Gündem'Düşünen değil yapan kazanır'

'Düşünen değil yapan kazanır'

30.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

BM Kadın Birimi’nin Milliyet işbirliğiyle düzenlediği fuarda konuşmacı olarak yer alan Milliyet Dijital Medya Genel Müdür Yardımcısı Seval Üçler, girişimci kadınlarla deneyimlerini paylaştı, dijital dünyanın ve yatırımcıların beklentilerini anlattı...

Düşünen değil yapan kazanır

Fatma G. Kabasakallı - Kovid-19 pandemisinin kadın girişimler için yarattığı olumsuzlukların önüne geçmek ve kadınlara destek olmak amacıyla BM Kadın Birimi’nin düzenlediği Kadın Girişimcilik Fuarı, üçüncü gününde yoğun eğitim ve network oturumlarıyla devam etti. Milliyet’in medya desteği ile düzenlenen Kadın Girişimcilik Fuarı’nın üçüncü gününde girişimlerin iş fikirlerini yatırımcılara nasıl sunacaklarına odaklanan “Mükemmel Yatırımcı Sunumu Yapmak” panelinde Demirören Medya Dijital Medya Genel Müdür Yardımcısı Seval Üçler de konuşmacı olarak yer aldı. 2001 yılında Türkiye’nin ilk dijital gazete platformunu kuran milliyet.com.tr’nin, yalnızca Türkiye’de değil dünya çapında yayın gerçekleştirdiğini belirten Üçler, dijital dünyada girişimlerin hikâyelerini anlatmalarının önemine dikkati çekerek şöyle devam etti:

Haberin Devamı

Tecrübelerini paylaştı

“Milliyet olarak BM Kadın Birimi’nin kadının güçlendirilmesi çalışmalarını destekliyoruz ve bu fuar da BM Kadın Birimi ile işbirliği içinde olduğumuz etkinliklerden biri. Milliyet olarak sadece Türkiye’de değil, dünya çapında yayın yapıyoruz; Azerbaycan, Kırgızistan, İngiltere, Avusturya gibi birçok ülkedeki insanlara dokunuyoruz. Bu sebeple pek çok start-up Milliyet dijital olarak bizlere başvuruyor, bizden destek istiyor. Biz de onları dinliyoruz ve başta kadın girişimciler olmak üzere elimizden gelen desteği sunuyoruz.”

Girişimcilik ekosistemindeki tecrübelerini de aktaran Üçler, kadın girişimcilere özel tavsiyelerde bulundu. Üçler, “Fikrinizi, heyecanınızı paylaşmaktan çekinmeyin, üstelik sadece yatırımcılarla değil, aileniz ve çevrenizle de paylaşın. Dünya tesadüflerle dolu, girişimcilerin her zaman hazır olması gerekiyor. Yaklaşık 20 yılı aşkın süredir teknoloji sektöründeki tecrübelerimde, en önemli işin ‘takım’ olduğunu gördüm. Yatırımcılar her zaman ilk önce ekibe yatırım yapar, fikir her zaman her yerdedir, düşünen değil, yapan kazanır. Yatırımcılara beklentilerinizi anlatın ve güvenilirliğinizi gösterin” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Orta Asyalı kadın girişimcilerden Türkiye’ye mesaj var

Yenilenebilir enerji uzmanı  Kızzhibek Riszhanova

Düşünen değil yapan kazanır

Kadın Girişimcilik Fuarı’na Kırgızistan’dan katılan, “Smart ReEnergy” girişiminin kurucusu ve Genel Müdürü Kızzhibek Riszhanova, 38 yaşında ve üç çocuk sahibi bir girişimci. 2018 yılında kurduğu şirketinde, yenilenebilir projelerin geliştirilmesinde danışmanlık hizmeti verdiğini belirten Riszhanova, hayalinin dünyayı gezmek, yeni yerler keşfederek yeni insanlarla tanışmak olduğunu söyledi. Artık pek çok farklı ülkeyle çalıştığını ve hayalinin gerçekleştiğini belirten Riszhanova, “Kadın Girişimcilik Fuarı’nda diğer kadınların yaşadıkları deneyimleri dinlemek çok faydalı oldu. Fuara katılmanın benim için en büyük önemi, küresel bir kadın girişimcilik network’ünün içine dahil olmak” dedi.

Çevrimiçi dil eğitimi veriyor - Nino Gelantia

Haberin Devamı

Düşünen değil yapan kazanır

Gürcistanlı girişimci Nino Gelantia (28), Çin’den ülkesine döndükten sonra pandemi dönemi kısıtlamaları sebebiyle Gürcistan’da kalmak zorunda olunca internet üzerinden dil eğitimi veren Yinghua girişimini kurdu. Asya dillerinin geleceğin diller olduğuna inanan girişimci, yaptığı pazar araştırmalarında Çince, Arapça, Japonca, Türkçe ve Güney Kore dilinde eğitim talebinin olduğunu görerek, “Pandemi döneminde dil öğrenin” mottosuyla bu dillerde uzaktan eğitim vermeye başladı. Gelantia, görme engelli ve yaşlılara da dil eğitimleri veriyor.

‘Event M’ Türkiye’de iş birliği arayışında - Nazgül Şamilevna

Düşünen değil yapan kazanır

Kırgızistan’da 2009 yılında uçtan uca etkinlik yönetimi hizmetleri sunan “Event M” girişimini kuran Nazgül Şamilevna, 37 yaşında ve dört çocuk sahibi bir girişimci. Çocukluğundan beri satış yeteneklerine ve girişimci bir ruha sahip olduğunu ifade eden Şamilevna, “Şirketimdeki tüm çalışanlar kadın. Şirketimi ilk açtığımda bir kadın girişimci olarak çok zorluklarla karşılaştım. Rakip şirketler işletmemin önünü kesmeye ve hatta beni tehdit etmeye çalıştı. Bugün bu sorunları aşmış olmaktan çok mutluyum. Kendimi ve işimi geliştirme noktasında kadın girişimciliğini destekleyen programlardan çok faydalandım. Pandemi sürecinde etkinlikler iptal olduğu için işletmem olumsuz etkilendi, bu dönemi dijitalleşme konusunda kurslar alarak kullandım. Türkiye’de iş dünyası dernekleri üyeleriyle ve Türkiyeli şirketlerle işbirliği fırsatları yaratmak istiyorum” dedi.