GündemKanal İstanbul nedir? Kanal İstanbul projesi ÇED raporu - Kanal İstanbul güzergahı - Kanal İstanbul maliyeti

Kanal İstanbul nedir? Kanal İstanbul projesi ÇED raporu - Kanal İstanbul güzergahı - Kanal İstanbul maliyeti

17.01.2020 - 20:42 | Son Güncellenme:

Son zamanlarda son dakika gündem haberleri arasında yer alan Kanal İstanbul Projesi, vatandaşlar tarafından merak ediliyor. Bugün gelen son dakika açıklamasına göre; Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Kanal İstanbul ÇED raporunun bugün itibarıyla onaylandığını bildirdi. Peki Kanal İstanbul Projesinin amacı nedir? Kanal İstanbul güzergahı neresi? Kanal İstanbul maliyeti ne kadar?

Kanal İstanbul nedir Kanal İstanbul projesi ÇED raporu - Kanal İstanbul güzergahı - Kanal İstanbul maliyeti

Kanal İstanbul'un, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının görev alanı içerisinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile birlikte yürüttükleri bir proje olduğunu vurgulayan Kurum, şöyle konuştu:

Haberin Devamı

"ÇED sürecini, planlama sürecini bakanlığımızın yürüttüğü, yine uygulama süreçlerinde imar uygulamalarının bakanlığımız nezdinde yapılacağı ve asrın projesi diyeceğimiz Boğaziçi'ni, İstanbul Boğazı'nı koruma ve kurtarma projesidir. Boğazımızın özgürlük projesidir. İstanbul'umuzun medeniyet projelerinden bir tanesidir. Kanal İstanbul Projesi içerisinde de hem akıllı şehir uygulamalarını gerçekleştireceğiz hem de kanalın iki yakasında 500 bin nüfusunu aşmayacak, yatay şehirleşme örneği gösterecek, örnek bir şehircilik modelini uygulayacağız. Bugün ÇED sürecinde, değerlendirmeleri yaptık, itirazları değerlendirdik ve ÇED raporumuzu bugün itibarıyla onaylamış durumdayız. 1/100.000 ölçekli planımız askıya çıktı, 5000 ve 1000 ölçekli uygulama İmar Planlarının da hazırlığını yapıyoruz. İnşallah onları da 4-5 ay içerisinde tamamlayacağız ve uygulamaya geçireceğiz."

Haberin Devamı

Kurum, konuşmalarında "kimseyi yermek, kimseyi aşağılamak" niyetinde olmadıklarını ifade ederek, "Biz, Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Kanal İstanbul Projesi'ni yapacağız. Yani 'onlar öyle istedi', 'burası böyle' dedi. 'şurası şöyle oldu' diye bu projeden vazgeçecek durumda değiliz. Bugüne kadar yapmış olduğumuz her projede halkımızla beraber hareket ettik yine halkımızla beraber hareket edecek ve İstanbul'umuzun, 82 milyon vatandaşımızın geleceğini ilgilendiren bu projede de kararlı bir şekilde yolumuza devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.

Özgür Özel'in ifadelerinin hatırlatılmasına Kurum, "Sayın Cumhurbaşkanımız ülkemizde halkımızın yüzde 52 oyunu alarak Cumhurbaşkanı seçilmiştir ve Sayın Cumhurbaşkanımızın iradesi de Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ndeki kabineyi oluşturmuştur. Dolayısıyla bir kişinin seçtiği değil, yüzde 52 çoğunluğun seçtiği bir kabineyiz. Dolayısıyla bizim nasıl konuşacağımızı, nerede konuşacağımızı belirleyecek olan Sayın Özgür Özel değildir. Cumhurbaşkanımızın iradesi ile kabinemiz görev yapmaktadır. Nerede konuşacağımızı da nasıl konuşacağımızı da biz çok tabii biliyoruz ve o çerçevede hareket ediyoruz. Herkes işine baksın." karşılığını verdi.

Haberin Devamı

Kurum, halkın sağlığını, geleceğini ilgilendiren tüm projeleri, bugüne kadar nasıl yaptılarsa bundan sonraki süreçte de kararlı bir şekilde yapacaklarını ve yapmaya devam edeceklerini anlattı.

KANAL İSTANBUL PROJESİ NEDİR?

Kanal İstanbul, İstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz'den Marmara Denizi'ne uzanması tasarlanan bir suyolu projesidir.

KANAL İSTANBUL GÜZERGAHI NERESİ?

Kanal İstanbul'dan kara yolu ve demir yoluyla oluşturulacak güzergahlar ise D-020 kara yolu geçişi, Kuzey Marmara Otoyolu (KMO), TCDD hızlı tren hattı geçişleri, Sazlıbosna kara yolu geçişi, KMO kesim-7 geçişi, TCDD Halkalı-Kapıkule konvansiyonel demir yolu hattı, Mahmutbey-Esenyurt metrosu, TEM otoyolu geçişi, Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü metrosu, D-100 kara yolu geçişi olarak planlandı.

KANAL İSTANBUL PROJESİNİN AMACI NEDİR?

Dünya’daki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması, İstanbul Boğazı’ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı, en dar yeri 698 metre olan doğal bir su yolu olup, ticari gemiler Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında Boğaz’dan geçiş yapmaktadır. Ancak, Montrö Sözleşmesi’nin imzalandığı 1930’lu yıllarda Türk Boğazlarından yılda geçen gemi sayısı 3 bin mertebelerinde iken günümüzde gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle, akaryakıt ve benzeri diğer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmakta, İstanbul Boğazı’na alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını zorunlu hale getirmektedir. İstanbul Boğazı’nın günümüzde yaklaşık 50 bin mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında 2070'li yıllarda 86.000 mertebelerine ulaşacağı tahmin edilmektedir.

Haberin Devamı

İstanbul Boğazı’nın seyir, can, mal ve çevre güvenliğinin sağlanması Türkiye için olduğu kadar Türk Boğazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz etmektedir. Planlanan proje ile İstanbul Boğazı’ndaki yaşam ve kültürel varlıkları tehdit eden gemi trafiğinin minimize edilerek, Boğaz’ın her iki girişinde yoğun trafiğe maruz kalan gemilere alternatif geçiş imkanının sağlanması hedeflenmektedir.”

Haberin Devamı

KANAL İSTANBUL MALİYETİ NE KADAR?

Kanalın proje maliyeti 75 milyar TL olarak hesaplandı. Kanalın yapımı ile birlikte Küçükçekmece Gölü’nü Marmara Denizi’nden ayıran köprü durumundaki kara parçası yaklaşık bir kilometre açılacak.