GündemKovid-19 pandemisi psikolojiyi bozdu

Kovid-19 pandemisi psikolojiyi bozdu

01.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Pandemi döneminde İstanbulluların kaygı düzeylerini dengelemek ve psikolojik destek vermek amacıyla İBB tarafından açılan danışma hattı büyük ilgi görüyor.

Kovid-19 pandemisi psikolojiyi bozdu

 

GÜLDEN ÇOKTAN İstanbul

Haberin Devamı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) pandemi döneminde psikolojik destek vermek için açtığı hattı, 1 yılda 23 bin kişi aradı. Arayanlar en çok, evlerde eğitim gören çocuklarıyla ilgili sorunların çözümü için destek talep etti. İBB pandemi döneminde vatandaşların kaygı düzeylerini dengelemek ve psikolojilerini güçlü tutmak geçtiğimiz yıl mart ayında Psikolojik Danışma hattı açmıştı.

Kadınlar ilk sırada

Danışma hattına 1 yılda 23 bin 131 çağrı geldi. Pandeminin ilk 6 ayında vatandaşlar en çok salgın nedeniyle duyduğu kaygı nedeniyle ararken son 6 ayda ise en çok çocuklar için arama yapıldı.

Aramaların yüzde 70’i kadınlar tarafından yapılırken, en yoğun talebin de pandemin ilk aylarında geldiği öğrenildi. Hatta 97 psikolog çalışırken, Ağustos ayından itibaren de Psikolojik Danışmanlık Merkezlerinde de yüz yüze görüşmeler başladı.

Haberin Devamı

İBB’ye ait İstanbul’da 11 Psikolojik Danışma Merkezi ve 4 terapi merkezi bulunduğunu aktaran İBB Genel Sekreter Yardımcısı Şengül Altan Arslan, “Kurumlarımızda ise 79 psikolog, 3 grup terapisti, 3 psikiyatristimiz ve 8 tane de testörümüzle pahalı bir hizmeti İBB ücretsiz veriyor. Hizmetin kalitesini arttırmak için de yeniden yapılanma çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.

Öfke, depresyon

Şengül Altan Arslan, son zamanlarda çocuk ve ebeveyn sistemi arasındaki iletişim problemleri ile çocuklarda davranış problemleri kaynaklı aramaların yoğunlaştığını belirterek şu bilgileri verdi:

“Şimdiki süreçte hattımıza gelen çağrıların başvuru nedenlerine baktığımızda kişilerin ilk etaptaki Kovid-19 kaynaklı kaygı problemlerinin azaldığını lakin bu dönemde de çocuklarla iletişim problemlerinin yaşandığını görmekteyiz. Çocuklar uzun süredir evden online eğitime katılmalarından dolayı teknolojik aletlerle uzun zaman geçirmekte; sokak ve parklarda rahatlıkla enerjilerini atamamaktadırlar.

Bu durumdan kaynaklı olarak öfke, depresyon, kaygı ve mutsuzluk gibi birçok psikolojik sorun da ortaya çıkmıştır. Bu sebeple çocuk ve ebeveyn sistemi arasındaki iletişim problemleri ile çocuklarda davranış problemleri kaynaklı aramaların yoğunlaştığını görmekteyiz.”

Yazarlar