07.05.2021 - 00:50 | Son Güncellenme:
Çalışma izin belgesi son günlerde merak ediliyor. e-Devlet çalışma izin belgesi alma ekranı vatandaşlar tarafından ziyaret edilmeye başlandı. Tam kapanma sürecinde muafiyet yani çalışma izin belgesi olanlar görevleri başında yer alabilecekler. Konu ile ilgili İçişleri Bakanlığı Çalışma İzin Görev Belgeleri Genelgesi yayımladı ve ayrıntılar genelgede yer aldı. EK-1 ve e-Devlet üzerinden çalışma belgesi alacak olanlar ise "çalışma belgesi nasıl alınır ve nereden çıkarılır? sorularının cevaplarını araştırıyorlar. Tam kapanma sokağa çıkma yasağında çalışma izin belgesi alacaklar için detayları haberde derledik. İşte e-Devlet çalışma izin belgesi alma ekranı...Peki çalışma izin belgesi sorgulaması nasıl yapılır, E-Devlet'ten çalışma izin belgesi alamayanlar ne yapacaklar?
Tam kapanma sürecinde sokağa çıkma yasağı 17 Mayıs saat 05.00'e kadar sürecek. Tam kapanma sürecinde muaf olanlar çalışma izin belgesi ile görevinde bulunabilecekler. Çalışma izin belgesi ise e-Devlet üzerinden alınabiliyor.
Çalışma izin belgesi e-Devlet platformu içerisinde yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden alınabiliyor.
İçişleri Bakanlığı'nın yayımladığı Çalışma İzin Görev Belgeleri Genelgesi'nde muafiyet kapsamında olmakla birlikte e-Başvuru sistemi üzerinden belge alamayanlar için detaylar yer aldı. İşte genelgedeki o ayrıntılar;
Genelgeye göre; muafiyet kapsamında olmakla birlikte e-Başvuru sistemi üzerinden belge alamayanlar için, 29 Nisan tarihli daha önceki Genelge ile yeni oluşturulan çalışma izni görev belgesi formunun işveren ve çalışan tarafından manuel düzenlenerek imza altına alınarak kullanılabilmesine ilişkin süre iki gün daha uzatılarak 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar kullanılmasına imkan tanındı.
Genelge’de muafiyet kapsamında bulunanlara yönelik iki ayrı izin sistemi detaylı olarak hatırlatıldı.
Buna göre;
Esas usul olan e-Başvuru sitemi üzerinden 2 Mayıs saat 17.00’ye kadar 2.677.000 çalışma izni görev belgesinin verildiği,
Muafiyet kapsamında olmakla birlikte e-Başvuru sistemi üzerinden çeşitli nedenlerle belge alamayanlar için ise işveren ve çalışanların taahhütlerinin ve imzalarının bulunduğu, yeni oluşturulan çalışma izni görev belgesi formunun geçerlilik süresi 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar uzatıldı.
Ayrıca muafiyet alanında olmasına rağmen sistem üzerinden henüz çalışma izni görev belgesi alamayan;
İş yeri sahipleri,
Kendi nam ve hesabına bağımsız çalışanlar,
Kendi özel sandıklarına tabi olmaları nedeniyle sosyal güvenlik sisteminde kayıtları bulunmayan bankacılık sektörü çalışanları, için de yeni düzenlemenin yapıldığı ve bu amaçla Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türkiye Bankalar Birliği başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarca gerekli entegrasyonların sağlandığı bildirilmiştir.
Son olarak Valiler ve kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetlerinde çalışma izni görev belgeleri detaylı olarak kontrole tabi tutulacağı ve herhangi bir suiistimalin tespiti halinde taahhütte bulunanlarla ilgili olarak gerekli idari/adli işlemler gerçekleştirileceği ifade edildi.