13.12.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
1-Daima erişilebilir olun: Tüketicilerin bir talep veya sorun karşısında başvurdukları yerlerin başında çağrı merkezleri geliyor. 7/24 destek sağlayan bir hizmet sunulmalı.
2- Çok kanallı (omnichannel) hizmet sunun: Tüketiciler başvurularını telefonla yapabildikleri gibi dijital iletişim kanallarını da tercih edebiliyor. Bu nedenle chat, chatbot, voicebot, sosyal medyadan direkt mesaj gibi alternatif kanallar sunan çağrı merkezleri öne çıkıyor.
3- Kişiselleştirilmiş hizmetle duygusal bağ kurun: Günümüzde markalar yapay zeka teknolojisi sayesinde müşterilerinin alışveriş alışkanlıkları, harcama eğilimleri, ilgi alanları gibi pek çok bilgiye sahip. Bu bilgilerle müşteri deneyimini iyileştirmek, kişisel bir deneyim sunmak ise markaya avantaj sağlıyor.
4- Çözüm odaklı yaklaşın: Tüketicinin çağrı merkezi temsilcisiyle sağlıklı bir iletişim kurması, marka seçimini belirleyen faktörler arasında yer alıyor. Bunu sağlamak için müşteri temsilcilerine düzenli eğitim verilmeli.
5- Müşterilerin sesine kulak verin: Müşteriler beğeni, talep ve önerilerini farklı mecralarda dile getiriyor, yorumlarını yazıyor. Geri bildirimlerini en iyi şekilde değerlendirerek, hizmetleri iyileştirmek hem güveni artırıyor hem de sadakat kazandırıyor.