(2004)Chrysler’ın iki kişilik
spor otomobili olan Crossfire Coupe’nin ardından geliştirdiği Roadster, ülkemizde de piyasaya sunuldu. Crossfire Roadster, açık havada sürüş keyfini, tentesini 22 saniyede açarak sunuyor. Tentesi dışında Coupe versiyonuyla aynı tasarım ve özellikleri paylaşan Crossfire Roadster, 19 inç.’lik şişkin arka tekerlekleriyle dikkat çekiyor. Aracın arkaya doğru uzayan tasarımıysa, bir başka dikkat çekici özelliğini oluşturuyor. Arkada, tıpkı Coupe’de olduğu gibi 100 km/s hızda kendiliğinden çıkıveren bir de spoiler bulunuyor.
Crossfire Roadster’ın iç kabiniyse, sportif özelliklerini vurguluyor. Dış tasarımın devamı niteliğinde şekillendirilen iç mekanda,
gümüş gri renkli parlak orta konsol gerçekten etkileyici. “İkiz kokpit" olarak adlandırılan tasarımla, orta konsoldaki tüm kontrol düğmeleri, sağ ve sol tarafta aynı şekilde yerleştirilmiş. Klima, sürücü ve yolcu tarafından ayrı ayrı ayarlanabiliyor. Koltuklar ve direksiyon simidiyse deri kaplı.
Chrysler Crossfire Roadster, 218 beygirlik motoruyla, 0’dan - 100 km/h hızlanma 6.5 saniyede çıkıyor. 3.2 litrelik 6 silindirli motor, manuel vites (6 ileri) ve otomatik vites (5 ileri) seçeneklerine sahip. Ancak Türkiye’ye, manuel kullanıma da olanak sağlayan “AutoStick" otomatik vitesle geliyor. Maksimum hızıysa 240 km/s civarında...
Araç, motor gücü, ağırlık dengesi, süspansiyon tasarımı ve geniş lastikleriyle düz veya virajlı, her yolda heyecan veren bir performans sergiliyor. Bunda, ABS ve fren destek sistemi, Elektronik Denge Kontrol Programı (ESP) ve Çekiş Kontrol Sistemi gibi donanımların da etkisi var elbette...