30.05.2017 - 09:57 | Son Güncellenme:
Elektronik ortamdan verilen bu hizmetler sayesinde kamu kurumları önünde beklenilen uzun kuyruklar her geçen gün azalıyor. Ayrıca E Devlet sisteminin kullanımının artması ile birlikte kağıt tüketimi azalmış, ekonomi gelişimi desteklenmeye başlamış, verimlilik artmaya başlamıştır.
E-DEVLET GİRİŞ HAKKINDA DETAYLAR İÇİN TIKLAYINIZ!
Yukarıda verilen link bilgilendirme amaçlıdır.
E DEVLET’E GİRİŞ NASIL YAPILIR?
Kamu kurumlarında gerçekleştirmeniz gereken birçok resmi işlemi E Devlet’in resmi internet sitesi aracılığı ile gerçekleştirebilmeniz mümkün. Bunun için ise sisteme TC kimlik numaranız ve E Devlet şifreniz ile girmeniz gerekiyor. E Devlet sistemine giriş için şifreye sahip değilseniz öncelikli olarak şifre sahibi olmalısınız. Şifrenizi aldıktan sonra sisteme giriş yaparak şifreyi değiştirmelisiniz. Belirlemiş olduğunuz şifre bundan sonraki girişlerinizde kullanacağınız şifre olacaktır.
E Devlet şifresi almak için 15 yaşını doldurmuş ve T.C vatandaşı olmanız yeterli olacaktır. Şifrenizi almak için herhangi bir PTT şubesine gitmeniz yeterli. İlgili PTT şubesinde 2 TL işlem ücreti ödeyerek E Devlet şifresi sahibi olabilirsiniz, şifreniz yalnızca size özel olduğu için kimse ile paylaşmamanız gerekir. Şifrenizi aldıktan sonra sisteme girişinizi gerçekleştirerek, almış olduğunuz şifreyi güvenliğiniz açısından değiştirmeniz gerekiyor.
E DEVLET ŞİFRESİ UNUTULURSA NASIL ALINIR?
E Devlet şifrenizi unutmanız durumunda Türkiye’nin herhangi bir yerinde bulunan PTT şubeleri aracılığı ile yeni bir şifre temin etmeniz mümkün olabilir. Şifre temini sırasında 4 TL işlem ücreti ödemeniz gerekir. Daha önce E Devlet sistemi üzerinden kimlik doğrulamanızı gerçekleştirmeniz durumunda hiçbir işlem ücreti ödemeden ve zaman kaybı yaşamadan sadece şifrenizin istendiği bölümün alt kısmında bulunan “şifremi unuttum” butonuna tıklayarak şifre yenileme işlemenizi gerçekleştirebilmeniz mümkündür.
E DEVLET SİSTEMİ ARACILIĞI İLE YAPILACAK İŞLEMLER
E Devlet sistemi aracılığı ile birbirinden farklı tam 73 kurumun birçok işlemini gerçekleştirebilmeniz mümkündür. Ayrıca bu kurumlardan almanız gereken resmi belgelerin de birçoğunu alabilmeniz mümkün olmaktadır. Bu belgelerin üzerinde bulunan barkod ile belgeler bütün kurumlarda resmi olarak geçerli olmaktadır.
E DEVLET SİSTEMİ İLE;
• Bilgilendirme hizmetleri
• Entegre elektronik hizmetler
• Ödeme işlemleri
• Kurum ve kuruluşlara kısa yollar aracılığı ile ulaşım
• Vergi borcu sorgulama
• Diploma sorgulama
• Üniversite öğrenci belgesi sorgulama
• Öğrenim belgesi sorgulama
Gibi işlemler başta olmak üzere birçok işlem gerçekleştirilebilir.
Daha ayrıntılı bilgi sahibi olmak için 160 numaralı E Devlet iletişim merkezini aramanız yeterli olacaktır.