GündemOyun pazarında hedef 2 milyar

Oyun pazarında hedef 2 milyar

01.09.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dünyada 100 milyar dolarlık dijital oyun pastasından pay almaya çalışan Türkiye’nin amacı 2020’de 2 milyar dolar ciro elde etmek

Oyun pazarında hedef 2 milyar

Türkiye, Almanya Köln’de 22-27 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen ve yaklaşık 350 bin ziyaretçinin gezdiği Gamescom oyun fuarında başarı öyküsü yazdı. ODTÜ TEKNOKENT firmalarının stant açtığı fuarda dünya devleriyle temas kuran Türk ekibi, yeni oyunlarını pazarlama konusunda önemli mesafe kaydettiler. TEKNOKENT Genel Müdür Yardımcısı Hanzade Sarıçiçek, Gamescom’un, Avrupa’nın en büyük oyun fuarı olduğunu, her yıl 100’e yakın ülkeden yaklaşık 700 oyun geliştirici firma katıldığını kaydetti. Sarıçiçek, “Dünyaca ünlü birçok oyun geliştirici firma dahil olmak üzere birçok firma yeni oyunlarını ilk olarak bu fuarda duyuruyor. Gamescom, yalnızca büyük oyun geliştirici şirketler için değil, henüz ticarileşme sürecinin başında olan firmalar için de büyük bir fırsat oluşturuyor. Ayrıca, Gamescom fuarını her yıl 350 bin civarında kişi ziyaret ediyor ve son tüketiciye direkt ulaşmak açısından bu da oldukça önemli bir avantaj” dedi. Sarıçiçek şunları kaydetti:

Haberin Devamı

Türkiye için fırsat

“Yerli oyun geliştiricilerimiz bu fuarda dünyada oyun sektörünün yeniliklerini gözlemleme fırsatı bulurken, dünyaca ünlü birçok firmanın yeni oyunlarını ilk elden deneyimleme şansını elde ediyor. Türk oyun geliştiriciler de uluslararası arenada geliştirdikleri oyunlarla zamanla söz sahibi olabilecek duruma gelecek.”

ODTÜ bünyesindeki Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi Yöneticisi Emek Barış Kepenek ise fuarı anlatırken, “ABD ve Japonya gibi dünya devleriyle temas kurduk. Nasıl yapıyorlar, bize nasıl uyarlarız, eksikliklerimiz neler görme fırsatımız oldu. Bugün dünya pazarının yüzde 5’ine hitap ediyoruz” diye konuştu.

Bir yılda yüzde 25 büyüme

“Dünyada oyun pazarının büyüklüğü 100 milyar doların üzerinde ve her geçen yıl büyüyor” diyen Hanzade Sarıçiçek, “Ülkemizde oyun pazarının büyüklüğü ise 500 milyon dolar. Geçtiğimiz yıldan bu yana yüzde 25 oranında büyüme kaydediyor. 2020 yılına kadar Türkiye’deki oyun sektörünün 2 milyar dolar ulaşmasını bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

400 oyun geliştirildi

ODTÜ TEKNOKENT olarak Türkiye’de oyun sektörü adına yaklaşık 10 yıldır çalışmalarını aralıksız devam ettirdiklerini belirten Hanzade Sarıçiçek, “2008 yılında ODTÜ TEKNOKENT bünyesinde Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi’ni (ATOM) kurduk ve yalnızca bu çatı altında 400’ün üzerinde oyunun geliştirilmesini sağladık. Bugün milyonlarca kişi tarafından oynanan snake.io, rop gibi oyunlar ATOM’da gelişti ve yeni oyunlar üretmeye de devam ediyoruz. Yine bünyemizde birçok oyun geliştirici firma da bulunuyor. PC Gamer dergisi tarafından 2016 yılında açıklanan ‘gelmiş geçmiş en iyi 100 PC oyunu’ sıralamasında 30. sırada yer bulan Mount Blade’in geliştirici şirketi Talewords de ODTÜ TEKNOKENT’te bulunuyor ve faaliyetlerine devam ediyor” ifadelerini kullandı.