27.11.2023 - 03:01 | Son Güncellenme:
Yapay zeka ile tasarladığı ve 12 farklı desenin yer aldığı “Yapay Zeka” nevresim koleksiyonu özelinde NFT hazırlayan marka, ev tekstili sektöründe bir ilke imza attı. Hazırlanan NFT tasarımları Aralık sonu OpenSea üzerinden satışa sunulacak. Tasarım, üretim teknolojileri, pazarlama, e-ticaret ve tüketici eğilimleri gibi birçok alandaki dijitalleşme yatırımlarını marka vizyonunun bir parçası olarak konumlandıran Cottonbox; böylelikle müşteri portföyünü genişletmek, yeni dünyaya entegre olmak ve genç hedef kitle ile bağ kurmayı hedefliyor. Cottonbox dijital dönüşümle verimliliği, rekabet hızını, marka imajı ve görünürlüğünü artırırken; maliyet ve zaman tasarrufu yaratarak sürdürülebilirliğe de katkı sunmayı hedefliyor. Yapay zeka ile tasarladığı ve 12 farklı desenin yer aldığı nevresim koleksiyonu özelinde NFT hazırlayan Cottonbox, metamask cüzdanında Cottonbox NFT’si bulunan kişilere birbirinden özel fırsatlar sunacak. Marka, ilk etapta NFT sahiplerine cottonbox.com.tr üzerinden 31 Aralık 2023 tarihine kadar yapılan alışverişlerde %50, bu tarihten sonra ise %15 indirim uygulayacak. “Sürdürülebilir yaşam” inşa etme bilinciyle hazırladığı koleksiyonlarıyla doğa dostu tasarımlara imza atan Cottonbox, ev tekstili sektöründe sürdürülebilirliğe vurgu yapıyor.
Boom Room Konsepti 10 Yaşında
2010 yılında Nükhet Boz ve Elmon Pekmez tarafından kurulan Pekmez+Boz, yıllardır yenilikçi tasarımlarıyla kişilerin evlerinden iş yerlerine dek farklı yaşam alanlarına dokunuyor ve bir stil katıyor. Mekânlara küçük dokunuşlarla büyük etkiler getiren, her daim özgün işler ortaya koyan Pekmez+Boz, 2013’te farklı bir bakış açısıyla tek bir günde, kişilerin tek mekânlarını, yaşam alanlarını baştan yarattıkları Boom Room projelerinin 10. yılını kutluyor. Pekmez+Boz, 10 yıl önce tek bir günde, tek bir mekanı yenileme konseptiyle başladıkları yolda danışanlarından gelen talepler üzerine birçok farklı yaşam alanlarına yayılarak, bazen bir ofiste bazen bir restoranda uygulayarak binlerce kişiye dokunuyor. Yıllar içinde danışanlarının istek ve ihtiyaçlarıyla doğal olarak bu değişimi getiren yapı iki mimarın, mimari yaklaşımlarındaki derinleşmenin de ne kadar büyüdüğünü yansıtıyor. Tek oda konseptiyle yola çıkan sistemle iki mimar, artık komple bir evi ya da herhangi başka bir mekanın farklı bir bölümünü yenilikçi tarzlarıyla baştan yaratıyor. Elmon Pekmez ve Nükhet Boz, "Boom Room ile 10 yıl boyunca pek çok başarılı projeye imza attık. Bu başarıda bizimle birlikte olan ekibimize ve bize destek veren tüm danışanlarımıza teşekkür ederiz. Bu projeye başladığımızda amacımız bir günde, tek bir alanda değişiklikler yapmaktı. Fakat yıllar içinde danışanlarımızın da isteğiyle farklı mekanlara yayıldık. Kısa zaman içinde farklı yaşam alanlarında “Boom’lama” yapabiliyoruz” diye konuştu. Boom Room projesini 10 yılda 680’i aşkın mekanda uygulayan iki mimar, ev sahiplerinin ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda, yaşam alanlarını baştan yaratarak, onlara yeni bir yaşam deneyimi sunuyor.
João Armentano’nun Roca için tasarladığı bu özel koleksiyon tezgah üstü lavabo serisinden oluşuyor. Roca’nın ürünleri yüzde 40’a kadar daha hafif ve yüzde 30 daha güçlü üretilmesine olanak tanıyan son teknolojisi Fineceramic® ile hazırlanan koleksiyon, ince ve estetik bir tasarıma ulaşmak için 5mm kalınlığında ince kenarlardan oluşuyor. Parlak beyaz, mat beyaz ve mat siyah olmak üzere üç farklı renk seçeneği bulunan koleksiyon, eğimli yüzeyde tasarlanan gizli su gideri ile suyun kolayca akmasını sağlarken estetik bir görünüm de sağlıyor. Kentsel çevreden ilhamla tasarlanan ve geometrik şekillerin malzeme teknolojisi ile mükemmel uyumunu ortaya koyan Horizon Lavobo Koleksiyonu; Horizon Skyline modeli ile Red Dot Tasarım ve iF Tasarım ödüllerini, Horizon Geometric modeli ile ise Red Dot Tasarım ödülünü almaya hak kazandı. Mimari evrenin saflığını ifade etmek üzere ortaya çıkan Horizon lavaboları, kişisel eşyalar için de geniş saklama alanına sahip pürüzsüz bir yüzey sunuyor. Roca, mimari, inşaat ve iç mekanlar için tasarlanmış banyo alanı için ürünlerin tasarımı, üretimi ve pazarlamasına adanmış bir şirkettir. Kökleri 100 yıl öncesine dayanan Roca 4 kıtada 22 ülkede yer alan 76 üretim tesisi ile 22 bine yakın kişiye istihdam sağlıyor. Yıllık yaklaşık 2,09 milyar Euro ciroya sahip olan Roca, ürün ve çözümlerini 170’ten fazla pazarda müşterileriyle buluşturuyor.
Banyo alanları için tasarladığı ve ürettiği yenilikçi ürünleriyle dünyanın önde gelen markalarından Roca, Brezilyalı ünlü mimar João Armentano imzasını taşıyan yeni Horizon lavabo koleksiyonu ile estetiği ve fonksiyonelliği bir araya getiriyor. Horizon Koleksiyonu, aldığı ödüllerle de mükemmelliğini ortaya koyuyor. Kesişen sokaklar, binaların yarattığı ışık ve gölge oyunları, uzaktaki ufuk çizgisi gibi kentsel çevreden ilhamla tasarlanan Horizon Koleksiyonu, üç farklı modelden oluşuyor. Roca’nın özel teknolojisi Fineceramic® ile üretilen koleksiyon, yalnızca 5mm kalınlığında ve ultra ince kenarlara sahip.
Bonna Premium Vitrified
2014 yılından bugüne Türkiye’nin ilk ve tek HoReCa markası olarak faaliyetlerini sürdüren ve 6 kıtada 100’den fazla ülkede otel, restoran ve catering sofralarında şıklık yaratan Bonna, Vitrified kategorisindeki yeni ürünleriyle yaratıcı şeflerin eşsiz sunumlarını tamamlamaya hazırlanıyor. Farklı materyallerin bir arada kullanıldığı kusursuz sofralar hayal eden marka, bu hayalini porselene adadığı uzmanlığıyla birleştiriyor ve Vitrified kategorisindeki yeni ürünlerini kullanıcılarıyla buluşturuyor. Bonna’nın en dayanıklı ve yüksek kaliteli hammaddelerden üretilen ilk vitrifiye koleksiyonları Hornfels ve Mirage, sunumlarınızla hikaye anlatabileceğiniz bir tuval vadediyor. Sonsuz çöllerin ikonik güzelliğinden ve siyah volkanik kumlar ile soğuyan lavların buluşmasından alınan ilham, Vitrified’ın etkileyici tasarımında buluşuyor. Estetik ve işlevselliğin mükemmel buluşması olan Bonna’nın yeni koleksiyonu, sağlıklı bileşimi, güçlü yapısı ve cazibeli tasarımıyla kullanıcılarına ayrıcalıklı bir sunum deneyimi yaşatıyor. Yoğun ve yüksek kaliteli vitrifiye gövdesiyle performansta rakipsiz dayanıklılık sağlayan Bonna Premium Vitrified, düz tabaklarında kenar çıtlamama garantisi veriyor. Böylece olağanüstü uzun ömre ve düşük su emilimine sahip olan koleksiyonun her bir parçası, reaktif sır teknolojisi sayesinde benzersiz ve özgün bir tasarım vadediyor. Vitrified aynı zamanda Bonna’nın düşük karbon ayak izi girişimini, çevre dostu bir kategori olarak destekliyor. Kategorinin sürdürülebilir ürün kalitesi ve eko-optimize edilmiş üretim prensipleri, tek pişirim ve yerel kaynaklı ham maddeye erişimi ile sağlanıyor.
İstanbul Taksim Meydanı’nın önemli mihenk taşlarından biri olan, Tabanlıoğlu Mimarlık tasarımı Atatürk Kültür Merkezi’nin yeni ön cephesinde kullanılan Guardian SunGuard® SuperNeutral™ 70/37 kaplamalı cam, yapıyı daha davetkar, erişilebilir ve daha kapsayıcı hale getirirken dış dünya ve özellikle Taksim Meydanı ile daha fazla bağlantı kurmasını sağlıyor. İstanbul’un kentsel hafızasında çok önemli bir yere sahip olan ve tıpkı orijinal yapıda olduğu gibi yine Tabanlıoğlu Mimarlık tarafından tasarlanan yeni Atatürk Kültür Merkezi, bir konser salonu olmasının yanı sıra, tiyatro, sinema, kongre salonu, kütüphane, müze, sanat galerisi ile birlikte pek çok kafe ve restoran alternatiflerini de bünyesinde barındıran çok işlevli bir kültür mekanı olarak geçtiğimiz sene Taksim Meydanı’ndaki yerini aldı. Yeni tasarımında yapının varlığının ve ruhunun korunması süreçlerinin en önemlisi orijinal cam cephenin yenilenmesiydi. Yeni ön cephe, aynı modernist tasarım, ölçek ve orantı kullanılarak tamamen orijinalinden esinlenildi. Değişen cephede binanın tasarım yaklaşımına ulaşmasında Guardian SunGuard® SuperNeutral™ yüksek performanslı camın kullanılmasının önemli katkıları oldu. Etkileyici ve doğal bir görünüme sahip olan SunGuard® SuperNeutral™ 70/37, yeniden tasarlanan cepheyi daha şeffaf, daha açık ve davetkar hale getiriyor. SunGuard® SuperNeutral™ 70/37, Atatürk Kültür Merkezi’nin iç mekanlarını görünür kılarak ziyaretçileri içeri davet ediyor. Bu arada, camın yüksek ışık geçirgenliği, iç mekanı doğal ışıkla doldurarak binanın tam randımanlı kullanımını teşvik ediyor ve yapay aydınlatma ihtiyacını azaltıyor. “Bir kültür kuruluşunun ve yapısının ihtiyaç ve işlevleri zaman içinde değiştiği için mekansal olarak güncel çözümlerle yenilenmesi gerekiyor” diyen Mimar Murat Tabanlıoğlu cephede SunGuard® SuperNeutral™ 70/37 kaplamalı cam kullanmalarının nedenlerini şu sözlerle açıklıyor: “SunGuard® SuperNeutral™ 70/37 kaplamalı cam, yüksek güneş kontrolü ve düşük emisyon sağlıyor.
Yurtbay Seramik tarafından düzenlenen, her sene büyük bir katılımla gerçekleşen Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri serüveni başlıyor. Katılımcıların her sene farklı temalar doğrultusunda birbirinden yaratıcı projelere ürettikleri yarışmanın teması, bu yıl “Rutinler ve İzleri” olarak belirlendi. Genç tasarımcıların desteklenmesi ve seramik sektörüne yönlendirilmesi amacıyla düzenlenen yarışmanın proje teslim için son tarih 15 Mart 2024 olarak açıklandı. Ekip temsilcisi, Türkiye ve KKTC’deki üniversitelerin mimarlık, güzel sanatlar, görsel sanatlar, sanat ve tasarım fakülteleri ile mühendislik fakültelerine bağlı mimarlık, görsel iletişim ve tasarım disiplinlerini kapsayan bölümlerinde öğrenim gören ön lisans, lisans ve lisansüstü (yüksek lisans, sanatta yeterlik ve doktora) öğrencilerine açık olan yarışmaya ekip olarak ya da bireysel başvuru yapılabiliyor. Ekip başlarının belirtilen bölümlerden olması koşuluyla, diğer ekip üyeleri farklı bölümlerden olabiliyor. Birincinin 50.000 TL, ikincinin 40.000 TL, üçüncünün 30.000 TL ile ödüllendirileceği yarışmada, üç adet 10.000 TL’lik eşdeğer mansiyon ödülü de verilecek. Bununla beraber yarışmada birincilik ödülüne değer görülen tasarım üretilerek 2024 yılında İstanbul’da yapılacak “Unicera Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı”nda, Yurtbay Seramik standında sergilenecek.