30.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
ANKARA Milliyet
İçişleri Bakanlığı, tüm valiliklere, “Görev Belgesi Düzenleme” konulu genelge gönderdi. Genelgeye göre, 29 Nisan Perşembe gününden itibaren muafiyet kapsamında bulunan iş yeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişiler, e-Devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-Başvuru sistemi üzerinden “görev belgesi” başvurusunda bulunacak. Görev belgesi başvurusunda bulunan iş yerlerinin faaliyet alanına göre muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edilecek, bu kontrollerden sonra görev belgesi düzenlenecek. İlgili bakanlıklarla sağlanan entegrasyon sayesinde anlık ve otomatik sorgulamalar sonucunda bildirimle aranan şartlar arasında uyum tespiti halinde görev belgesi sistem üzerinden otomatik çıkarılacak.
Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla iş yerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, iş yeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı, başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak iş yeri/firma yetkilisine imzalatılacak.
Çalışanın e-Başvuru sistemini kullanımı sırasında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla 3 gün için geçerli olmak kaydıyla görev belgesi formu manuel olarak doldurularak çalışan ve iş yeri/firma yetkilisince imzalanmak suretiyle düzenlenebilecek.
Eksik bilgiye işlem
e-Başvuru sisteminden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek. Kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahıyla denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren iş yeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacak.
Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personelle hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan “kamu personeli görev bildirim belgesi” düzenlenecek ve bu kapsamdaki kamu personeli, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile iş yeri arasındaki güzergahla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacak.
Cenaze iznine doğrudan erişim
Daha önce e-Devlet’te İçişleri Bakanlığı hizmetleri arasında yer alan e-Başvuru sistemi içinden yapılabilen “Seyahat İzin Başvuruları” da doğrudan erişilebilir hale getirildi. Cenaze sahibi vatandaşların mağdur olmamaları için elektronik ortamda, “cenaze izin hizmeti”ne de seyahat izni başvurusundan ayrı ulaşılabilecek. Cenaze izni için başvuru sırasında vatandaşların elektronik ortamda, “ölüm belgesi” yüklemesi uygulamasından da vazgeçildi. Başvuru konusunun doğruluğu, İçişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı arasındaki sistem entegrasyonlarıyla teyit edilecek.