12.12.2012 - 11:44 | Son Güncellenme:
Güvenli sürüşü ön planda tutan Continental, kış lastiği kullanımının Türkiye’de zorunlu hale gelmesine yönelik 12 Kasım’da ticari araçlar için yürürlüğe giren ve 1 Aralık itibari ile yük taşıyan ticari araçlar için hayata geçirilen yönetmeliği desteklerken, kış lastiği modelleriyle de ticari araç sürücülerine yüksek sürüş konforu sunuyor.
Dünyanın en büyük uluslararası lastik tedarikçisi olan Continental, özellikle kış şartlarının yoğun yaşandığı Kuzey Avrupa ülkelerinde test edilip başarısını kanıtlamış yeni nesil Scandinavia serisi kış lastiklerini, ülkemizin kamyon ve otobüs lastikleri yenileme pazarına da sunuyor.
“Ticari Araç Sürücüsünün Kış Lastiği Tecrübesi Yüksek”
Uluslararası yolcu ve yük taşımacılığı yapan araçlar için, seyahat edilen ülkelerin şart koştuğu; diş derinliği ölçülerine de uyulmasını ticari araç sürücülerine hatırlatan Continental Türkiye Kamyon Lastikleri Satış Müdürü Murad Bilginalp; “Kış lastiğinin ömrü, diş derinliğinin 4 mm’nin altına düşmesiyle dolar. Bu derinliğin altına düşen lastiklerin yol tutuş performansı beklenenin çok altında olacak ve sürüş güvenliğini riske atacaktır. Bu durumda da sürüş hâkimiyeti, çekiş gücü ve suda kızaklama direnci gibi kritik konulardaki performans azalacaktır” dedi. Bilginalp ayrıca ticari araç sürücülerinin kış lastiği bilincinin ve kış koşullarındaki sürüş tecrübesinin binek araç kullanıcılarına kıyasla çok daha yüksek olduğunun altını çizdi.
Patinaj Uzmanı: VancoWinter
Van grubu araçlar için geliştirilen ve sert kış koşullarında emniyetli ve kesintisiz hareket kabiliyeti için patinaj uzmanı olan VancoWinter; karlı, buzlu ve ıslak yüzeyde kısa fren mesafesi ile öne çıkıyor. Modelin; sipe sıklığının çok olması ve gerek omuz başlarında yer alan blokların yapısı gerekse artan sayısı olağanüstü patinaj performansını da beraberinde getiriyor.
Sürücülere yüksek hâkimiyet imkânı sunan VancoWinter; kısa fren mesafesine ek olarak suda kızaklamaya karşı yüksek direnç gösteriyor ve uzun ömürlülüğü ile sürücülere düşük kilometre maliyeti imkânı da sunuyor.
Zaman ve Tasarruf Baskısından Kurtulun!
Zaman ve tasarruf baskısı ile çalışan ticari araçların hassasiyetlerini göz önünde bulunduran Continental VancoWinter 2 ile kış koşullarında yük taşıyan ticari araçların performansı için en uygun lastik seçeneklerinden birini sunuyor. VancoWinter 2, kar ve buzda geliştirilmiş fren performansı, suda kızaklamaya karşı mükemmel direnç ve uzun lastik ömrünün yanı sıra testlerle kanıtlanmış kar patinajı işaretlerine sahip.
Kısa fren mesafesi ve uzun ömürlü modellerden biri olan VancoWinter serisi üyesi VancoWinterContact da tıpkı serinin diğer lastikleri gibi karlı, buzlu ve ıslak yüzeylerde, derin sipe’ları ve kayma önleyici geniş derinliği sayesinde kısa fren mesafesi sunuyor. Patinaj performansının yanında, suda kızaklamaya karşı dirençli olan uzun kullanım ömrü ile taşımacılığın tasarruf beklentisini de karşılayan modelin öne çıkan özelikleri arasında mükemmel kavrama ve fren performansı, uzun servis ömrü, suda kızaklamaya karşı olağanüstü koruma, yüksek sürüş konforu ve düşük lastik gürültüsü yer alıyor.
Ticari Grubun Yüksek Performans Kış Lastiği “Scandinavia”
İsimlerini başarı ile kullandıkları kuzey ülkeleri bölgesi İskandinavya’dan alan Continental kış lastiği grubu; HSW2 Scan, HDW2 Scan ve HTW2 Scan lastiklerinden oluşuyor. Kış koşullarındaki uzmanlığı ve çok yönlülüğü ile öne çıkan Scandinavia serisi lastiklerin derinleştirilmiş ve sayısı arttırılmış enine lameller ve yivler ile güvenliğin, lastiğin tüm yaşam döngüsünde aynı değerde kalmasını sağlıyor. Geliştirilmiş yeni sırt deseni ve yapısı, yenilikçi taban hamuru ve bileşimi ile tutunmayı da en üst düzeye taşıyor.
Daha yüksek aşınma hacmi ve geliştirilmiş Retarder geometrisi ile Scandinavia serisinin omuz blokları arasındaki bağlantı, lastiklerin deforme olmadan daha uzun süre hizmet vermesini sağlıyor. HSW2 ve HTW2 lastikleri kış koşulları sona erdikten sonra bile kullanılabiliyor. Dişlerin yarı ömrünü tamamlamasına rağmen, lastiğin tüm yıl kullanılabilmesi ise lastiğin iki aşamalı profil yapısından kaynaklanıyor.