08.05.2012 - 11:00 | Son Güncellenme:
FIA 2012 Kamyon Yarışları Şampiyonası bir prömiyerle başlayacak: Yarış kamyonları İstanbul'daki Formula 1 pistinde ilk kez mücadele edecekler. Türkiye'nin metropolündeki yarış pisti Boğaz'ın karşı tarafında, Türkiye'nin Asya yakasında bulunuyor. Bu yarış serisi Smolensk (RUS) ve İstanbul'daki pistlerle MAN için önemli piyasalardaki yeni kamyon yarışları tutkunlarına ulaşıyor.
MAN Marketing ve aynı zamanda Motor Sporları Şefi Björn Loose şöyle bilgi veriyor: "Kamyon yarışları tutkunlarını olağanüstü heyecanlı bir sezon bekliyor. Yeni takımlarla ve yeni pilotlarla uluslararası bir arka plana sahip çok ilgi çekici bir sürücüler karması oluşturmayı başardık. Bu sayede rekabete yeni bir soluk getirdik ve taraftarlarımız karşısında daha fazla varlık göstereceğiz. 2012 yılı için sportif hedefimiz gayet açıktır: Kazanacağız!"
Pistteki sıralama önceki yıla göre büyük ölçüde değişti. Kamyon Yarışları Şampiyonasının 2012 sezonunda beş MAN takımı dokuz araçla yarışıyor. MAN bu takımları gelişmiş yarış motorlarıyla donatıyor ve Nürnberg'teki MAN Motorları Uzmanlık Merkezi uzmanlarıyla geniş kapsamlı destek sağlıyor.
Bugüne dek "MAN in Black" olarak tanınan şimdiki Avrupa şampiyonu Jochen Hahn, tamamen yeni bir tasarıma sahip beyaz MAN kamyonuyla yarışacak. Hahn ilk kez 1 kapı numarasıyla yarışıyor ve zorlu bir mücadeleyi göğüslemek zorunda kalıyor. Çünkü hem avcı hem de av durumunda ve önceki yıl kazandığı unvanını başarıyla savunmak istiyor. Rakipleriyse bunu ellerinden geldiğince zorlaştıracaklar.
Alman nakliye şirketi sahibi René Reinert 2012 yılında Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonasında ilk sezonunu geçirecek. Üstelik her yarışa katılmayı planlıyor. Reinert, Reinert yarış kamyonlarının yapımında ekibiyle birlikte sorumluluk üstlenen ve tüm yarışlar boyunca Reinert takımıyla birlikte servis işlerini yürütecek olan Avrupa şampiyonu Jochen Hahn ile anlaşma yaptı. René Reinert yalnızca yarış kamyonları konusunda değil, motor sporlarında da yeni. Yeni yarış sezonu başlamadan önceki son aylarda ağır siklette boy göstermeden önce deneyim toplayabilmek için başka serilerde konuk pilot olarak yarıştı. Lausitzli girişimci bunda başarılı oldu, çünkü Nogaro pistinde gerçekleştirilen MAN test günlerinde kayda değer tur zamanları çıkardı.
MAN ekipleri arasında Hahn'ın en büyük rakibi, uzun yıllar başarıdan başarıya koşan Antonio Albacete. İspanyol pilot 2011 yılında olağanüstü heyecanlı bir sezon finalinde yalnızca son metrelerde geçilerek mağlup oldu. Albacete 2012 yılında da değişmeyen isimlerden. Eski şampiyonun kırmızı Cepsa-MAN kamyonu her zamanki gibi yine Trucksport Bernau takımı tarafından hazırlandı ve dış görünüşünde hemen hiçbir değişiklik olmadan yeni sezona başlayacak.
Lutz Bernau ise kendi takımındaki MAN kamyonunda "yeni" bir pilotla yarışıyor. Alman takımının kokpitine tanıdık bir isim olan Dominique Lacheze oturuyor. Fransız pilot kamyon yarışlarında yılların deneyimine sahip, 1994 ile 2002 arasında Fransa Şampiyonasında yarıştı, birkaç şampiyonluk kazandı ve ardından üç yıl önce FIA Avrupa Şampiyonasına geçerek Bernau takımının kamyonunda konuk pilot olarak birinci sınıf izlenim bıraktı.
Tamamen yeni bir formasyona bürünen Frankie OXXO Racing Team üç MAN yarış kamyonu ve Çek, Macar ve Rus pilotlarıyla yeni sezona başlıyor. MAN, yeni takımla sürücüler arasında profesyonel tarzıyla tanınan diğer bir oyuncu kazandı. "MAN sezon arasını fırsat bilip Frankie Vojtíšek ile Macar OXXO takımını bir araya getirdi ve böylece Doğu Avrupalı kamyon yarışı tutkunları için cazip bir ilgi odağı yarattı.“ Takımda Vojtíšek'in (CZ) ve 2011 yılında katılan Norbert Kiss'in (HU) yanı sıra profesyonel motor sporları uzmanı Alexander Lvov (RUS) üçüncü pilot olarak yarışıyor. Üç MAN yarış kamyonunun hepsi Çek Cumhuriyeti'ndeki Vojtíšek atölyelerinde hazırlanıyor.
Yarış kamyonları Nogaro pistinde test edildi
MAN takımları 2012 yarış sezonunun son hazırlıkları kapsamında Nisan ayında geleneksel test kampı için Fransa'nın güneybatısındaki Nogaro pistinde bir araya geldiler. Takımlar ve MAN motor teknisyenleri önceki aylarda çok sıkı çalışarak yeni sezona başlamak için en iyi şekilde hazırlandılar.
Nürnberg'deki motor geliştirme merkezinin sorumlu takım lideri Artur Klein, Nogaro'daki test günlerinde yaptığı açıklamada, sezon arasında öncelikle yazılımım iyileştirilmesi üzerinde çalıştıklarını söyledi ve şöyle devam etti: "Yarış turbolarına Wastegateler ekledik: Pilotlar şimdi çok daha geniş bir devir aralığını kullanabilecekler. Ek olarak yarış motorlarımızın tepki tutumlarını da bir kez daha büyük ölçüde iyileştirdik."
Takımların üzerlerinde çalıştıkları önemli konulardan birinin de sıkılaştırılan güvenlik standartları olduğunu söyleyen Klein, "FIA'nın teknik kurallarında 2012 sezonundan itibaren pasif güvenlik sistemlerine ilişkin şartlar çok sıkılaştı" diye ekledi. Örneğin araçların takla kafesleri ve tamponları artık çok daha yüksek mukavemet değerlerine sahip olmak zorunda.
FIA Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonası 2012
12.05./13.05. İstanbul (Türkiye)
19.05./20.05. Misano (İtalya)
09.06./10.06. Jarama (İspanya)
23.06./24.06. Nogaro (Fransa)
30.06./01.07. Donington (İngiltere)
13.07./15.07. Nürburgring (Almanya)
28.07./29.07. Smolensk (Rusya)
01.09./02.09. Most (Çek Cumhuriyeti)
22.09./23.09. Zolder (Belçika)
06.10./07.10. Jarama (İspanya)
13.10./14.10. Le Mans (Fransa)