17.07.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
Girişimci kadınların iş yapma kapasitelerinin gelişmesi, dijitalleşmeye uyum sağlamaları ve iletişim ağlarının güçlenmesi hedefiyle Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) yürütücülüğü, Türkiye İş Bankası’nın ana sponsorluğunda, Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi (UN Women) Avrupa ve Orta Asya Bölge Ofisi’nin teknik desteğiyle 2021 yılında hayata geçirilen “Girişimde Kadın Gücü” projesinde, eğitim desteğinin yanı sıra finansal desteğe de başlanıyor. Buna göre eğitimlere katılıp mentorluk desteği almaya hak kazanan kadınlar arasından seçilecek girişimci kadınlara en fazla 100 bin lira olmak üzere toplam 3 milyon lira tutarında teminatsız ve sıfır faizli kredi desteği verilecek. Kredinin garantörlüğünü Applied Value Group (AVG), finansmanını ise İş Bankası üstlenecek. Kredinin yanı sıra yine bu süreci başarıyla tamamlayan on girişimci kadına İş Bankası tarafından iş geliştirme desteği sağlanırken üç girişimci kadına da ABD Silikon Vadisi ziyareti ödülü verilecek.
Finansal okuryazarlık eğitimi
Girişimcilik kültürünün, ekonominin vazgeçilmez unsuru olduğunu söyleyen TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Sönmez, “Bu kültürün inşası için bir yandan ülkemizde yüzde 14 seviyesinde olan girişimci kadın sayısının artması diğer yandan da kamu, özel sektör, STK ve üniversiteler gibi farklı alanlardan paydaşların bir araya gelerek, maddi-manevi kaynaklarını bu ortak amaç için kullanması gerekiyor. Girişimde Kadın Gücü, sadece sağladığı destekler değil paydaş çeşitliliği yönüyle de örnek teşkil ediyor” diye konuştu.
Girişimci kadınlara yönelik sunulan her desteğin, alınan her inisiyatifin çok değerli olduğunu söyleyen İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı İzlem Erdem ise, “Refah ve gelişmişlik düzeyinde iyileşme ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma ancak kadınların da iş hayatının parçası olduğu bir dünyayla mümkün olabilir. Bu kapsamda Girişimde Kadın Gücü projesinde yer alan kadınlar arasından seçilecek girişimci kadınları hem teminatsız hem de sıfır faizli bir krediyle finansal açıdan destekleyerek onların işleriyle ilgili hayallerine bir adım daha yaklaşmalarına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Geleceğe Güç Katan Girişimci Kadınlar çatısı altında beş yılda 15 bin girişimci kadına finansal okuryazarlık eğitiminin verilmesini hedefliyoruz” dedi.
Applied Value Group Türkiye CEO’su Reyhan Baylan da “Grup olarak kadın istihdamı ve girişimci kadınların desteklenmesi önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Çünkü kadınların iş yaşamında aktif olarak yer alması yaratılan katma değeri artırırken toplumsal alandaki cinsiyet eşitsizliklerinin de önüne geçiyor. Biz de proje kapsamında garantörlüğümüzün yanı sıra girişimcilere düzenli mentorluk ve gönüllü eğitim desteği de vereceğiz” açıklamasında bulundu.
Kadın futbolunda şimdi sürat var!
Sürat Kargo, Kadın Futbol Milli Takımları Ana Sponsoru oldu. Dünyada 200’ü aşkın ülkeye ve Türkiye’nin her köşesine hizmet veren Sürat Kargo, Türkiye’nin kadın futbolundaki gelişimi için TFF ile sponsorluk anlaşması imzaladı.
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Riva Tesisleri’nde gerçekleşen törenle resmiyet kazanan sponsorluk anlaşması kapsamında Sürat Kargo, Kadın Futbol Milli takımlarının ana sponsoru unvanını iki yıl süreyle üstlendi.
“Koşmak için hazırlık yapıyoruz”
Törende konuşan TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi, kadın futbolunun dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimine ilişkin şunları söyledi: “Dünyada kadın futbolu yüz yıl önce daha popülerdi. Kadınlar arasındaki ilk futbol maçı 1895 yılında, Kuzey Londra’da oynandı. Oynayanlar fabrikada işçi olarak çalışan kadınlardı. İlk uluslararası karşılaşma 1920 yılında gerçekleştirildi. 1921 yılında ise kadın futbol takımlarının yer aldığı Kadınlar Futbol Birliği kuruldu. Ülkemizde ise ilk kadın futbol takımı resmi olarak 52 yıl önce 1971’de kuruldu. Uzun süren bir emekleme dönemi geçirdik. Ancak artık koşmak için hazırlıklarımızı yapıyoruz. Geride bıraktığımız bir yıllık görev süremizde, kadın futbolunu geliştirmek ve kız çocuklarımızı futbola kazandırmak için büyük bir gayret gösterdik. Federasyonumuz bünyesinde ilk kez Kadın Futbolu Komitesi’ni kurduk. Daha önce Futbol Gelişim Direktörlüğü’ne bağlı olan kadın futbolunu ayrı bir birim haline getirdik. Kadın Futbolu Direktörlüğü çatısı altında milli takımlar, lig ve kadın futbolu ile ilgili tüm projeleri bir araya getirdik. Kulüplere verdiğimiz desteğin yanı sıra antrenör eğitimine, sporcuların gelişimine yönelik pek çok çalışma yürütüyoruz.”
“Büyük enerji harcayacağız”
Türkiye’de 5-19 yaş arasında 11 milyon kız çocuğunun olduğunu belirten Büyükekşi, “UEFA’nın kadın futbolu stratejisi kapsamında UEFA Playmakers programını uygulamaya koyduk. Hiç futbol oynamamış kız çocuklarının futbolu sevmesini sağlamayı hedefleyen bu proje ile birçok ilimizde eğitimler verdik. Kız çocuklarımızın ne kadar hevesli olduklarını görmek bizleri ziyadesiyle mutlu etti. Diğer taraftan, tüm paydaşlarımızla birlikte yıl sonunda gerçekleştireceğimiz büyük futbol çalıştayında strateji planımızı kamuoyu ile paylaşacağız. Burada kadın futbolunun gelişimi ile ilgili stratejilerimiz ve yol haritamız da yer alacak. Bu hedeflerin sıkı takipçisi olacağız. Türkiye’de kadın futbolunun popülerliğini artırmak için büyük bir enerji harcayacağız” dedi.