24.11.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
DİDEM SEYMEN - Zirvedeki konuşmasında ‘özgürleştiren sınırlar’ temasının geçen yılki ‘öze dönüş’ temasını hatırlattığını belirten Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne dair çizebileceğimiz bir sınır varsa, o sınır özgürlüğe mani olan düşünce ve yaklaşımların belirginleştiği yerde başlamaktadır. Çünkü bu model, tam da bu zirvenin ana temasını oluşturan ‘özgürleştiren sınırlar’ vurgusuna uygun düşecek şekilde, bireyin hem kimliğini muhafaza eden hem de onu kendi potansiyelini gerçekleştirme yolunda destekleyen bir çerçeve sunmaktadır” dedi.
Tekin, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ismini taşıyan bu program çerçevesinde, medeniyetimizin köklerinden beslenerek çocuklarımızı yarınlara daha güçlü şekilde hazırlayacak olan güçlü bir eğitim vizyonunu sunmaya çaba sarf ettik” diye konuştu.
‘Rehberliğe ihtiyaç var’
NUN Eğitim ve Kültür Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Esra Albayrak ise konuşmasında “Gazze’de, Suriye’de, Myanmar’da ve daha birçok ülkede masum insanlar, hiçbir insani, ahlaki sınır tanımayan, tırnak içinde ‘sözde özgürler’ tarafından acımasızca öldürülüyor. Peki soruyoruz, birinin cenneti bir başkasının cehennemi üzerine inşa ediliyorsa orada cenneti yaratma özgürlüğünden söz edebilir miyiz? Böyle bir dünyada bir arada yaşama kültürü oluşabilir mi? İşte bu yüzden, vicdan sahibi bütün sosyal bilim insanları gibi biz de, özgürlüğü sınırsız bir yaşam ideali gibi sunarak sorumluluk ahlakını bir kenara koyan bütün çarpık anlayışları sorgulanmaya muhtaç buluyoruz” ifadelerini kullandı.
Her 10 çocuktan 4’ünün dijital oyun oynarken planladığı zaman sınırına uyamadığına dikkat çeken Albayrak şunları söyledi: “Yaklaşık 3’te 2’si fazla oyun oynamaktan dolayı sorumluluklarını aksattıklarını düşünüyor. Her 4 çocuktan 1’i ise oyun oynamadığı zaman huzursuz ve mutsuz olduğunu belirtiyor. Ortaya çıkan bu tablo, çocuklarımızın kendi sınırlarını oluşturma ve bunları koruma konusunda ciddi bir rehberliğe ihtiyaç duyduğuna işaret ediyor.”