18.08.2017 - 15:20 | Son Güncellenme:
Columbia Pictures kurulduğu günden beri her zaman bir meşaleli kadın simgesi kullandı. Ressam Michael Deas tarafından 1992'de şirket büyük bir yapılanma sırasında logo yeniden tasarlandı. Orijinal Lady Columbia bir Amerikan bayrağıyla örülmüştü ancak Deas'ın renk şemasını beyaz, turuncu ve mavi olarak değiştirmesi söylendi.2013'te yapılan röportajda Deas, yasal veya ticari marka kaynaklı sorunlardan kaynaklanıp kaynaklanmadığını hatırlayamayacağını söyledi. Bir arkadaşının önerisi üzerine yeni bir model buldu. Fotoğraf çekimi dört saat sürdü ve Deas ikonik tablo için elde edilen görüntüleri kullandı. İzleyicilerin filmlere her gittiğinde 25 senedir gördükleri yüz bu şekilde doğmuş oldu.
Pixar animasyonu başlarken I harfinin üzerinde zıplayan bir lamba vardır. Bu görüntü, stüdyonun çığır açan, Akademi Ödülü'ne aday gösterilen ilk kısa filmi Luxo Jr.'yi yayınladıkları 1986'dan itibaren görülmeye başlandı. İki dakikalık komedi filminde şişirilebilir top ile oynayan iki masa lambası bulunuyordu. Filmi yöneten Lasseter, lambaları kendi masasının üzerinde tutarak tasarladı. Luxo Jr. filmi, yeni şirket için önemli bir gelişme oldu; Pixar, bilgisayar tarafından üretilen bir animasyonda lider olarak kuruldu. Bu nedenle şirkete bir maskot gerektiğinde Luxo lambası doğal bir tercihti. Logo, şirketin 1995 tarihli döngüsel filmi olan Oyuncak Hikayesi'nin son filmlerinden sonra gösterildi.
Dağ manzarasına sahip efsane logonun Ressam Hodkinson'ın çizdiği bir çizimden geldiğini biliniyor. Utah merkezli distribütör, şirketin logosu için zirve noktalarından birini kullanmaya karar verdi. Yıldızlar daha sonra Paramount'un ünlü oyuncular ve Lasky Feature Play Company ile birleşmesinden sonra şirket tarafından sözleşmeli ilk 22 yıldızını temsil edecek şekilde eklendi. Yıldızların sayısı aşağı yukarı biraz yükseldi, ancak genelde dağ tepesini çevreleyen 22 yıldız vardı. Logo yıllar içinde bir takım küçük değişikliklere uğradı, ancak dağ ve yıldızlar büyük ölçüde aynı kaldı. Mevcut logo, stüdyonun 100. yıldönümünü kutlamak üzere 2012'de yaratılmıştır.
En akılda kalıcı logolardan biri olan kükreyen aslan figürü Metro-Goldwyn-Mayer'e ait. Aslan logosu Metro ve Mayer Pictures'la birleşmeden önce Goldwyn Pictures tarafından zaten kullanılıyordu. "Ars gratia artis" ("sanat sanat içindir") başlıklı afiş, stüdyo yayıncısı Howard Dietz tarafından 1916'da Columbia Üniversitesi'nden mezun olmuş bir öğrenci tarafından tasarlandı. MGM, birleşmeden sonra aslan logosunu korudu, ancak 1960'larda sadece üç film için kullanılan popüler olmayan "çağdaş" bir logo da dahil olmak üzere, yıllar içinde ufak tefek değişiklikler yapıldı. Aslan kükremeye ilk kez 1928'de başladı ve o zamandan beri kükredi. Stüdyoda çeşitli aslanlar kullandı, ancak 1957'den sonra uzun süre aslan "Leo" kullanıldı. Ancak Leo'nun kükremesi, sesi zenginleştirmek için birkaç farklı büyük orman aslanının bir karışımı.
1982'de CBS, HBO ve Columbia Pictures'ın ortak girişimi olarak tasarlanan TriStar 1984 yılına kadar bir isim veya logoya sahip değildi. Kurucu Victor Kaufman ve ailesi atları her zaman seviyorlardı, bu yüzden pegasus'u seçtiler. Stüdyo danışmanı ve film yapımcısı Sydney Pollack, Kaufman'a kendi filminden aktardığı ilk TriStar logosu at görüntüsünü "ödünç verdi". Logo, 1993 yılında Seattle'da stüdyonun 10. yıldönümü için 1992'de güncellendi. Yeni logoda CGI, boyama, Hawaii'deki bulutların görüntüleri ve güncellenmiş bir pegasus görüntüsü yer aldı. Kanatlar gerçek tüyler ve CGI kullanılarak yaratıldı, daha sonra Santa Monica havaalanındaki hangarda vurulan atın görüntülerine eklendi. 2015 yılında TriStar'ın ana şirketi olan Sony, logoyu tam bilgisayar üretmek için bir güncelleştirme yapmak için bir VFX şirketini devreye aldı ve HD formatlarına çevirdi.
1980'lerde doğan Disney kale logosunu şu ankinden çok daha tuhaf görünüyordu.Walt Disney'in ölümünün ardından stüdyoyu yaratıcı ve finansal açıdan büyütmek isteyen şirket yeni bir yapılanmaya gitti. 1980'lerin başında, tema parkları şirketin gelirlerinin çoğunu üretiyordu, bu nedenle bir kale imajı parkların başarısına vurgu olarak şık durabilirdi. Logo yıllar geçtikçe değişse de, kale ayrılmaz bir şekilde Disney ile özdeşleşti ve hem genç hem de yaşlı çocukların kalbinde yer etti.
Legendary'nin büklümlü görünümü olan logosu, görünüşte birbirine geçen çizgileri nedeniyle korumayı, birliği ve sonsuzluğu sembolize eden eski Celtic kalkan düğümünü ilham alıyor. Legendary, destansı filmleri; The Titans, Warcraft ve The Dark Knight üçlemesi gibi süper kahramanlık ödülleri ile ünlü. Bu nedenle logosu, eski kültürler ya da fantastik yerlerle ilgili kahramanca hikayelerin görüntülerini çağrıştırıyor.
Bad Robot'un amblemi, kasıtlı olarak "National Typewriter Co." olarak yanlış etiketlenmiş bir binadan 2001'de yaratılmıştır. Logoda bir alana koşan kırmızı bir robot bulunuyor ve "Kötü robot!" diye bağırıyor.
1994'te Hollywood'un ünlü isimleri Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg ve David Geffen; Universal, Warner Bros ve Paramount gibi büyük stüdyolarla yarışmak isteyen yeni canlı aksiyon ve animasyon stüdyosu DreamWorks'i kurmak üzere bir araya geldiler. Spielberg, yeni şirketin filmlerinde uyandırmayı umduğu Altın Çağ Hollywoodunu yansıtan bir logo öngörüyordu. Spielberg aydan balık tutan bir adamın görüntüsünü çıkardı ve ressam Robert Hunt'ı tasarım için görevlendirdi. Hunt, bunun yerine balıkçının bir çocuk olmasını ve kendi oğlundan sonra imge modellemesini önerdi. DreamWorks'in üç kurucusunu tanımak için "SKG" metni eklendi: Spielberg, Katzenberg ve Geffen. Uzun süredir devam eden Spielberg işbirlikçisi John Williams'ın müziğini içeren mevcut CGI sürümü de dahil olmak üzere, yıllar içinde hafif değişiklikler oldu. Bununla birlikte, aydan avlanan çocuk, kurucular Katzenberg ve Geffen'in aksine, DreamWorks'in bir fikstürü olarak kalmaya devam ediyor.