19.02.2024 - 07:00 | Son Güncellenme:
SERAY ŞAHİNLER
SERAY ŞAHİNLER- Seyyar satıcılar, sokak müzisyenleri, taraftarlar, meczuplar, göçmenler… Beyoğlu’nun simgesi olmuş, her gittiğinizde İstiklal Caddesi’nde ya da caddenin arka sokaklarında rastladığınız tanıdık yüzler vardır. Ressam Resul Aytemür, yeni sergisi “Mega Kentin Kaotik Büyüsü”nde hem atölyesinin hem evinin bulunduğu Balo Sokak’tan Beyoğlu’na bakıyor ve buranın “gedikli” figürlerini resmediyor. Yapı Kredi bomontiada’da mimar Erhan İşözen küratörlüğünde gerçekleşen sergide 2010’lardan günümüze uzanan tablolar var. Finali ise caddedeki Cumhuriyet’in 100. yıl kutlamaları yapıyor.
BELGESEL DEĞERİNDE
Aytemür her gün gördüğü yüzleri fotoğraflayarak tuvalinde yeniden yorumlamış. Yağlı boya ve büyük ebatlı tuvallerden oluşan tabloların belgesel yönü de var çünkü tuvallere yansıyan sadece yüzler değil. Yüzlerin arkasında tarihi yapılar, eski mahalleler, kaosun hâkim olduğu sokaklar, sokak müzisyenleri var. Son 15 yılın ‘dökümü’ olan tablolardaki yüzler çöküntü alanlarındaki duyguların hayatla bağını sorguluyor ve şehrin hüzünlü hareketleriyle sözlerini sessizce haykırıyor.
İstanbul, mazide güzelliğiyle, estetiğiyle ressamlara ilham vermiş bir şehir. Fakat son yıllarda çarpık kentleşme, kaotik hayat, değişen ve dönüşen kültürler çok sık yansıyor tablolara. Aytemür, “Bu kaos size nasıl ilham verdi” sorusunu sorduğumda “Ressamlar karmaşada daha iyi resim yapar” yanıtını veriyor. Sanatçı aynı zamanda yaşadığı şehri, semti ve zamanın ruhunu resimlerine aktardığını ve ilhamını bunlardan aldığını söylüyor. “Mega Kentin Kaotik Büyüsü” İstanbul’un ‘gözbebeği’ Beyoğlu’nu sanatın yorumuyla izleyiciye sunarken sanatçının gözünden Beyoğlu’nun varlığını da okuyor. Fakat Beyoğlu yine bildiğiniz gibi; her yönüyle güzel, her şeyiyle çekici.
Sergi 28 Şubat’a kadar Yapı Kredi bomontiada’da görülebilecek.