GündemYeşil pasaport nedir, Yeşil pasaport kimlere verilir, Yeşil pasaport nasıl alınır?

Yeşil pasaport nedir, Yeşil pasaport kimlere verilir, Yeşil pasaport nasıl alınır?

24.04.2018 - 16:05 | Son Güncellenme:

Pasaport, yabancı ülkelere gidecek kişilere yetkili makamlar tarafından verilen ve gidilen ülkede pasaport kontrolünde gösterilen belgedir. Bu belgeler verilen kişilere göre değişir ve farklı gruplandırmaları vardır. Bordo, yeşil, gri, siyah pasaportlar vardır. Yeşil pasaport, kadro derecesi 1.-2.-3. olan devlet memurlarına ve eski bürokratlara verilir. İşte Yeşil pasaport hakkında bilmek istediğiniz her şey…

Yeşil pasaport nedir, Yeşil pasaport kimlere verilir, Yeşil pasaport nasıl alınır

Yeşil Pasaport Nedir?

Haberin Devamı

Yeşil pasaport bordo pasaporta kıyasla birçok ülkeye vizesiz seyahat etmenizi sağlar. Ancak bazı ülkelerde yeşil pasaportunuz olsa da ülkeye girişte internet vizeniz ya da kapı vizeniz olması gerekir

Yeşil Pasaport Kimlere Verilir?

  • 1., 2. Ve 3. Derecelerde çalışan kadro memurlarına ve bu derecelerde çalışıp emekli olan memurlara
  • TBMM eski üyeleri ve eski bakanlarına
  • Görevleri boyunca 1. kademe belde, ilçe, il ve büyük şehir belediye başkanlarına
  • Devlet sporcusu unvanı verilen sporculara
  • Bu hak sahipleri dışında onların eşleri, reşit olmayan çocukları, reşit olup bekar, çalışmayan veya öğrenime devam eden çocukları, sağlık raporu ile sürekli bakıma muhtaç ve hak sahibiyle aynı evde ikamet eden evi bulunmayan, iş sahibi olmayan çocukları da yeşil pasaport alabilirler.

Yeşil Pasaport Nasıl Alınır?

  • Eğer 657 Sayılı kanuna tabi iseniz Hizmet Damgalı Pasaport Talep Formunu doldurmalısınız. Yeşil pasaport hak sahipleri için başvuru yapılacaksa Yeşil Pasaport Talep formu doldurulmalı (Çalışanlar İçin Gereklidir)
  • Emekli olduğunuz kurumdan emekli olduğunuz kadro ve derecenizi gösteren bir belge almalısınız. (Emekli olan ve emekli olduktan sonra ilk kez yeşil pasaport çıkartacak kişiler için)
  • 2 adet biyometrik fotoğraf
  • Nüfus cüzdanı aslı
  • Parmak izi alındı belgesi
  • Bankaya yatırılan pasaport cüzdan bedeli ödendi dekontu

Bu belgeleri size uygun şekilde hazırlayarak emniyetten online olarak randevu alın. ( bu linkten alabilirsiniz) aldığınız randevu saatini aksatmandan emniyet müdürlüğüne gidip başvurunuzu yapın. Belgelerinizle birlikte yaptığınız başvurudan sonra PTT kargo ile adresinize pasaportunuz gelecektir.