18.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Fırat Karadeniz / İstanbul
İtalya ve Avrupa’nın en başarılı futbol kulüplerinden Juventus, geçtiğimiz gün Milano’da düzenlenen törenle yeni logosunu tanıttı. Yaşlı kadın anlamına gelen “La Vecchia Signora” takma adıyla da anılan İtalyan Şampiyonu’nun başkanı Andrea Agnelli törende minimalist logonun tasarlanmasının bir yıllık bir sürecin ardından gerçekleştiğini anlattı: “Yeni pazarların ne görmek istediğini anlamak için bir yıl harcadık. Bir yandan da aidiyet duygusunu ve geleceğe dönük yüzümüzü de yansıtmak istedik.”
Juventuslu ünlü futbolcuların da katıldığı törende bir performans sunan ünlü İtalyan DJ Giorgio Moroder ise “Ben müzikteki geleceği 1970’li yıllarda görmüştüm. Juventus ise şimdiden futbolun geleceğini görüyor” açıklaması yaptı. Törende yeni Juventus logosunun Temmuz ayından itibaren formalarda kullanılacağı da açıklandı.
Taraftarlar beğenmedi
Siyah-beyazlı kulüp 1930’lu yıllardan beri siyah-beyaz şeritli armasının versiyonlarını kullanıyordu. Torino kentini simgeleyen boğanın da yer aldığı logo 1970’li yıllarda da değiştirilmiş ve siyah-beyazlı renklere vurgu yapan Zebra, boğanın yerini almıştı. Fakat kulüp ezeli rakipleri Torino Futbol Kulübü’nün de armasında yer alan boğayı 1990’dan itibaren tekrar armasına dahil etmişti.
İtalyan kulüp tamamıyla değişen logosunun tanıtımı için “Hayat bir siyah-beyaz meselesidir” başlıklı bir video da yayınladı. Fakat siyah-beyazlı kulübün taraftarları değişimden memnun değil. Logonun tanıtılmasının ardından sosyal medyada ağır eleştirilerde bulunan taraftarlar kulübün neden logo değiştirdiğine de anlam veremiyor. En büyük eleştiri ise Başkan Agnelli “arma” yerine “logo” kelimesini kullanmasına geldi. Taraftarlar futbol kulüplerinin arma, markaların logo kullandığını özellikle vurguluyor ve “taraftar değil müşteri olduğumuzu öğrenmiş olduk” diyor. Ünlü kulübün internet sitesinden yaptığı açıklama da taraftarların düşüncelerini doğrular nitelikte. Yeni logonun tanıtıldığı yazıda “Futbolun evrensel bir dili vardır. Böylesi küresel bir sektörde bize düşen sosyal, ekonomik ve sportif değişimleri önceden kestirebilmektir. Juventus modern futbolun dinamiklerini benimsemiş ve gelecekteki değişimlerin önemli aktörlerinden biri olacağını da bu logoyla belli etmiştir” deniliyor.
Rakip taraftarlar Juventus’a bel altından vuruyor: 2006’da gün yüzüne çıkan ve Juventus’un küme düşürülmesiyle sonuçlanan “Temiz Ayaklar Şike Operasyonu”nu hatırlatan rakip takım taraftarları Juventus’un sadece yeni logosu yüzünden bile küme düşürülmesi gerektiğini söylüyor!
Türk kulüpleri değişimi sevmiyor
İster sosyal medya şirketleri isterse markalar olsun logo değişiklikleri her zaman hedef kitleden beklenen “sıcak karşılama”yı bulamıyor. Bunun en son örneklerinden biri fotoğraf paylaşım ağı Instagram’ın başına gelenler. Sosyal medya devi logosunu değiştirdikten sonra uzun bir süre eleştirilmişti. Türk futbol kulüpleri de bu gelenekselciliğin farkında olacak ki logoların da büyük çaplı bir değişime kolay kolay gitmiyor. Dünyadaki örnekler ise Juventus’un başına gelenler gibi sonuçlanıyor. Son olarak İngiltere’den Manchester City armasını değiştirmiş. Taraftarlarından tepki çekmişti.