GündemSağlıklı gelecek demek ‘temiz sınıf’ demektir

Sağlıklı gelecek demek ‘temiz sınıf’ demektir

06.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

TOGEM-DER tarafından ana sınıfları için başlatılan “Temiz Sınıf, Sağlıklı Gelecek Projesi”ni yaygınlaştırma konferansı, projenin uygulanmaya başlandığı okullarda yapılan analizler sonucunda çocuklar için zararlı bakterilerin nasıl azaldığını ortaya koydu...

Sağlıklı gelecek demek ‘temiz sınıf’ demektir

Toplumsal Gelişim Merkezi Eğitim ve Sosyal Dayanışma Derneği’nin (TOGEM-DER) başkanlığında Üsküdar’da bulunan Üsküdar Gençlik Merkezi’nde düzenlenen konferansa TOGEM-DER Başkanı Saadet Gülbaran, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, Üsküdar Kaymakamı Mustafa Güler, Üsküdar Belediye Başkan Yardımcısı Zeki Bıyık’ın yanı sıra çok sayıda davetli katıldı. 15 Eylül 2014 tarihinde başlayan ve 9 ay sürmesi hedeflenen proje kapsamında anaokullarında hijyenik ortamın sağlanması, ardından hijyen koşullarındaki artışın okullarda ne denli etkili olduğunun takip edilmesi sonucunda ortaya çıakrtılacak rol model sınıflardan 1 tane İstanbul’da, 1 tane de Siirt’te olmak üzere iki örnek sınıf ortaya çıkartılması hedefleniyor. Proje kapsamında bunun yanı sıra hijyen standartlarındaki artış ile çocukların hastalık seviyelerinin düşürülmesi amaçlanıyor. Bu sayede öğrencilerin devamlılığı ile başarılarının da doğru orantılı olarak artacağı düşünülüyor.

Haberin Devamı

Proje kapsamında bugüne kadar 10 ilçede 10 anaokulunda yapılan saha çalışmalarında yaklaşık bin kişiye eğitim verildi. Aynı zamanda eğitim öncesi ve sonrasında alınan paralel örnek analizleri sonucunda, eğitimin sonuçları gözlendi. Her okuldan en az 25 örnek alınarak, 5 mikroorganizma grubu açısından en az 5 bin örnek analize tabi tutuldu. Çocukların ellerinden, oyuncaklarından, kapı kollarından, sandalye, masa, klozet ve musluklardan örnekler alındı. Eğtiim öncesi ve sonrasında gerçekleştirilen analizlerden elde edilen sonuçlar son derece çarpıcıydı. Zira eğitim öncesinde yüzde 100 olan “Mezofil aerob canlı bakteriler” eğitim sonrasında yüzde 44’e; “Küf-maya”lar yüzde 82.86 iken yüzde 32’ye; “Staphylococcus aureus” yüzde 94.29 iken yüzde 20’ye; “Koliform grubu bakteriler” yüzde 74.29 iken yüzde 4’e ve “Koli basili” ise yüzde 62.86 iken yüzde 0’a düştüğü görüldü. 15 Haziran’a kadar sürmesi hedeflenen projede faatliyetlerin sonuna gelinirken, Siirt ve İstanbul’da yaklaşık 500 kişilik seminerler düzenlenerek 2 sınıf hazırlanacak.

Haberin Devamı

‘Hastalıklar en aza indirgenecek’

TOGEM-DER Başkanı Saadet Gülbaran, konferansın açılışında yaptığı konuşmada, projede var olan eğitim ortamlarının hijyenine odaklandıklarını belirterek şunları söyledi:
“2002-2012 TÜİK verileri 0-6 yaş grubu çocukların yüzde 28’inin ishale, yüzde 27.6’sının üst solunum yolu enfeksiyonlarına, yüzde 11.7’sinin ise bulaşıcı hastalıklara yakalandığını ortaya koymaktadır. Vücut savunma mekanizmaları yeterince gelişkin olmayan ve okullarda toplu olarak yaşayan çocuklarımızın hastalık tahribatı yetişkinlere göre çok daha tehlikeli bir boyut kazanbilmektedir. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda okullardaki hijyenin önemi daha iyi kavranacaktır. Yapılan araştırmalar özellikle sosyo ekonomik bakımdan gelişmemiş bölgelerdeki okullarda sağlık standartlarının beklenen koşulların altında olduğu tespit edilmiştir. Sözü edilen kayıtların önüne geçmek, okul ve okula giden çocuk sayısını artırmak kadar önemlidir. TOGEM-DER olarak ‘Temiz sınıf, sağlıklı gelecek’ yoluna tek başımıza değil proje ortaklığını bizimle paylaşan ‘Avrupa Eğitim Vakfı’ ve destekçileriyle hareketimize güç katan proje iştirakçilerimiz, İstanbul ve Siirt Milli Eğitim İl Müdürlükleri ile birlikte çıktık. Monolog değil diyalog dedik, kurum ve kuruluşlar arasında işbirliği sağlayarak bizi hedefimize ulaştıracak yolu kısaltalım ve bir yandan da birlikte çalışma kültürüne iyi bir örnek oluşturalım istedik. Diğer projemizde olduğu gibi bu projede de hedefimize ulaşacağımıza, okullarda hijyenin öneminin kavranması ve temin edilmesine etkin bir katkı sağlayacağımıza inancımız sonsuz. Böylece hastalıklar en aza indirgenecek ve her çocuk için eğitim sürekliliği maksimumda sağlanmış olacaktır. Proje sonunda yaptıracağımız iki model sınıf ile ana sınıflarında sağlık koşullarının artırılabilmesi adına yeni bir başlangıç yapmayı planlamakta ve model sınıfların yaygınlaştırılmasını amaç edinmekteyiz.”
Yazarlar