28.11.2022 - 01:00 | Son Güncellenme:
Avrupa’nın en büyük banyo mobilyası üreticisi Royo Group’u satın almasının ardından bu alanda daha da güçlenen Roca, her kullanıcının ihtiyacına yanıt veren ünite, yardımcı kolon ve aksesuarlarıyla stil, kalite ve işlevselliği bir araya getiriyor. Kullanıcılara, en klasikten, en modern ya da endüstriyele kadar her estetik anlayışa uygun 16'ya kadar farklı mobilya serisi sunuyor. Banyo alanında farklı ürün kategorileri için özel uzmanlık merkezleri kurma stratejisiyle ilerleyen global oyuncu Royo Group’un hisselerinin yüzde 75’inin sahibi olan Roca, küresel banyo mobilyası geliştirme konusunda önemli işlere imza atıyor. Küresel talebi karşılamak üzere İspanya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Çin ve Brezilya'da bulunan 7 fabrikasında banyo mobilyaları üretimi yapan Roca, hem banyo alandaki yetkinliği hem de lojistik avantajlarıyla yaşam standartlarını ve kişisel refahı artıran işlevsel banyolara olanak tanıyor. Royo Group ile banyo mobilyalarında çok çeşitli renk, stil ve kapak düzenleyici gibi alternatifleri artırmayı sürdürüyor. Koleksiyonların geniş bir renk ve bitiş yelpazesi ile çeşitli boyutlarda üretildiğini ifade eden Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, seçeneklerin kullanıcıların kendi kişisel stillerine ve tasarım seçimlerine uyan doğru tasarımı bulmalarına olanak sağladığını vurguladı. Salvador Lopez Oliva konuşmasına şöyle devam etti: “Müşterilerimiz bir Roca mobilya ürünü satın aldığında, yeni trendleri yakalayan ve kaliteli bir ürüne sahip olduğundan emin olabiliyor. Her ihtiyaca seslenen, farklı yaşam şekillerine hitap eden tasarımlar kullanıcıların dekorasyon tercihlerine kolaylıkla uyum sağlıyor. Banyo içinde kullanılan alan ve depolama kapasitesini en üst düzeye çıkaracak basit ve etkili çözümler yaratmaya yönelik son teknolojiler kullanıyoruz. Her parça piyasaya gönderilmeden önce yapışma, aşınma, çizilme, nem ve ışığa maruz kalma açısından test ediliyor.”
Kaleseramik’ten “İyi Bak Dünyana”
Kaleseramik, sektöre yön veren dünyaca ünlü firmaları bir araya getiren UNICERA 2022’de “İyi Bak Dünyana” mesajı ile bir kez daha dünyamıza sahip çıkalım vurgusu yaptı. 4 gün süren fuar kapsamında prestijli markalarının sürdürülebilir yenilikçi ürünlerini, Demirden | ilio ve Kaleseramik Konsept ve Görsel Tasarım Ekibi’nin ortaklaşa geliştirdiği ilham verici özel standında tüketici ve profesyonellerle buluşturdu. Farklı yaşam tarzlarına hitap eden ürünlerin yer aldığı Kale standında, inovasyon ile tasarımın öne çıktığı farklı renk ve ebatlardaki karolarla birlikte; vitrifiye ürün ailesi, banyo mobilyaları, armatür ve duş sistemleri ve porselen mutfak tezgahı ile yeni mobilyalarına kadar geniş ürün yelpazesini sergilendi. Kaleseramik, fuarda prestijli markalarının en yeni ve seçkin koleksiyonları ile birlikte Kale Grubu’nun daha iyi bir yaşamın inşası için başlattığı “İyi Bak Dünyana” hareketi çerçevesinde; sürdürülebilirlik odaklı geliştirilen, ilham veren, toplumsal fayda ve sosyal etki yaratan projelerini de paylaştı. Fuar boyunca Kaleseramik’in standında; yaşam alanlarına eşsiz tasarımları ile anlam katan Çanakkale Seramik, fark yaratan üretim teknolojisiyle köklü markaların deneyimini ürün gamına yansıtan Kalebodur, tasarruflu hijyenik ürünleri ile akıllı çözümler üreten Kale Banyo, devrim niteliğindeki ürünü Kalesinterflex’ten geliştirilen T-One ürün grubu ile ilham veren tasarımlara sahip Edilcuoghi Edilgres markalarının ürünleri “İyi Bak Dünyana” konsepti altında sergilendi. Yurt içinden ve yurt dışından yoğun katılımla gerçekleşen fuarda, Kaleseramik’in hem mesajı hem özel konsept standı hem de ilham verici ürün ve tasarımları ile bir kez daha tüketici ve profesyonellerden yoğun ilgi gördü. Bu yılki UNICERA’da Kaleseramik’in en önemli yeniliklerinden biri de Türkiye’nin ilk banyo tasarım uygulaması Kale Core oldu. Dijital dönüşüm yolculuğunu, sadece süreçleri dijitalleştirme ile sınırlı görmeyen Kaleseramik, müşteri deneyimini kusursuz hale getirecek yeniliklerine Kale Core platformunu ekledi. UNICERA’da ilk gösterimi yapılan yeni platform, sektörde ilk kez AR (Augmented Reality-Artırılmış Gerçeklik) teknolojisi ile ürünleri canlı deneyimleme fırsatı sunuyor. Kale Core sayesinde tüketiciler, hayallerindeki banyo tasarımını kolaylıkla gerçeğe dönüştürebiliyor. Banyolarını kolayca tasarlamak isteyenler için geliştirilen Kale Core, aynı zamanda Kale’nin yeni nesil mağazacılık konseptinin yansımasını oluşturuyor.
Knauf’tan Üstün Performanslı Duvar Profilleri
Kurulduğu 1932 yılından bu yana yapı profesyonellerine yüksek performans çözümleri sunan Knauf, ihtiyaçlar dahilinde geliştirdiği 0,6 mm'lik duvar profilleri ile mimar ve yüklenicilerin işlerini kolaylaştırıyor. Kolay uygulanabilirlik, dayanıklılık ve ses yalıtımı gibi pek çok performansı bir arada sunan 0,6 mm’lik profiller, uygulandığı ortama uyum sağlayarak şık tasarımlar için uygun alt yapının oluşturulmasını sağlıyor. Kullanım sırasında en az kayıpla alanların bölünmesini sağlayan ve tüm kuru duvar sistemlerine uyum sağlayan 0,6 mm'lik profiller işlevselliği ile yapı profesyonellerinin tüm beklentilerini karşılıyor. Proje ve ihtiyaçlara göre yapılacak tercihle yapılara kalite katan profiller kolayca kesilip şekil verilebilmesiyle de iç mekan tasarımında kolaylıkla uygulanabiliyor. Hafif şekilde üretilmesiyle yapıların ekstra yüke katlanmasının önüne geçen kullanışlı ve dayanıklı profiller kolay uygulanabilirliği ile de yapım süresini minimuma indiriyor
GF Hakan Plastik’ten Yenilikçi Çözümler
Kalite anlayışı ve hedeflerini, tesislerinde kurmuş olduğu sistemlerden müşterilerine sunduğu ürün/hizmetlere kadar her aşamaya yansıtmayı ilke edinen GF Hakan Plastik, GF’in 2025 stratejisi olan “yenilikçi çözümler ve yüksek kalite“ hedefi ile çalışmalarına yön veriyor. Her yıl Kasım ayının ikinci perşembe günü Dünya Kalite Günü ve kalite konusunda farkındalığın artırılması amacına paralel olarak Kasım ayının ikinci haftası Avrupa Kalite Haftası olarak kutlanıyor. Bu yıl 10 Kasım tarihine denk gelen Kalite Günü dolayısıyla bir açıklamada bulunan GF Hakan Plastik yetkilileri, sektöre kazandırmış oldukları yeniliklerle geçmişten bugüne öncü bir marka olmanın gururunu yaşadıklarını dile getirdiler: “Kurulduğumuz günden bu yana Türkiye’de yeniliklere imza atan, plastik boru sektöründe öncü bir marka olarak anıldık ve bunun gururunu yaşıyoruz. Öncü olmak, pek çok sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Bunun için daha fazla hassasiyet, hız ve kalite ile her gün daha iyi olmak için çalışıyoruz. Yenilikçi çözümler ve yüksek kalite, en güçlü yanımızı oluşturuyor. Kalitenin, sadece üretim birimi olarak değil, kuruluşların bütünündeki yönetim, insan kaynakları, tedarikçiler, vb. tüm unsurlar ve süreçlerin etkileşimi ile yakalandığına inanıyoruz. “Her şey birbirine bağlıdır” ifademizle Dünya Kalite Günü ve Avrupa Kalite Haftası’nı kutluyoruz.” 1802 yılında kurulmuş İsviçre merkezli bir firma olan Georg Fischer 3 ana iş kolunda faaliyet gösteriyor: GF Piping Systems (Boru sistemleri), GF Casting Solutions (Hafif Döküm Çözümleri) ve GF Machining Solutions (Talaşlı İmalat Çözümleri). 34 ülkede 57 üretim tesisine ve yaklaşık 15.000 çalışana sahip olan firma bünyesindeki GF Piping Systems, plastik ve metalden yapılmış boru sistemleri konusunda dünyadaki lider kuruluşlardan biri. GFPS, su ve gazın sanayi, kamu hizmetleri ve yapı teknolojisi içinde güvenli bir şekilde taşınması için sistem çözümleri ve yüksek kaliteli bileşenler üretiyor.
Enspire’dan Çevreci Çözümler
Performansa Dayalı Sözleşmeler ile işletmelere yatırımsız tasarruf imkanı sağlayan Enspire Kreatif Enerji Çözümleri, sıfır emisyon ve tamamen sürdürülebilir enerjiye geçiş politikasıyla daha temiz bir çevre için sorumluluk üstleniyor. Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji üretimi projeleri ile birçok alanda yenilikçi ve entegre çözümler sunan Enspire, odağına karbonsuz ekonomi prensibini alarak fosil yakıtlara olan bağımlılığın da önüne geçiyor. Koç Holding iştiraki olarak 2020 yılında Entek Elektrik çatısı altında kurulan Enspire Kreatif Enerji Çözümleri, sıfır emisyon ve tamamen sürdürülebilir enerjiye geçiş politikasıyla karbonsuz ekonomi prensibiyle hareket ediyor. Temiz enerji kullanımını geniş bir tabana yayma hedefiyle yola çıkan Enspire, işletmelere yatırımsız tasarruf imkanı sağlayarak geleceğe daha temiz ve yaşanabilir bir çevre bırakılmasına destek oluyor. Enspire olarak enerji verimliliğini ve sürdürülebilir enerjiyi odak noktası olarak belirlediklerini söyleyen Entek Elektrik Genel Müdürü Bilal Tuğrul Kaya, “Dünya, yüksek maliyetli, güvenli olmayan, kirletici, değişken fiyatlı fosil yakıtlara olan bağımlılığımızdan kaynaklanan eş zamanlı bir enflasyon krizi ve iklim kriziyle karşı karşıya. Biz, tamamen sürdürülebilir ve karbonsuz enerji üretim modelini benimseyerek daha temiz bir dünya için üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirme gayreti içerisindeyiz. Temiz enerji için Türkiye’de öncüsü olduğumuz bu sorumluluk bilincinin enerji sektöründe yer alan bütün şirketler tarafından ortaya koyulması gerektiğini düşünüyoruz” dedi.
BAB Architects Tasarımı AAtölye Tamamlandı
Ankara Genel Müdürlük Binası’nda bulunan Anadolu Ajansı Çok Amaçlı Yayın ve Etkinlik Stüdyosu’nun yeni binasının inşaatı tamamlandı. Yenilikçi, çok fonksiyonlu ve dönüştürülebilir kriterler ekseninde planlanan stüdyonun tasarımı ise ulusal ve uluslararası alanda gerçekleştirdikleri farklı ölçeklerdeki mimari ve iç mimari projeleriyle tanınan BAB Architects’e ait. AAtölye olarak da bilinen Anadolu Ajansı Çok Amaçlı Yayın ve Etkinlik Stüdyosu, Anadolu Ajansı’nın Ankara Genel Müdürlük Binası’nda bulunuyor. BAB Architects, iki aylık projelendirme ve beş aylık yapım sürecinin ardından tamamlanan AAtölye’yi mevcuttaki konferans salonunu yenilikçi bir şekilde sıfırdan, broadcast design fonksiyonu temelinde ve birden fazla fonksiyonun yüklenmesiyle ele almış. Alanın dönüşümden önceki fonksiyonunu korumak kaydı ile bir adet yayın stüdyosu, reji, podcast odası, greenbox, konferans ve konuşmacı için uyarlanabilir konser veya seminer alanına dönüşebilecek platformlar ekleyen mimarlar böylelikle çok fonksiyonlu bir hacim kurgusu ortaya çıkarmış. Mevcut ek yapının dış kabuğu korunurken içi yıkılarak tamamen boşaltılmış. Yerinde oluşan tek hacim alanın sağladığı yükseklik, yapısal açıklıklar, geometrik alan formu gibi mekansal olanakların tamamının tasarıma dahil edilmesini sağlayan BAB Architects alanın işlevsel bir şekilde kullanılmasını ve estetik bir görünüm kazanmasını amaçlamış. Tam da bu noktada, istenilen fonksiyonlara kıyasla çok da büyük olmayan bir yapı alanını, tasarımda form değişikliğine de gitmeden, çok yönlü bir kullanıma dönüştürebilmek için; çok kapsamlı bir matematiksel hesap yapılmış ve hemen hemen her nokta değerlendirilmiş. AAtölye her şeyden önce, kullanıcı tarafından talep edilen mekansal ihtiyaçlar doğrultusunda, kendi içinde duvarlarla bölünmeden, tamamen birbirine dönüştürülebilir atölye mantığında tasarlanmış.