29.11.2013 - 11:45 | Son Güncellenme:
Ekim Ayında Ciro Endeksi %15,4 artışla 2012 Aralık ayı rekorunu aştı…
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ekim ayı sonuçlarını açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2012 Ekim ayına göre %15,4 artarak 172 puana yükseldi.
AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar 2013 Ekim ayında, İstanbul’da 750 TL, Anadolu’da 629 TL olarak gerçekleşerek Türkiye genelinde 673 TL’ye ulaşmıştır.Ekim’de en büyük ciro artışı ayakkabı çanta ve giyim kategorilerinde gerçekleşti…
Geçtiğimiz yılın Ekim ayına göre 2013 Ekim ayında en büyük ciro artışı %18’lik oranla ayakkabı çanta kategorisinde ve yine aynı oranda giyim kategorisinde gerçekleşti. Teknoloji market/elektrikli eşyalar ciroları %13, hipermarket ciroları %8, yiyecek/içecek alanlarının ciroları %11 ve AVM’lerdeki diğer* alanların ciroları %14 artış göstermiştir.
(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)
Ziyaret Sayısı Endeksi
Ziyaret sayısı endeksinde, Ekim ayında, geçtiğimiz Ekim ayına göre endeks değerinde %11’lik bir artış gözlenmiştir.
AVM Endeksi Ekim ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “Sektörümüz Ekim ayında yakaladığı ivmeyle gücünü bir kez daha ortaya koydu. Endeksteki %15.4 oranındaki artış da bunun bir göstergesi. Böylesine yüksek cirolara sektör genellikle Aralık ayında ulaşırken bu oranın henüz Ekim ayında yakalanmış olması bizi önümüzdeki dönemler için daha da umutlandırıyor. Kategoriler bazında baktığımızda mevsim değişikliği ve Kurban Bayram, hazır giyim sektöründe yeni sezon ürünlerinin satışa sunulması gibi faktörler AVM’lerdeki ayakkabı ve giyim ürünleri satışı yapan mağazalarda ciddi ciro artışlarına sebep oldu. Yeni sezon ve bayram olgusu AVM lerin ziyaretçi sayılarına da artış getirdi. AVM ziyaretçilerinin artması ve bu ziyaretlerin Hipermarket kategorisi dahil bütün kategorilerde daha fazla ciroya dönüşüyor olması sektörümüz için çok sevindirici.” dedi.