08.09.2013 - 23:25 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ
Peugeot grubunun yeni motor hacimlerinde uyguladığı “küçültme” stratejisinin ilk halkalarından olan 3 silindirli 1.2 lt VTi’nin ardından geliştirilen yeni 1.0 lt VTi, daha çok giriş seviyesi olarak nitelenen düşük donanımlı versiyonlarda kullanılacak. 68 HP’lik gücüyle iyi bir performans seviyesi sunan motor, fabrika verilerine göre 100 km’de 4.3 lt yakıt tüketiyor.
İlk kez 208’de kullanılan bu motor, PSA Grubu tarafından geliştirildi. Farklı teknolojilerle motor içindeki sürtünme yüzde 30 seviyelerinde azaltılırken, sessiz çalışmayı sağlayan ve ömrü bir otomobilinkine eşit yeni tip triger kayışı geliştirildi. 208, karma kullanımda kilometrede ortalama 99 g CO2 emisyonu salımıyla hayli çevreci. Turbosu bulunmayan bu motor, maksimum güce 6.000 devir/dakikada ulaşıyor.