GündemMEB öğrencilerin şiddet algısını ölçtü! En büyük korku: Mahremiyet ihlali

MEB öğrencilerin şiddet algısını ölçtü! En büyük korku: Mahremiyet ihlali

12.12.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı ‘2024 Şiddet Algısı’ araştırmasına göre, öğrenciler şiddeti en çok mahrem alana dokunma ve özel bilgilerin paylaşılması tehdidi üzerinden tanımlıyor. Tehdit, doğrudan paylaşımın kendisinden daha ağır bir şiddet olarak görülüyor

MEB öğrencilerin şiddet algısını ölçtü En büyük korku: Mahremiyet ihlali

EVRİN GÜVENDİK - Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mustafa Otrar, Meclis İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu bünyesinde kurulu Çocuk Hakları Alt Komisyonu’nda yaptığı sunumda, bakanlığın “2024 Şiddet Algısı” araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Otrar, 26 ilde 5-6- 7 ve 8’nci sınıflarda okuyan 6380 ortaokul öğrencisi ile yapılan araştırmanın ilk kez yapıldığını bildirdi.

Haberin Devamı

ŞİDDET ALGISI?

Otrar’ın verdiği bilgiye göre, öğrencilerin şiddet algısını ölçmek üzere yapılan araştırmada, katılımcıların yüzde 91,5’i en fazla şiddet olarak algıladığı davranışı “mahrem alana dokunma” olarak ifade etti. İkinci sırada ise yüzde 88,5’le “özel bilgi ve fotoğrafların izinsiz paylaşılmasına yönelik tehdit edilmek” yer aldı. Araştırmanın en çarpıcı sonucu ise özel bilgi ve fotoğrafların paylaşılmasının, “tehdit”ten daha az şiddet türü olarak görülmesi oldu.

BİLGİ VE FOTOĞRAF

Araştırmaya göre, özel bilgi ve fotoğrafların izinsiz olarak paylaşılması yüzde 84 oranında şiddet algısına yol açıyor. Öğrencilerin yüzde 87’si cinsel içerikli mesaj gönderilmesini, yüzde 83,3’ü tokat atılması ve tehdit edilmeyi, şiddet olarak algılarken, yüzde 80,9’u aileye küfredilmesi, yüzde 80,3’ü ise eşya fırlatılmasını şiddet olarak kabul ediyor. MEB Genel Müdürü Otrar bu oranların katılımcıların başına gelen şiddet vaka oranları değil, en fazla şiddet olarak algılanan davranışlara işaret ettiğini söyledi.

Haberin Devamı

VELİYE DİJİTAL EĞİTİM

Otrar, 2023-2024 eğitim öğretim yılında dijital bağımlılık konusunda yaptıkları çalışmalar kapsamında 5,5 milyon öğrenci, 424 bin veli ve 102 bin öğretmene ulaştıklarını, bu öğretim yılında ise ulaşılan öğrenci sayısının 3 milyon 129 bin olduğunu bildirdi. Bağımlılıkla mücadelede bireye ulaşmak için her yolu denediklerini belirten Otrar, 44 bin psikolojik danışmanlık ve rehberlik öğretmeni ile bu konuda çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Otrar, dijital istismar konusunda ise 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı’nda yaklaşık 778 bin öğrenciye, 38 bin veliye ve 10 bin öğretmene ulaştıklarını da bildirdi.

MEB öğrencilerin şiddet algısını ölçtü En büyük korku: Mahremiyet ihlali

Mustafa Otrar sunumunda komisyon üyelerine Jack Nicholson’un Guguk Kuşu, Russell Crowe’un Akıl Oyunları ve Robin Williams’ın Can Dostum filmlerini izlemelerini önerdi.