Şeyma ve Anıl C. çifti 1 yaşındaki çocukları Onur C.’yi de alarak Palandöken’de bulunan lüks bir otele tatile gitti. Otelde keyifle zaman geçiren aile tatilin üçüncü günü şoku yaşadı. Olay tarihinde bir yaşında olan çiftin çocukları Onur C. otelin bahçesinde oynarken, uyarı levhası ya da tel örgü olmayan 5 metre yüksekliğindeki yerden aşağı düştü. Aşağıdaki kütüklerin üzerine düşen Onur bebek şans eseri kazayı küçük yaralanmalarla atlattı. Ancak aile olay yerinde hiçbir güvenlik önlemi olmadığını aksine uçurumun kenarında masa ve sandalye koyularak servis yapıldığını iddia etti.
“AMBULANSI BİLE ARAMADILAR”
Otel yönetimine aile adında tazminat davası açan avukat Kübra Oktay mahkemeye sunduğu dilekçede, otel yetkililerinin gerekli özeni göstermeyerek kazaya davetiye çıkardıklarını belirterek, “Olay sırasında aynı zamanda otel çalışanları da söz konusu yere intikal etmiş lakin kendileri tarafından ambulans bile aranmamıştır. Hatta çevreden yardım amaçlı gelen kişilere, ‘bir sorun yok, dağılın, uzak durun’ şeklinde beyanlarda bulunmuşlardır” ifadelerini kullandı.
Otelin yanında bulunan başka bir işletme çalışanları tarafından ambulansın arandığı belirtilen dilekçede, “Şans eseri hayatta olan minik müvekkil götürülmüş olduğu hastanede gerekli tedavi ve tetkikler yapıldıktan sonra taburcu olmuştur” denildi.
HEDİYE VEREREK ÖZÜR DİLEDİLER
Olaydan sonra otelden ayrılmak isteyen aileye otel müdürü tarafından hediye sertifikası verildiği anlatılan dilekçede, “Söz konusu hediye sertifikası üzerinde son kullanma tarihinin 06.09.2045 tarihine kadar olduğu, hediye sertifikasının, ‘Kış sezonunda geçerli bireysel konaklama sertifikası, sezon tarihinde misafirimizin istediği herhangi bir zamanda her yıl 10 gün ücretsiz konaklama geçerlidir’ olduğu açıkça belirtilmiş ve söz konusu bu sertifikaya ilişkin olarak altına yetkili kişiler tarafında kaşe ve imza atılmıştır. Hem sulh olma hem de özür dileme mahiyetinde verilmiş olan ilgili hediye sertifikası aile tarafından alınmıştır” denildi.
“DAVAYI AÇMA ZORUNLULUĞUMUZ DOĞMUŞTUR”
Ancak hediye sertifikasını ilk sene kullanan aile ikinci sene de kullanmak istediklerinde otel yönetimi tarafından sertifikanın geçersiz olduğunu ve kullanamayacakları bilgisini aldı. Söz konusu sertifikanın aile tarafından istenmediği belirtilen dilekçede, “Hem müvekkil Onur C.’nin yaşamış oldukları hem de ailenin yaşamış olduğu durumlardan dolayı maddi ve manevi olarak tazminat talep etmekle birlikte söz konusu davayı açma zorunluluğumuz doğmuştur” denildi.