamyonlarımızı kullanan nakliyeciler de kendi müşterilerinden ve nakliye alıcılarından filmle ilgili yorumlar duyuyor. Amacımız, filmin yarattığı etkiletişimin, kamyonlarımız için farkındalığı ve talebi artırmasını sağlamak. Nispeten küçük bir medya yatırımıyla, olağanüstü bir geri dönüş aldık. Uyguladığımız strateji, iletişimde yeni medya ortamını doğru kullanmanın çok akıllı ve düşük maliyetli bir yöntem olduğunu kanıtladı.”